ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Στηρίζουν το ένδυμα, εξαγωγές & ελληνικά brands - Περικοπές στα παιδικά ρούχα

01:01 - 28 Νοε 2014 | Οικονομία
Στηρίζουν το ένδυμα, εξαγωγές & ελληνικά brands - Περικοπές στα παιδικά ρούχα
Στην καταγραφή όλων των υποκατηγοριών ένδυσης προχώρησε ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πλεκτικής Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδος (ΣΕΠΕΕ).

Σύμφωνα με τα αποτελέσματά του, τα οποία και αναλύονται παρακάτω, οι εξαγωγές και τα ελληνικά σήματα εμφανίζουν τις καλύτερες επιδόσεις, ενώ στον αντίποδα βρέθηκε μετά από αρκετά χρόνια η παιδική ένδυση.

Οι επιχειρήσεις χωρίστηκαν σε δύο μεγάλες κατηγορίες, τις επιχειρήσεις με επώνυμα brands και τις αμιγώς εξαγωγικές επιχειρήσεις private label. Στη συνέχεια η κατηγορία των επώνυμων brands χωρίστηκε σε 5 κατηγορίες: γυναικεία, ανδρικά, παιδικά, εσώρουχα και casual.

Αναλυτικά τα αποτελέσματα ανά κατηγορία ήταν τα παρακάτω:

Για τις αμιγώς εξαγωγικές επιχειρήσεις του δείγματος τα αποτελέσματα ήταν μετά από πολλά χρόνια θετικά. Αυξήθηκε ο κύκλος εργασιών τους κατά 3,9% από 215,3 εκατ. ευρώ το 2012 σε 223,8 εκατ. ευρώ το 2013. Επίσης βελτιώθηκαν τα μικτά κέρδη κατά 9% και ανήλθαν σε 38,1 εκατ. ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη βελτιώθηκαν κατά 38,9% από 4,5 εκατ. ευρώ το 2012 σε 6,2 εκατ. ευρώ το 2013. Το ποσοστό καθαρού κέρδους στην κατηγορία παραμένει χαμηλό σε μόλις 2,8%. Οι υποχρεώσεις ανήλθαν σε 114 εκατ. ευρώ ή 0,51 του κύκλου εργασιών.

Όσον αφορά τα ελληνικά brands, η κατηγορία των γυναικείων ενδυμάτων σημείωσε την καλύτερη επίδοση το 2013. Ο κύκλος εργασιών των εταιρειών του δείγματος σημείωσε αύξηση 10,9% και ανήλθε σε 191,7 εκ. ευρώ. Τα μικτά κέρδη ανήλθαν σε 75,7 εκατ. ευρώ καταγράφοντας αύξηση 20%. Το περιθώριο μικτού κέρδους ανήλθε σε 39,5%. Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 5,9 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 3,2 εκατ. ευρώ το 2012, σημειώνοντας μεταβολή 283,5%. Τέλος οι συνολικές υποχρεώσεις αυξήθηκαν κατά 3,6% στα 134,2 εκατ. ευρώ.

Ακολούθησε σε επιδόσεις η κατηγορία των ανδρικών. Κατέγραψε αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 6,8% στα 42 εκατ. ευρώ. Τα μικτά κέρδη της κατηγορίας ανήλθαν σε 21 εκατ. ευρώ καταγράφοντας αύξηση 7,8%. Το μικτό κέρδος ανήλθε σε 50%. Τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν θεαματικά κατά 175% από ζημίες 1,9 εκατ. ευρώ σε κέρδη 1,5 εκατ. ευρώ. Τέλος οι συνολικές υποχρεώσεις μειώθηκαν κατά 5,4% στα 28,3 εκατ. ευρώ.

Επίσης, η κατηγορία των casual κατέγραψε θετική πορεία το 2013. Ο κύκλος εργασιών σημείωσε αύξηση 6,4% στα 53,2 εκατ. ευρώ. Τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν 5,8% στα 18,1 εκατ. ευρώ. Το περιθώριο μικτού κέρδους ανήλθε σε 34%. Οι υποχρεώσεις της συγκεκριμένης κατηγορίας είναι υψηλές και ανέρχονται σε 81 εκατ. ευρώ.

Η κατηγορία των εσωρούχων εμφάνισε ελαφρά αύξηση 1,9% των πωλήσεων από 92,5 εκατ. ευρώ σε 94,2 εκατ. ευρώ το 2013. Τα μικτά κέρδη ανήλθαν σε 34,2 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 13,5%. Το περιθώριο μικτού κέρδους ανήλθε σε 36,3%. Η κατηγορία αυτή είναι η μόνη που παραμένει ζημιογόνα. Το 2013 μείωσε τις ζημίες σε 3,8 εκατ. ευρώ από 7,3 εκατ. το 2012. Οι συνολικές υποχρεώσεις της κατηγορίας των εσωρούχων το 2013 ανήλθαν σε 72,6 εκατ. ευρώ.

Τέλος, η κατηγορία των παιδικών ενδυμάτων ήταν η μόνη που κατέγραψε πτώση των πωλήσεων κατά 4,4% με κύκλο εργασιών 74 εκατ. ευρώ. Επίσης, μείωση κατά 6% κατέγραψαν τα μικτά κέρδη τα οποία ανήλθαν σε 25,8 εκατ. ευρώ. Το ποσοστό μικτού κέρδους ανήλθε σε 34,9%. Ωστόσο τα παιδικά κατέγραψαν καθαρά κέρδη 2 εκατ. ευρώ βελτιωμένα κατά 15,1% έναντι του 2012. Οι συνολικές υποχρεώσεις της κατηγορίας αυτής ανήλθαν σε 43,2 εκατ. ευρώ.

Δέσποινα Καραγιαννοπούλου

Τελευταία τροποποίηση στις 16:53 - 27 Νοε 2014
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.