ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Πτώση του πληθωρισμού στο 3,1%

13:22 - 08 Ιουν 2006 | Οικονομία
Στο 3,1% επιβραδύνθηκε το Μάιο ο πληθωρισμός, από 3,3% τον Απρίλιο. Ο εναρμονισμένος πληθωρισμός υποχώρησε στο 3,3% από 3,5%. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της ΕΣΥΕ, τον Ιούνιο, ο δείκτης τιμών καταναλωτή αναμένεται να παραμείνει σταθερός.
Ειδικότερα, ο γενικός δείκτης τιμών καταναλωτή αυξήθηκε το Μάιο κατά 3,1%, σε ετήσια βάση, έναντι αύξησης 3,2% που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2005 προς το 2004. Σε μηνιαία βάση, ο δείκτης παρουσίασε αύξηση 0,2%, έναντι αύξησης 0,3%, που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους. Ο μέσος δείκτης του δωδεκαμήνου Ιουνίου 05 – Μαΐου 06, σε σύγκριση προς τον ίδιο δείκτη του δωδεκαμήνου Ιουνίου 04 – Μαΐου 05, παρουσίασε αύξηση 3,5%, έναντι αύξησης 3,1% που σημειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούμενα δωδεκάμηνα. Η αύξηση του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή κατά 0,2% το Μάïο προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές των δεικτών: 1. Από τις αυξήσεις των δεικτών
α) Κατά 1,9% της ομάδας Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των τσιγάρων.
β) Κατά 1,3% της ομάδας Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών των θερινών ειδών ένδυσης και υπόδησης.
γ) Κατά 0,4% της ομάδας Στέγαση, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ενοικίων κατοικιών, των ειδών και υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας, της ύδρευσης-αποχέτευσης και των δημοτικών τελών.
δ) Κατά 0,5% της ομάδας Μεταφορές, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των καυσίμων αυτοκινήτου (βενζίνης). Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από την επαναφορά του κομίστρου των ταξί στα επίπεδα πριν από τη χορήγηση του Δώρου του Πάσχα.
ε) Κατά 0,2% της ομάδας Aλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ειδών ατομικής φροντίδας, των κοσμημάτων - ρολογιών και των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων . Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από την επαναφορά των τιμών των κουρείων – κομμωτηρίων στα επίπεδα πριν από τη χορήγηση του Δώρου του Πάσχα. 2. Από τις μειώσεις των δεικτών
α) Κατά 0,8% της ομάδας Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω μείωσης των τιμών, κυρίως, στα είδη: αρνί και κατσίκι νωπά, ψάρια νωπά, λαχανικά νωπά, πατάτες νωπές. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα φρούτα νωπά.
β) Κατά 0,9% της ομάδας Ξενοδοχεία - Καφέ - Εστιατόρια, λόγω επαναφοράς των τιμών των σερβιριζόμενων ειδών στα επίπεδα πριν από τη χορήγηση του Δώρου του Πάσχα. O εναρμονισμένος δείκτης παρουσίασε ετήσια αύξηση 3,3%, έναντι αυξήσεως 3,2% που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2005 προς το 2004. Σε μηνιαία βάση, παρουσίασε αύξηση 0,1%, έναντι αύξησης 0,4% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους. Ο μέσος δείκτης του δωδεκαμήνου Ιουνίου 05 – Μαΐου 06, σε σύγκριση προς τον ίδιο δείκτη του δωδεκαμήνου Ιουνίου 04 - Μαΐου 05, παρουσίασε αύξηση 3,4%, έναντι αυξήσεως 3,2% που σημειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούμενα δωδεκάμηνα.
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.