ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

ΕΣΕΕ: "Μείον το ταμείον" για 6 στις 10 επιχειρήσεις τα Χριστούγεννα

11:09 - 12 Ιαν 2015 | Οικονομία
ΕΣΕΕ: "Μείον το ταμείον" για 6 στις 10 επιχειρήσεις τα Χριστούγεννα
Πως αποτιμά την κίνηση των εμπορικών καταστημάτων την περίοδο των εορτών- Τι προβλέπει για τις χειμερινές εκπτώσεις.

 

Σύμφωνα με την έρευνα του ΙΝΕΜΥ- ΕΣΕΕ για την κίνηση της αγοράς την περίοδο των Χριστουγέννων, οι πωλήσεις που παρουσίασαν φέτος στην πλειονότητά τους οι επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου ήταν χαμηλότερες σε σύγκριση με το 2013.

Συγκεκριμένα, 6 στις 10 επιχειρήσεις είδαν τον τζίρο τους να κινείται σε χαμηλότερα επίπεδα από τα αντίστοιχα της προηγούμενης χρονιάς και 3 στις 10 να μένει περίπου αμετάβλητος. Το πρόβλημα φαίνεται να είναι μεγαλύτερο για τις μικρές επιχειρήσεις, ενδεικτικά να αναφερθεί ότι το 71% των επιχειρήσεων που δεν απασχολούν προσωπικό εμφάνισε μικρότερες πωλήσεις σε σύγκριση με την χριστουγεννιάτικη περίοδο του 2013. Επίσης, για τις επιχειρήσεις με κύκλο εργασιών το 2013 κάτω των 15.000€ το αντίστοιχο ποσοστό αγγίζει το 90%.

esee xmas1

esee xmas2

Οι κλάδοι του λιανικού εμπορίου που φαίνεται να δέχονται τις μεγαλύτερες πιέσεις την συγκεκριμένη περίοδο αναφοράς είναι ο κλάδος των ειδών οικιακού εξοπλισμού και των επιμορφωτικών/ειδών ψυχαγωγίας. Αντιθέτως, το μικρότερο ποσοστό εμφανίζεται στον κλάδο των φαρμακευτικών/καλλυντικών ειδών όπου μία στις δύο επιχειρήσεις δήλωσαν ότι είδαν τις πωλήσεις τους φέτος να κυμαίνονται σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με πέρσι.

esee xmas3

Όσον αφορά το μέγεθος της μείωσης του τζίρου την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων, 4 στις 10 επιχειρήσεις είδαν τις πωλήσεις τους να μειώνονται άνω του 30%, μία στις τέσσερις 20%-30% και οι υπόλοιπες σε ποσοστό έως 20%. Αντίθετα, η πλειονότητα των επιχειρήσεων (60%) που εμφάνισαν αύξηση των κερδών σε σύγκριση με πέρσι κινήθηκαν σε χαμηλά επίπεδα της τάξης έως 10%.

esee xmas4

Οι έμποροι σε ποσοστό 62% δηλώνουν ότι  καλύτερη περίοδο, όσον αφορά την αγοραστική κίνηση, ήταν οι μέρες πριν από τα Χριστούγεννα. Συγκεκριμένα η παραμονή και προπαραμονή των Χριστουγέννων αναφέρονται ως οι ημέρες που τα πήγαν καλύτερα τα καταστήματά τους από το 40% των ερωτηθέντων. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το εύρημα ότι περίπου ένας στους τέσσερις επιχειρηματίες δεν μπορεί να διακρίνει κάποια συγκεκριμένη μέρα εντός της εορταστικής περιόδου που να ξεχωρίζει όσον αφορά την αγοραστική κίνηση στο κατάστημά του.

esee xmas5

Για την ημέρα που οι έμποροι δήλωσαν ότι παρουσίασε την καλύτερη εικόνα, τους ζητήθηκε να προσδιορίσουν τον αριθμό των ατόμων που προέβησαν σε αγορές στο κατάστημά τους καθώς και τον μέσο όρο σε ευρώ των αποδείξεων που έκοψαν. Στο σύνολο του δείγματος ο μέσος αριθμός πελατών ανέρχεται στα 43 άτομα, με μέση απόδειξη 34,7€. Εντός των κλάδων του λιανικού εμπορίου παρατηρείται ότι ο κλάδος των τροφίμων και ο κλάδος των φαρμακευτικών/καλλυντικών ειδών εμφανίζουν τους μεγαλύτερους μέσους αριθμούς πελατών με 75 και 52 άτομα την ημέρα, αντίστοιχα. Επίσης, η μεγαλύτερη μέση απόδειξη, αφορά τον κλάδο της ένδυσης/υπόδησης με μέση αξία αγοράς προϊόντων τα 52,7€.

esee xmas6

Τέσσερις στις δέκα επιχειρήσεις στο σύνολο του λιανικού εμπορίου πραγματοποίησαν προσφορές την περίοδο των Χριστουγέννων, με το αντίστοιχο ποσοστό στον κλάδο των φαρμακευτικών/καλλυντικών ειδών να ανέρχεται στο 64% και στον κλάδο της ένδυσης/υπόδησης στο 51%.

esee xmas7

Περίπου μία στις δύο επιχειρήσεις είχε προσφορές σε συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων ενώ μία στις τρεις είχε προσφορές στο μεγαλύτερο μέρος των παραλαβών της σεζόν. Το ύψος των προσφορών στην πλειονότητα των περιπτώσεων (46%) διαμορφώθηκε μεταξύ 10%  και 20%, ενώ μία στις τέσσερις επιχειρήσεις είχαν προσφορές στα προϊόντα τους κοντά στο 30%.

esee xmas8

  • Δείτε εδώ τον Αναλυτικό πίνακα εκτιμήσεων Εμπορικών Συλλόγων για την περίοδο των Χριστουγέννων

Προβλέψεις για τις χειμερινές εκπτώσεις

Η επικρατούσα ατμόσφαιρα πολιτικής αβεβαιότητας, επηρεάζει σε πολύ μεγάλο ποσοστό τη ψυχολογία των καταναλωτών. Ως εκ τούτου και λαμβάνοντας παράλληλα υπόψη τη συρρίκνωση του πραγματικού διαθέσιμου εισοδήματος κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών, οι πρώτες εκτιμήσεις συντείνουν στο συμπέρασμα πως ο κύκλος εργασιών της εφετινής χειμερινής εκπτωτικής περιόδου θα παρουσιάσει μία κάμψη της τάξεως του 5% έως 8%, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.  Ο κλάδος της Ένδυσης – Υπόδησης αναμένεται να προσελκύσει το μεγαλύτερο κομμάτι της καταναλωτικής δαπάνης αναφορικά με τις προτιμήσεις των πελατών. 

esee xmas9

Η συγκριτική ανάλυση του τζίρου στα καταστήματα λιανικής της χειμερινής περιόδου 2014/2013, ανέδειξε μία μικρή κάμψη της τάξεως του 2,4%, ενώ το ύψος του κύκλου εργασιών της εφετινής χειμερινής εκπτωτικής περιόδου αναμένεται να κυμανθεί στα 5-5,1 δις ευρώ, εμφανίζοντας μία ετήσια μείωση που θα κυμανθεί μεταξύ 5% και 8%.

Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Βασίλης Κορκίδης προέβη στην εξής δήλωση: «Όπως ήταν αναμενόμενο,  η χριστουγεννιάτικη αγορά κινήθηκε ναι μεν πτωτικά σε σχέση με το 2013 αλλά σίγουρα πέρασε μία καλύτερη περίοδο σε σύγκριση με την αγοραστική νηνεμία της προηγούμενης περιόδου. Σε  μια αγορά που προφανώς δεν κινείται ανεξάρτητα από το γενικότερο κλίμα, το οποίο αυτή τη στιγμή δεν είναι το ενδεδειγμένο για την αύξηση της καταναλωτικής ζήτησης, ας ελπίσουμε ότι οι καταναλωτές θα κινηθούν σχετικά ορθολογικά στις εκπτώσεις και οι επιχειρήσεις το επόμενο διάστημα θα δουν τους τζίρους τους να κινούνται αυξητικά.  Για μία ακόμη φορά, οι μικρομεσαίοι επιχειρηματίες θα κάνουμε ότι είναι δυνατόν για να εξυπηρετήσουμε τους πολίτες με συνέπεια και την περίοδο των εκπτώσεων και θα προσπαθήσουμε να προστατέψουμε την αγορά από κινδυνολογίες και αβεβαιότητες. Η ΕΣΕΕ κάνει έκκληση στους καταναλωτές να ξεχάσουν -όσο αυτό είναι εφικτό- τoεκλογικό κλίμα και να εκμεταλλευτούν προς όφελός τους τις χειμερινές εκπτώσεις».

Τελευταία τροποποίηση στις 11:48 - 12 Ιαν 2015
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.