ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Πολυεθνικές παραπλανούν τον καταναλωτή μειώνοντας το βάρος των προϊόντων τους αλλά όχι την τιμή

01:01 - 12 Μαρ 2015 | Οικονομία
Πολυεθνικές παραπλανούν τον καταναλωτή μειώνοντας το βάρος των προϊόντων τους αλλά όχι την τιμή
Πόση κοροϊδία πια, αναρωτιέται κανείς, μπορεί να αντέξει ο Ελληνας καταναλωτής;

 

 

 

Παράγοντες του λιανεμπορίου αποκαλύπτουν στο "R" , ότι το τελευταίο εξάμηνο έχουν πληθύνει τα φαινόμενα παραπλάνησης του καταναλωτή από πολυεθνικές- κι εξηγούν: εμπορεύονται, για παράδειγμα, είδη προσωπικής υγιεινής (σαμπουάν), μειώνουν το βάρος αλλά δεν μειώνουν αναλογικά την τιμή.

Χαρακτηριστικά, όπως αναφέρουν σαμπουάν που είχε βάρος 450 ml -και είναι για δέκα λουσίματα- πριν από ένα εξάμηνο έπεσε στα 400 ml και οσονούπω ετοιμάζεται να κυκλοφορήσει στα 350 ml (για 6 λουσίματα). Την ίδια στιγμή η τιμή του από 3,80 ευρώ το τεμάχιο δεν λέει να πέσει κάτω από τα 3,60 ευρώ το τεμάχιο. Δηλαδή τονίζουν οι ίδιοι ενώ το βάρος μπορεί να έχει μειωθεί κατά 20%, η πτώση στη τιμή είναι από 10-15% και το υπόλοιπο ποσοστό το καρπώνονται οι πολυεθνικές για τις ανατιμήσεις που ήταν να κάνουν αλλά λόγω της κατάστασης δεν μπορούν να τις πραγματοποιήσουν.

Ακριβώς το ίδιο συμβαίνει και στα απορρυπαντικά. Συγκεκριμένα απορρυπαντικό (75 μεζούρων ) κόστιζε πριν από ενάμιση χρόνο περί τα 14 ευρώ. Σήμερα το ίδιο απορρυπαντικό αλλά 45 μεζούρων κοστίζει περίπου 9 ευρώ. Ανάλογη παραπλάνηση εντοπίζεται και σε άλλα βασικά καταναλωτικά είδη, όπως για παράδειγμα στα αλκοολούχα ποτά.

Το θέμα φαίνεται να απασχολεί το σύνολο των λιανεμπορικών αλυσίδων, καθώς όπως λέγεται τα σούπερ μάρκετ είναι ο βασικός αποδέκτης των παραπόνων των καταναλωτών που βλέπουν τις συσκευασίες να μειώνονται αλλά όχι οι τιμές.

Δέσποινα Καραγιαννοπούλου

Τελευταία τροποποίηση στις 20:56 - 11 Μαρ 2015
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.