ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Σενάριο για αφορολόγητο ακίνητης περιουσίας μόλις στα 20.000-30.000 ευρώ!

12:37 - 03 Απρ 2015 | Οικονομία
Φαίνεται πως ανατρέπονται τα σχέδια της κυβέρνησης για την αντικατάσταση του ΕΝΦΙΑ από έναν φόρο που θα πλήρωναν μόνο οι ιδιοκτήτες μεγάλης ακίνητης περιουσίας, καθώς στο επιτελείο της Νάντιας Βαλαβάνη στο υπουργείο Οικονομικών φαίνεται πως κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος η άποψη ότι δεν μπορούν να σηκώσουν το βάρος μόνο οι μόλις 140.000 ιδιοκτήτες που με βάση τα Ε9 δηλώνουν κάτοχοι μεγάλης και πολύ μεγάλης ακίνητης περιουσίας.

Σύμφωνα με πληροφορίες του protothema.gr, στο υπουργείο Οικονομικών επικρατεί όλο και περισσότερο η άποψη ότι πρέπει να θεσπιστεί ένα αφορολόγητο όριο πολύ χαμηλότερο των 150.000 που είχε αρχικά προταθεί, ενώ οι υπηρεσίες του υπουργείου διαπιστώνουν ότι υπάρχουν δύο εναλλακτικές λύσεις:

 

  • Να επιβληθεί υψηλός φόρος στην μεγάλη ακίνητη περιουσία και μόνον, της τάξεως του 1 δισ. ευρώ (περίπου 7.000 ευρώ κατά κεφαλήν σε κάθε μεγαλοϊδιοκτήτη ακινήτων). Το ύψος της περιουσίας θα καθοριστεί στις αρχές του φθινοπώρου, μετά τη μείωση των αντικειμενικών τιμών της εφορίας και μετά από την υποβολή του Ε9 για το 2015. Πρακτικά θα έμενε έτσι αφορολόγητο το 90% των ιδιοκτητών ακινήτων, αλλά τα έσοδα θα ήταν 60% μικρότερα από εκείνα του ΕΝΦΙΑ.

 

  • Να τεθεί ένα χαμηλό ατομικό αφορολόγητο όριο αξίας της ακίνητης περιουσίας, της τάξεως των 20.000-30.000 ευρώ μόλις. Από εκεί και πάνω θα υπολογίζεται φόρος που θα τον πληρώνουν όλοι, αλλά οι πολύ μικρές περιουσίες μπορεί να φορολογηθούν με υψηλότερο συντελεστή φορολόγησης, που θα ξεκινάει ενδεχομένως και από 0,4%. Για παράδειγμα, για ακίνητο αξίας 50.000 ευρώ (με αντικειμενικές τιμές που θα προσεγγίζουν κατά πολύ τις πραγματικές) και με αφορολόγητο στα 30.000 ευρώ, τότε ο ιδιοκτήτης θα καλείται να πληρώσει φόρο της τάξεως των 80 ευρώ το χρόνο.

 

Βέβαια, να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, στην αξία του φόρου αυτού δεν θα υπολογίζονται τα χωράφια που καλλιεργούνται, βιοτεχνίες, ξενοδοχεία κλπ που θεωρούνται μέσα παραγωγής και όχι ιδιωτικός πλούτος. Επίσης δεν θα συνυπολογίζονται χέρσες εκτάσεις, πλαγιές, δασικές κλπ. Δεν θα εξαιρούνται όμως αγροτεμάχια, σπίτια στην επαρχία κλπ.

 

Η δεύτερη λύση είναι αυτή που κερδίζει περισσότερο έδαφος, αν και για να καθοριστούν οι λεπτομέρειες θα πρέπει να οριστεί το ποσοστό μείωσης των αντικειμενικών τιμών ζώνης (εκτιμάται σε 20%-50% στις περισσότερες περιπτώσεις), αλλά και να διαπιστωθεί ποιές θα είναι οι εισπρακτικές ανάγκες που θα πραουσιαστούν στο τέλος του έτους.

 

Βέβαια, στην περίπτωση αυτή ο νέος φόρος δεν θα ονομαστεί Μεγάλης Ακίνητης Περιουσίας γιατί θα αγγίζει και την μεσαία περουσία.

Copyright © 1999-2021 Premium S.A. All rights reserved.