ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Ποια βιομηχανία είπε πρώτη στους περιπτεριούχους ότι απορροφά τον ΦΠΑ;

08:16 - 24 Ιουλ 2015 | Οικονομία
Ποια βιομηχανία είπε πρώτη στους περιπτεριούχους ότι απορροφά τον ΦΠΑ;
Μία μία οι βιομηχανίες ανοίγουν τα χαρτιά τους σχετικά με το τι προτίθενται να κάνουν με την αύξηση του ΦΠΑ, αν δηλαδή θα το απορροφήσουν, θα το μοιράσουν ανάμεσα σε αυτές και στους λιανέμπορους ή θα το μετακυλίσουν τελικά στον καταναλωτή.
Σύμφωνα λοιπόν με καλά επιβεβαιωμένες πληροφορίες, ο όμιλος Chipita ενημέρωσε πρώτος μέσω των αντιπροσώπων του, τους περιπτεριούχους ότι θα απορροφήσει εξ ολοκλήρου την αύξηση των 10 ποσοστιαίων μονάδων στο ΦΠΑ στο σύνολο των προϊόντων που διακινεί, δηλαδή στα κρουασάν και τα τσιπς. Από την άλλη, η ανταγωνίστρια δύναμη η Τasty δεν έχει ανοίξει ακόμη τα χαρτιά της προς απογοήτευση των περιπτεριούχων που ήδη από την Δευτέρα πωλούν με ΦΠΑ 23%
Εντωμεταξύ, κινητικότητα δείχνουν και οι βιομηχανίες παγωτών και ήδη μία μία αποκαλύπτουν τις προθέσεις τους στους συνεργάτες τους. Ηδη, όπως μάθαμε η Νestle  ενημέρωσε τους περιπτεριούχους, ότι από την προσεχή Δευτέρα θα πρέπει να αναμένουν καινούργιους τιμοκαταλόγους, βάσει των οποίων η εταιρεία θα απορροφήσει το ήμισυ της αύξησης και το υπόλοιπο αυτοί έτσι ώστε οι τιμές των προϊόντων να παραμείνουν σταθερές, ιδίως τώρα που η αγορά του παγωτού παρουσιάζει απώλειες πωλήσεων πάνω από 50%. 
Οσον αφορά την Αlgida ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες λένε ότι πιθανότατα η πολυεθνική να μην απορροφήσει την αύξηση του ΦΠΑ, αλλά να ζητήσει από τους συνεργάτες της έμπορους να την απορροφήσουν αυτοί. Γεγονός που εν μέρει μπορεί να δικαιολογηθεί, καθώς οι εκπτώσεις που πραγματοποιούν οι βιομηχανίες προς τους περιπτεριούχους -δεν συμβαίνει σε όλους αλλά σε κάποια μεγάλα σημεία πώλησης- ξεκινούν από 20% και μπορεί να φθάσουν και το 30%.  
Σημειώνεται ότι σήμερα η τελική τιμή λιανικής στα ατομικά παγωτά ξεκινούν από 50 λεπτά και φθάνουν μέχρι και 2,40 ευρώ (το τεμάχιο), ενώ αντίστοιχα η τιμή χονδρικής για αυτά είναι από 40 λεπτά μέχρι και 1,75 ευρώ. 
Πλέον στο σύνολο της προϊοντικής γκάμας που διακινεί ένα περίπτερο και μπορεί να φθάνει ακόμη και τους 2.000 κωδικούς μόνο μία κατηγορία κρατήθηκε στο χαμηλό συντελεστή δηλαδή στο 13% και αυτό είναι το φρέσκο γάλα (συμπεριλαμβάνεται και το σοκολατούχο) και τα γιαούρτια. 
Δέσποινα Καραγιαννοπούλου

 

Τελευταία τροποποίηση στις 08:16 - 24 Ιουλ 2015
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.