ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Γ.Γ. Εμπορίου: Αναζητούμε το πλαίσιο του «συνεργάσιμου τραπεζίτη»

13:09 - 06 Φεβ 2016 | Οικονομία
Γ.Γ. Εμπορίου: Αναζητούμε το πλαίσιο του «συνεργάσιμου τραπεζίτη»
Μέχρι τον Απρίλιο θα μπορούν οι δανειολήπτες που έχουν καταθέσει αίτηση υπαγωγής στο νόμο Κατσέλη το 2015 να καταθέτουν στις αρχές τα σχετικά συμπληρωματικά δικαιολογητικά που χορηγούν οι τράπεζες για την τεκμηρίωση της κάθε αίτησης, όπως ανέφερε ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου, Αντώνης Παπαδεράκης

Μιλώντας στην ενημερωτική εκπομπή της ΕΡΤ1, «Ακριβώς στις 10» με τον Χρήστο Παγώνη και το Γιάννη Σκάλκο ο κ. Παπαδεράκης τόνισε ότι «μέσα στο τρίμηνο Νοεμβρίου – Δεκεμβρίου, σύμφωνα με εκτιμήσεις, περίπου 25 χιλιάδες δανειολήπτες υπέβαλαν αιτήσεις από το Νοέμβρη μέχρι το Δεκέμβρη για ένταξη στο νόμο Κατσέλη».

 

Κατά πληροφορίες, μόνο στον Πειραιά και την Αθήνα έχουν υποβληθεί 4.000 αιτήσεις, ενώ μεσοσταθμικά οι αιτήσεις κυμαίνονται από 250 μέχρι 300 ανά ειρηνοδικείο.

 

Ωστόσο, αρμόδιες πηγές εκτιμούν ότι πάνω από τις μισές αιτήσεις δύσκολα θα πληρούν τις προϋποθέσεις του νόμου, αλλά, απλά, έγιναν για να διασφαλιστεί ένα μίνιμουμ προστασίας. Πριν το Νοέμβριο συνολικά είχαν κατατεθεί συνολικά 170 με 180 χιλιάδες αιτήσεις υπαγωγής στο Νόμο Κατσέλη.


Οι τράπεζες πάντως εκφράζουν τη δυσκολία να ανταποκριθούν στις ανάγκες έκδοσης δικαιολογητικών, ενώ στο φως της δημοσιότητας έχουν βγει νούμερα αιτήσεων που υπερβαίνουν τα αντίστοιχα που διαθέτει η κρατική διοίκηση.


«Υπάρχει θέμα με την τήρηση της προθεσμίας του 10ημέρου για την έκδοση των σχετικών δικαιολογητικών από τις τράπεζες» ανέφερε ο κ. Παπαδεράκης μιλώντας στο Χρήστο Παγώνη και το Γιάννη Σκάλκο και σημείωσε ότι αναζητείται ένα τρόπος καλής συνεργασίας με τις τράπεζες συνολικά.

 

«Αναζητούμε πλαίσιο του συνεργάσιμου τραπεζίτη» δήλωσε χαρακτηριστικά για τις προσπάθειες της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου του Υπ. Οικονομίας να διαμορφώσει όρους καλής συνεργασίας με τις τράπεζες κατ΄ αντιστοιχία, με ό,τι ισχύει με τους πολίτες που φέρουν τον όρο του «καλού δανειολήπτη».

 

Ουσιαστικά η προσπάθεια αυτή αφορά την καλύτερη επικοινωνία των κρατικών αρχών με τις τράπεζες και την τήρηση από τα πιστωτικά ιδρύματα του κανονιστικού πλαισίου που αφορά ένα ευρύ φάσμα εργασιών (χρεωστικές κάρτες, χρεώσεις, έκδοση δικαιολογητικών κτλ).


Σύμφωνα με όσα είπε στην ΕΡΤ ο κ. Παπαδεράκης, εκκρεμούν 300 υποθέσεις για επιβολή προστίμων στα πιστωτικά ιδρύματα που αφορούν καθυστερήσεις στις διαδικασίες για την έκδοση δικαιολογητικών. «Έχουν επιβληθεί άλλες 300 χιλιάδες περίπου για 33 υποθέσεις που έχουν τελεσιδικήσει» ανέφερε ο κ. Παπαδεράκης ενώ σημείωσε ότι στη φαρέτρα του Υπουργείου Οικονομίας είναι «και το πρόστιμα για καθ΄ υποτροπή συμπεριφορά, όπως λέει ο νόμος.»


«Δώσαμε μια παράταση πάνω από 45 μέρες. Η νέα προθεσμία απαντά σε αυτό που λένε οι τράπεζες, περί αντικειμενικής δυσκολίας να ανταποκριθούν στα αιτήματα» τόνισε.

 

Η νέα διαδικασία για τις δημόσιες συμβάσεις οξυγόνο για τις ΜμΕ


Αναφερόμενος στο νέο Εθνικό Σύστημα Ηλεκτρονικών Δημόσιων Συμβάσεων (ΕΣΗΔΗΣ) τόνισε ότι κεντρικός «στόχος είναι να μπουν οι ΜμΕ στις διαδικασίες διαγωνισμού του δημοσίου. Γι' αυτό αυτό βάσει του νέου πλαισίου, είναι υποχρεωτικός ο καταμερισμός των συμβάσεων είτε με γεωγραφικά είτε με άλλα κριτήρια. Πολλές προμήθειες γίνονται από εμπορικές επιχειρήσεις. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι προμήθειες του στρατού από την κλωστοϋφαντουργία» ανέφερε ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου.


Για τις συμβάσεις για τα δημόσια έργα σημείωσε ότι με το νέο σύστημα μέχρι τις 30/4/2017 θα έχουν ενταχθεί κι αυτά στο νέο ενιαίο πλαίσιο διενέργειας δημοσίων συμβάσεων.

 

Απαντώντας στις αιτιάσεις, που είδαν στο φως της δημοσιότητας, για την εξαίρεση αυτή, τόνισε ότι ο χρόνος που δόθηκε ήταν απολύτως απαραίτητος ώστε να ολοκληρωθούν οι τεχνικές υποδομές αλλά και οι σχετικές εκπαιδεύσεις του προσωπικού για να υποστηρίξουν τις συμβάσεις δημοσίων έργων.


Σύμφωνα με πληροφορίες, παρότι από το νομικό πλαίσιο προβλεπόταν η ένταξη των δημοσίων έργων στο νέο ηλεκτρονικό σύστημα, ωστόσο δεν είχε συμπεριληφθεί στη σύμβαση κατασκευής το σχετικό κομμάτι του έργου πληροφοριακής υποστήριξης.

 

Έτσι, έπρεπε να ξεκινήσει από μηδενική βάση η τεχνική προσαρμογή των ηλεκτρονικών συστημάτων με αποτέλεσμα να απαιτείται πρόσθετος χρόνος


Πάντως μέχρι το φθινόπωρο του 2016, όπως ανέφερε ο Αντώνης Παπαδεράκης, θα έχουν γίνει οι πρώτες πιλοτικές συμβάσεις από το νέο ενιαίο σύστημα και εκπαιδεύσεις του προσωπικού, ώστε όλα να είναι έτοιμα τον Απρίλη του 2016.

Γιώργος Αλεξάκης

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.