ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Χ. Φώλιας: Σε σωστό δρόμο για την άρση της επιτήρησης

11:29 - 31 Ιαν 2007 | Οικονομία
«Η Ελλάδα βρίσκεται στο σωστό δρόμο ως προς την άρση της επιτήρησης» διαβεβαιώνει ο υφυπουργός Οικονομίας και Οικονομικών κ. Χρήστος Φώλιας σε συνέντευξή του στο «R», τονίζοντας ότι οι όποιες καθυστερήσεις οφείλονται σε χρονοβόρα διαδικαστικά ζητήματα.

Θετική άποψη έχει και για την πορεία του δημοσιονομικού ελλείμματος και του δημοσίου χρέους, τα οποία προβλέπει ότι θα μειωθούν το 2007 στο 2,4% και στο 1001,1% του ΑΕΠ αντίστοιχα.
Απαντώντας στο ερώτημα αν υπάρχει κίνδυνος απώλειας πόρων από το Δ΄ ΚΠΣ, ο υφυπουργός Οικονομίας και Οικονομικών δεσμεύεται ότι «κανένα έργο δεν θα χαθεί, κανένα ευρώ δεν σπαταλιέται, κάθε ευρώ γίνεται επένδυση» και καταλήγει υπογραμμίζοντας ότι η εξυγίανση του Γ΄ ΚΠΣ, τα ΣΔΙΤ, η φορολογική μεταρρύθμιση, ο νέος επενδυτικός νόμος και ο  σχεδιασμός για την επόμενη προγραμματική περίοδο μέσω του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Αναφοράς αποτελούν ένα μεταρρυθμιστικό κεκτημένο που οδηγεί τη χώρα με ασφάλεια και αυτοπεποίθηση στην εποχή των νέων ευκαιριών.

Αν και οι φθινοπωρινές προβλέψεις της Κομισιόν έδειχναν οριστική έξοδο της Ελλάδας από την δημοσιονομική επιτήρηση, στις αρχές του 2007 η άρση της επιτήρησης θεωρείται αβέβαιη.

Θα έλεγα ότι πρόκειται για διαδικαστικό ζήτημα. Η Eurostat αναμένει από τη Στατιστική Υπηρεσία της Ελλάδας όλα τα απαραίτητα στοιχεία, προκειμένου να μπορέσει να εκτιμήσει τις επιπτώσεις της αύξησης του ΑΕΠ. Τα στοιχεία αυτά θεωρητικά έπρεπε να είχαν κοινοποιηθεί μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2006 ωστόσο πρόκειται για μια χρονοβόρα διαδικασία, ωστόσο όπως αναγνώρισε και ο αρμόδιος Επίτροπος κ. Αλμούνια, ο οποίος μάλιστα πρόσθεσε πωςακόμη κι αν είχαν σταλεί όλα τα στοιχεία στις 31 Δεκεμβρίου, πάλι θα χρειάζονταν αρκετός χρόνος για την ολοκλήρωση της ανάλυσης της Εurostat. Αυτά ως προς τη διαδικασία. Ως προς την ουσία, βρισκόμαστε στο σωστό δρόμο που διασφαλίζει και τη δημοσιονομική σταθερότητα και την αξιοπιστία της χώρας.

Ποιοι είναι οι στόχοι του υπουργείου όσον αφορά το δημόσιο χρέος;

Παραλαμβάνοντας το υψηλότερο δημόσιο χρέος στην Ευρώπη, η σημερινή κυβέρνηση υλοποιεί την πολιτική της ήπιας προσαρμογής, με γνώμονα τη διατήρηση και ενδυνάμωση της κοινωνικής συνοχής. Υπενθυμίζω ότι από 29% του ΑΕΠ το 1981, το δημόσιο χρέος σχεδόν τετραπλασιάστηκε, αγγίζοντας το 110% το 2004. Μέσα στην εικοσαετία του ΠΑΣΟΚ, η μικροπολιτική, η πελατειοκρατία, ο υδροκέφαλος δημόσιος τομέας, οι προβληματικές επιχειρήσεις, η αδιαφάνεια και η επιπόλαια διαχείριση του δημόσιου χρήματοςυπονόμευσαν το αναπτυξιακό μέλλον της ελληνικής οικονομίας και καταδίκασαν κάθε ελληνικό νοικοκυριό να καταβάλει 1000 ευρώ το έτος μόνο για τόκους. Όμως η αποστολή μας είναι να είμαστε χρήσιμοι και ωφέλιμοι στον τόπο, χωρίς ρητορικούς πλεονασμούς και υποσχεσιολογίες. Πράγματι, σήμερα, το δημόσιο χρέος αποκλιμακώνεται. Από 108,5% του ΑΕΠ το 2004, «έκλεισε» στο 104,1% το 2006. Για τη νέα χρονιά, όλα τα στοιχεία συνηγορούν ότι αναμένεται να μειωθεί στο 100,1% του ΑΕΠ.

Πώς κινήθηκε το έλλειμμα το 2006;

Για πρώτη φορά από την ένταξή μας στην ΟΝΕ, το δημοσιονομικό έλλειμμα βρίσκεται κάτω από το 3% του ΑΕΠ, μειωμένο κατά 5,2% σε σχέση με το 2004. Και μέσα στο 2007, το έλλειμμα αναμένεται να κινηθεί αισθητά χαμηλότερα από το όριο του 3%, στο 2,4% του ΑΕΠ.

Πώς θα κινηθεί το έλλειμα την επόμενη τριετία;

Όπως αναφέρεται και στο Πρόγραμμα Σταθερότητας και Ανάπτυξης, επιδιώκουμε την περαιτέρω δημοσιονομική εξυγίανση, ώστε να επιτύχουμε ισοσκελισμένους ή ελαφρά πλεονασματικούς προϋπολογισμούς για την επόμενη περίοδο και μέχρι το 2012. Όμως σε καμιά περίπτωση δεν εφησυχάζουμε. Γνωρίζουμε ότι υπάρχουν αρκετά περιθώρια βελτίωσης, ακόμη περισσότερες προκλήσεις στις οποίες πρέπει να ανταποκριθεί η ελληνική οικονομία, αφήνοντας πίσω της τα βαρίδια του παρελθόντος. Γι΄ αυτό εστιάζουμε στα δύο μείζονα προβλήματα της φτώχειας και της φοροδιαφυγής που κλονίζουν την κοινωνική συνοχή και παράγουν κοινωνική ανισότητα. Από την άλλη, οφείλουμε να αλλάξουμε νοοτροπία σχετικά με τις φορολογικές μας υποχρεώσεις, να πατάξουμε στη ρίζα της την κοινωνική αδικία που συντελείται εις βάρος των ασθενέστερων κοινωνικών ομάδων και να ενισχύσουμε τους ελεγκτικούς και διοικητικούς μηχανισμούς, θωρακίζοντας τη διαφάνεια και την αξιοκρατία.

Αν και η αρχική περίοδος εφαρμογής του Γ΄ ΚΠΣ χα

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.