ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Εν αναμονή νέου πλαισίου ξεκινούν οι ενδιάμεσες εκπτώσεις

11:13 - 27 Οκτ 2016 | Οικονομία
Εν αναμονή νέου πλαισίου ξεκινούν οι ενδιάμεσες εκπτώσεις
Την 1η κι έως τις 10 Νοεμβρίου η ενδιάμεση φθινοπωρινή εκπτωτική περίοδος δημιουργεί κλίμα ώστε να «ζεσταθεί» η αγορά λιανικής. Στο μεταξύ η ενδιάμεση αυτή περίοδος εκπτώσεων, η δεύτερη σε ετήσια βάση ίσως να είναι και η τελευταία με αυτήν την μορφή, καθώς το θέμα των ενδιάμεσων – κι όχι μόνο - εκπτωτικών περιόδων έχει συζητηθεί εκτενώς μεταξύ των θεσμών και του Υπ. Οικονομίας. Αναμένεται μάλιστα σχετική πρωτοβουλία ρύθμισης το επόμενο διάστημα στη βάση των συνεννοήσεων κυβέρνησης – θεσμών. Σύμφωνα με πληροφορίες οι όποιες αλλαγές, πέρα από ρυθμίσεις στις πρακτικές προσφορών, θα αφορούν μόνο στις ενδιάμεσες εκπτωτικές περιόδους, όπου ο ρόλος των τοπικών κοινωνιών θα αποκτήσει περαιτέρω βαρύτητα.

Πάντως η ενδιάμεση αυτή περίοδος έρχεται στο φόντο των πρόσφατων ανακοινώσεων της ΕΛΣΤΑΤ για μείωση της καταναλωτικής δαπάνης. Πιο συγκεκριμένα μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος και της τελικής καταναλωτικής δαπάνης καταγράφει η ΕΛΣΤΑΤ για το β΄ τρίμηνο του 2016 σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.


Ειδικότερα, το β΄ τρίμηνο του 2016, το διαθέσιμο εισόδημα του τομέα νοικοκυριών και μη κερδοσκοπικών ιδρυμάτων που εξυπηρετούν νοικοκυριά μειώθηκε κατά 0,7% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους, από 29,9 δισ. ευρώ σε 29,7 δισ. ευρώ.

 

Η τελική καταναλωτική δαπάνη των νοικοκυριών και των μη κερδοσκοπικών ιδρυμάτων που εξυπηρετούν νοικοκυριά, μειώθηκε κατά 1,1% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους, από 32,2 δισ. ευρώ σε 31,8 δισ. ευρώ.

 

Ωστόσο, σύμφωνα πάντα με την ΕΛΣΤΑΤ, αύξηση 9,7% σημείωσε ο όγκος των πωλήσεων στο λιανικό εμπόριο της χώρας τον Ιούλιο εφέτος, με χαρακτηριστικό ότι οι πωλήσεις μειώθηκαν μόνον στα καταστήματα φαρμακευτικών και καλλυντικών.

 

Ειδικότερα, οι πωλήσεις αυξήθηκαν σε Ένδυση- υπόδηση (45,1%), Πολυκαταστήµατα (22,1%), Έπιπλα- ηλεκτρικά είδη- οικιακό εξοπλισµό (20,1%), Βιβλία- χαρτικά- λοιπά είδη δώρων κ.ά. (15,6%), Καύσιµα και λιπαντικά αυτοκινήτων (13,1%), Τρόφιµα- ποτά- καπνό (7,7%) και Μεγάλα καταστήµατα τροφίµων (4,8%). Αντίθετα, πτωτικά κινήθηκαν σε Φαρµακευτικά - καλλυντικά (2,2%).

 

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, ο γενικός δείκτης όγκου (κύκλος εργασιών σε σταθερές τιµές) στο λιανικό εμπόριο, σηµείωσε αύξηση 9,7% τον Ιούλιο 2016 σε σύγκριση µε τον αντίστοιχο δείκτη του Ιουλίου 2015, ενώ σε σύγκριση µε τον αντίστοιχο δείκτη του Ιουνίου 2016 σηµείωσε αύξηση 7,9%.

 

Ανακοίνωση κι οδηγίες της ΕΣΕΕ

 

Η ΕΣΕΕ σημειώνει ότι κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων, πρέπει να αναγράφεται η παλαιά και η νέα τιμή των προϊόντων και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, ενώ επιτρέπεται και η αναγραφή του ποσοστού έκπτωσης.

 

Τα καταστήματα κάθε είδους και σε όλες τις περιοχές της χώρας μπορούν να λειτουργήσουν προαιρετικά την Κυριακή, 6 Νοεμβρίου, από τις 11:00 έως τις 20:00.

 

H ΕΣΕΕ με επιστολή της στις Εμπορικές Ομοσπονδίες και όλους τους Εμπορικούς Συλλόγους της χώρας, έδωσε οδηγίες και διευκρινίσεις, για την έναρξη των εκπτώσεων.

 

Η συγκεκριμένη εγκύκλιος τονίζει πως σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4177/2013, η ενδιάμεση «φθινοπωρινή» εκπτωτική περίοδος είναι το πρώτο δεκαήμερο του Νοεμβρίου. Οι 10 ημέρες είναι ημερολογιακές και όχι εργάσιμες. Κατ’ ακολουθία, ως ημέρα έναρξης του δεκαημέρου είναι η Τρίτη, 1 Νοεμβρίου και αντίστοιχα, τελευταία ημέρα των εκπτώσεων θα είναι η Πέμπτη, 10 Νοεμβρίου 2016.

 

Κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων, πέραν της αναγραφής της παλαιάς και της νέας τιμής των προϊόντων και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και η εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης.

 

Παράλληλα, τα καταστήματα κάθε είδους και σε όλες τις περιοχές της χώρας μπορούν να λειτουργήσουν προαιρετικά την Κυριακή, 6 Νοεμβρίου, πρώτη Κυριακή της συγκεκριμένης ενδιάμεσης εκπτωτικής περιόδου. Κατά τις ισχύουσες διατάξεις, τα καταστήματα μπορούν να λειτουργήσουν την Κυριακή αυτή, από ώρα 11 το πρωί έως ώρα 8 το βράδυ.

 

Σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου σε όσους παραβαίνουν τις διατάξεις περί εκπτώσεων επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσου με το 0,5% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο από 5.000 ευρώ. Σε περίπτωση που επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα πέντε ετών, το πρόστιμο αυξάνεται στο 3% του ετήσιου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης.

 

Στην επιβαρυντική περίπτωση που οι εκπτώσεις είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό τους ή ως προς την ακρίβεια των αναγραφόμενων τιμών ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση προϊόντων ή ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση του καταναλωτή, επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσου με το 1% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο από 10.000 ευρώ.

 

Σε περίπτωση που επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα πέντε ετών, το πρόστιμο αυξάνεται στο 3% του ετήσιου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης.

Γιώργος Αλεξάκης

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.