ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Ελληνικά start ups:Τεχνολογία, αγροδιατροφή και τουρισμός στην θεματική ατζέντα

09:14 - 30 Μαρ 2017 | Οικονομία
Ελληνικά start ups:Τεχνολογία, αγροδιατροφή και τουρισμός στην θεματική ατζέντα
Ενδιαφέρονται στοιχεία για το προφίλ των ελληνικών νεοφυών επιχειρήσεων δίνει η Έκθεση Αποτελεσμάτων της έρευνας «Χαρτογράφηση των Επιχειρηματικών Αναγκών των Ελληνικών Start-up Επιχειρήσεων» που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό του υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης στο πλαίσιο των πολιτικών που εφαρμόζει για την ενίσχυση των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων και τη στήριξη της δημιουργίας νέων επιχειρήσεων.
Σύμφωνα με την έρευνα οι Ελληνικές Start-up Επιχειρήσεις έχουν κυρίως ως αντικείμενο την έρευνα και την τεχνολογία, οι 9 στις 10 (95%) διατηρούν την φορολογική τους έδρα στη χώρα και αυτό παρά το γεγονός ότι στοχεύουν να κατακτήσουν την διεθνή αγορά, ενώ μόλις το 3% στις ΗΠΑ και το 2% στη Μεγάλη Βρετανία. Την ίδια ώρα όμως ο δανεισμός από ελληνικές τράπεζες είναι άγνωστη λέξη για αυτές, αφού μόλις το 4,7% δηλώνει ότι έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, ενώ το 83,5%  δήλωσαν τα ίδια κεφάλαια ως πηγή της χρηματοδότησής τους.
 
Επίσης οι έξι στις δέκα (62,3%) υπό σύσταση επιχειρήσεις επεξεργάζονται την επιχειρηματική ιδέα τους για διάστημα μεγαλύτερο από ένα έτος ενώ το 25% αυτών είναι έτοιμο να βρει τους πρώτους πελάτες. Όσο για τις υφιστάμενες οι περισσότερες απασχολούν έναν εργαζόμενο με όρους πλήρους απασχόλησης, το 76,3% έχει ιδρυθεί την τελευταία πενταετία και το 39,7% των υφιστάμενων επιχειρήσεων είναι ΙΚΕ.
 
Οι τομείς δράσης
 
Ως προς το αντικείμενό τους οι ελληνικές Start-up σε ποσοστό 35,9% δραστηριοποιούνται ή σκοπεύουν να δραστηριοποιηθούν στον τομέα της τεχνολογίας, σε ποσοστό 15,6% στον τομέα των υπηρεσιών επαγγελματικής, επιστημονικής ή τεχνικής φύσης, σε ποσοστό 13,3% σε συμβουλευτικές υπηρεσίες, σε ποσοστό 12,5% στην αγροδιατροφή,  σε ποσοστό 8.6% στις υπηρεσίες υγείας και κοινωνικής βοήθειας, σε ποσοστό  7,8% στο λιανικό εμπόριο,  σε ποσοστό 75 στον τουρισμός, την ενέργεια και τις μεταφορές και ακολουθούν με  μικρότερα ποσοστά, επιχειρήσεις με αντικείμενο δραστηριότητας τις εισαγωγές-εξαγωγές, τη μεταποίηση, τις κατασκευές, τις υπηρεσίες εκπαίδευσης, το  χονδρικό εμπόριο, την αναψυχή, την εφοδιαστική αλυσίδα, τις  τέχνες, τα ΜΜΕ, κτηματομεσιτικά/ ενοικιάσεις-leasing και χρηματοοικονομικά-ασφαλιστικά.
 
Για σχεδόν μια στις δυο επιχειρήσεις υφισταμένες και μη, η επιχειρηματική τους ιδέα είναι προϊόν έρευνας όπως δηλώνουν με τις 2 στις 10 να σκοπεύουν να αξιοποιήσουν δικαιώματα διανοητικής ιδιοκτησίας.
 
Όσο για το πώς αξιολογούν τις επιχειρηματικές τους ανάγκες το 90,6% αξιολογεί την εύρεση κεφαλαίων ως κρισιμότερη ανάγκη ενώ η επιχειρηματική ανάπτυξη και το μάρκετινγκ κατέχουν τη δεύτερη θέση με 61,7%.
 
Τα σχέδια για χρηματοδότηση
 
Τέλος αναφορικά με τις χρηματοδοτικές ανάγκες που έχουν, το 53,6% των υφιστάμενων επιχειρήσεων σκοπεύει να εξασφαλίσει χρηματοδότηση από ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά προγράμματα και το 50,0% από Ελληνικά επενδυτικά κεφάλαια. Αντίστοιχα το 50,0% των υπό σύσταση επιχειρήσεων σκοπεύει να εξασφαλίσει χρηματοδότηση από ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά προγράμματα και το 46,3% από Ελληνικά επενδυτικά κεφάλαια.
 
Οι υφιστάμενες επιχειρήσεις υπολογίζουν περισσότερο στο δανεισμό από ελληνικές τράπεζες (21,4%) έναντι των υπό σύσταση επιχειρήσεων που στηρίζονται περισσότερο σε χορηγίες-βραβεία (25,9%). Όσο για την προσδοκώμενη χρηματοδότηση των υφιστάμενων επιχειρήσεων ανέρχεται σε 200.000 ευρώ (διάμεσος) και χρειάζεται σε μεγάλο ποσοστό (47%) εντός έτους, με το 35% να προγραμματίζει εντός 3μήνου και 18% εντός διετίας, ενώ για τις υπό σύσταση επιχειρήσεις, ανέρχεται σε 100.000 ευρώ (διάμεσος), τα αντίστοιχα ποσοστά είναι 43%, 36% και 21%.
 
Η έρευνα απευθύνθηκε σε υφιστάμενες Star-up αλλά και σε ομάδες ανθρώπων που σκοπεύουν στο άμεσο μέλλον να ιδρύσουν επιχείρηση.
 
 
Γιώργος Αλεξάκης
Τελευταία τροποποίηση στις 09:25 - 30 Μαρ 2017
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.