ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Παραβάσεις σε σιδηροδρόμους και οδικές μεταφορές εντοπίζει η Επιτροπή

21:38 - 21 Μαρ 2007 | Οικονομία
Στο δικαστήριο προσφεύγει η Επιτροπή κατά της Ελλάδας και άλλων 9 κρατών μελών για παραλείψεις όσον αφορά τη μεταφορά δύο οδηγιών του αποκαλούμενου «δεύτερου σιδηροδρομικού πακέτου». Επίσης, η Επιτροπή απεύθυνε αιτιολογημένη γνώμη στην Ελλάδα όσον αφορά τους κανόνες πρόσβασης στο επάγγελμα του οδικού μεταφορέα εμπορευμάτων και επιβατών.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε σήμερα να κινήσει διαδικασίες επί παραβάσει κατά των 10 κρατών μελών που δεν της έχουν κοινοποιήσει εθνικά μέτρα εφαρμογής για τη μεταφορά δύο καθοριστικής σημασίας οδηγιών του αποκαλούμενου «δεύτερου σιδηροδρομικού πακέτου».

Με τις εν λόγω οδηγίες επιδιώκεται να εξασφαλιστεί η υψηλού επιπέδου ασφάλεια και διαλειτουργικότητα των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων ανά την Ευρώπη. Ο κ. Jaques Barrot, Αντιπρόεδρος της Επιτροπής, υπεύθυνος για θέματα μεταφορών, δήλωσε: «Είναι καθοριστικής σημασίας ζήτημα να επιτευχθεί συγκεκριμένο επίπεδο εναρμόνισης όσον αφορά τις τεχνικές απαιτήσεις και τις απαιτήσεις ασφάλειας ώστε να εξασφαλιστούν οι αναγκαίες συνθήκες ισότιμου ανταγωνισμού για την εύρυθμη λειτουργία της εσωτερικής αγοράς σιδηροδρόμων. Είναι πλέον ιδιαίτερα σημαντικό τα κράτη μέλη να εξασφαλίσουν όλες τις απαραίτητες προϋποθέσεις για τη διαμόρφωση μιας ισότιμης, ανοικτής και ασφαλούς αγοράς για τις σιδηροδρομικές μεταφορές».

Το δεύτερο σιδηροδρομικό πακέτο έπρεπε να έχει μεταφερθεί στις εθνικές νομοθεσίες μέχρι τις 30 Απριλίου 2006. Οι 10 χώρες που δεν κοινοποίησαν στην Επιτροπή έγκαιρα τη μεταφορά δύο οδηγιών (2004/49 και 2004/50) είναι η Γερμανία, η Ελλάδα, η Ισπανία, η Ιταλία, το Λουξεμβούργο, οι Κάτω Χώρες, η Πορτογαλία, η Σουηδία, η Σλοβενία και η Σλοβακική Δημοκρατία. Τα ως άνω κράτη μέλη δεν αντέδρασαν στην αιτιολογημένη γνώμη που τους απηύθυνε η Επιτροπή τον Οκτώβριο του 2006. Ως εκ τούτου, η Επιτροπή αποφάσισε να παραπέμψει την υπόθεση στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.

Η οδηγία 2004/49/EΚ για την ασφάλεια των κοινοτικών σιδηροδρόμων αποσκοπεί στην ενίσχυση της σιδηροδρομικής ασφάλειας, εξασφαλίζοντας πλήρη διαφάνεια όσον αφορά τις εν προκειμένω ισχύουσες διαδικασίες. Με αυτήν καθορίζεται η διαδικασία χορήγησης των πιστοποιητικών ασφαλείας που οφείλει να εξασφαλίσει κάθε σιδηροδρομική εταιρία προτού αποκτήσει δικαίωμα κυκλοφορίας των σιδηροδρομικών συρμών της στο ευρωπαϊκό δίκτυο.

Στόχος είναι να ευθυγραμμιστούν σταδιακά τα εθνικά συστήματα ασφαλείας προς τα αυστηρότερα κοινά ευρωπαϊκά πρότυπα που θα καθορίσει η Επιτροπή, βασιζόμενη στο προπαρασκευαστικό έργο του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων σε τεχνικό επίπεδο. Παράλληλα η οδηγία επιβάλλει στα κράτη μέλη να συστήσουν ανεξάρτητη αρχή ασφαλείας και φορέα διερεύνησης των ατυχημάτων για τις σιδηροδρομικές μεταφορές.

Η οδηγία 2004/50/EΚ ενημερώνει την ήδη ισχύουσα νομοθεσία όσον αφορά την τεχνική διαλειτουργικότητα που είναι αναγκαία για την εύρυθμη διαμεθοριακή εξυπηρέτηση και την περιστολή των δαπανών για το τροχαίο υλικό στο δίκτυο υψηλής ταχύτητας. Οι οδηγίες προάγουν την αλλαγή των συνθηκών εργασίας επιταχύνοντας, παράλληλα, την πρόοδο και τη διαλειτουργικότητα στο παραδοσιακό δίκτυο. Γεωγραφικά, η διαλειτουργικότητα θα καλύψει το σύνολο του ανοικτού σιδηροδρομικού δικτύου στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Οι εθνικές νομοθεσίες για την εφαρμογή του δεύτερου σιδηροδρομικού πακέτου θα αποτελέσουν χωριστά αντικείμενο περαιτέρω εξέτασης, ώστε να διαπιστωθεί εάν συμφωνούν με τους ευρωπαϊκούς κανόνες και κατά πόσον αποτελούν πλήρη μεταφορά του.

Επίσης, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έστειλε σήμερα αιτιολογημένη γνώμη στην Ελλάδα διότι δεν τήρησε τους κανόνες πρόσβασης στο επάγγελμα του οδικού μεταφορέα εμπορευμάτων και επιβατών. Πρόκειται για το τελευταίο στάδιο πριν από ενδεχόμενη προσφυγή στο Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων. Επειδή οι οδικές μεταφορές παρουσιάζουν μεγάλη ανάπτυξη, οι κανόνες αυτοί είναι ουσιαστικής σημασίας για την εύρυθμη λειτουργία της εσωτερικής αγοράς και για την ποιότητα των επαγγελματικών μεταφορών από πλευράς αποτελεσματικότητας, οδικής ασφάλειας και τήρησης των κοινωνικών κανόνων.

Κατά την άποψη της Επιτροπής, οι εξετάσεις στις οποίες πρέπει να υποβάλλονται στην Ελλάδα οι υποψήφιοι επαγγελματίες οδικών μεταφορών δεν τηρούν τους όρους που έχουν καθορισθεί από την κοινοτική νομοθεσία με σκοπό να εξασφαλίζεται ελάχιστο επίπεδο επαγγελματικών προσόντων.

Σύμφωνα με τους ευρωπαϊκούς κανόνες μπορούν να αποκτήσουν πιστοποιητικό επαγγελματικής επάρκειας οδικού μεταφορέα

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.