ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Σιούφας: Αρχές του 2011 θα «ρέει» πετρέλαιο στον Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη

21:26 - 17 Απρ 2007 | Οικονομία
Στις αρχές του 2011 εκτιμά ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Δ. Σιούφας ότι θα τεθεί σε λειτουργία ο αγωγός Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη, ενώ η κατασκευή του πετρελαιαγωγού τοποθετείται χρονικά στα τέλη του 2008.

Τα παραπάνω δήλωσε ο υπουργός Ανάπτυξης κατά τη διαδικασία κύρωσης της διακρατικής συμφωνίας στη Βουλή. Σημειώνεται ότι το εν λόγω νομοσχέδιο υπερψηφίστηκε από τους βουλευτές της κυβέρνησης και της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης και οι εκπρόσωποι της κοινοπραξίας ΕΛΠΕ - ΘΡΑΚΗ θα μεταβούν στην Αλεξανδρούπολη στις 29 Απριλίου με σκοπό την παρουσίαση του έργου Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη στο Νομαρχιακό Συμβούλιο του Νομού Έβρου.

Στο αμέσως επόμενο διάστημα και μετά την κύρωση της Διακρατικής Συμφωνίας από τα τρία Κράτη, θα ακολουθήσουν οι σχετικές διαβουλεύσεις μεταξύ των τριών πλευρών που θα συμμετέχουν στη Διεθνή Εταιρεία του Έργου, με σκοπό την κατάρτιση της Συμφωνίας Μετόχων της Εταιρίας και του Καταστατικού της.

Στη συνέχεια, θα υπογραφούν οι σχετικές Συμφωνίες Διέλευσης μεταξύ τηςΔιεθνούς Εταιρείας του Έργου και των εμπλεκομένων Χωρών, στην οποία θα προσδιορίζονται ειδικότερα, οι όροι συνεργασίας μεταξύ τους και οι υποχρεώσεις των Χωρών, ιδίως, σε θέματα φορολογίας και προστασίας του περιβάλλοντος.

Παράλληλα, μέσα στις Συμφωνίες Διέλευσης θα προσδιοριστεί και το ύψος του τιμήματος που θα καταβάλει η Διεθνής Εταιρεία στην Ελλάδα και τη Βουλγαρία ως αντάλλαγμα για τη διέλευση του αγωγού από τα εδάφη τους.

Βασικά Σημεία της Διακρατικής Συμφωνίας

Προσδιορίζεται η αρχική μεταφορική ικανότητα του αγωγού σε 35 εκατομμύρια τόνους ετησίως με πρόβλεψη για επέκτασή της σε δεύτερο στάδιο στους 50 εκατ. τόνους, ετησίως.

Προβλέπεται η ίδρυση της Διεθνούς Εταιρείας του Έργου που θα αναλάβει την κατασκευή και τη λειτουργία του αγωγού.

Στη διεθνή εταιρεία του έργου συμμετέχουν με 51% κοινοπραξία ρωσικών εταιρειών, με 24,5% βουλγαρικές εταιρείες, ενώ η ελληνική συμμετοχή ανέρχεται σε 24,5%.Ποσοστό 23,5% θα διαθέτει η κοινοπραξία ΕΛΠΕ Α.Ε. -ΘΡΑΚΗ Α.Ε. και 1% το ελληνικό Δημόσιο.

Η διεθνής εταιρεία του έργου ανέλαβε την υποχρέωση να δημιουργήσει υποκαταστήματα στην Ελλάδα και τη Βουλγαρία για την εξασφάλιση της τεχνικής λειτουργίας του αγωγού πετρελαίου χρησιμοποιώντας υπεργολαβικά ελληνικές και βουλγαρικές εταιρείες. Η έδρα της διεθνούς εταιρείας του έργου θα βρίσκεται σε ένα από τα Κράτη-Μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Μετά τη σύσταση της διεθνούς εταιρείας του έργου οι εμπλεκόμενες χώρες θα συνάψουν με τη διεθνή εταιρεία του έργου Συμφωνία Διέλευσης στην οποία θα προσδιορίζονται οι όροι συνεργασίας μεταξύ της διεθνούς εταιρείας και των κρατών-μερών συμπεριλαμβανομένων των φορολογικών καταβολών, των τελών και των αποζημιώσεων που θα καταβάλλονται στην Ελλάδα και τη Βουλγαρία.

Το έργο θα πραγματοποιηθεί υπό τη χρηματοδοτική μορφή του project finance, διασφαλίζοντας την παροχή των αναγκαίων ποσοτήτων διέλευσης.

Προβλέπεται η διασφάλιση των δικαιωμάτων μειοψηφίας με σκοπό την κατοχύρωση των συμφερόντων των ελληνικών και βουλγαρικών εταιριών που συμμετέχουν στη Διεθνή Εταιρεία.

Η επιλογή εργολάβων για την κατασκευή καθώς και προμηθευτών των υλικών και τεχνολογιών, αλλά και για τις υπηρεσίες θαλάσσιων μεταφορών θα πραγματοποιούνται από τη διεθνή εταιρεία του έργου με τη διαδικασία διαγωνισμού, στις οποίες θα υπάρχει προτίμηση σε εταιρείες των τριών χωρών, σε ανταγωνιστική βάση.

Ο κ. Σιούφας τόνισε ότι : «Ο αγωγός Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη είναι ο πρώτος αγωγός επί αμιγώς ευρωπαϊκού εδάφους που θα κατασκευαστεί ύστερα από 40 χρόνια και θα λειτουργεί συμπληρωματικά προς τα Στενά του Βοσπόρου, κύριας οδού μεταφοράς πετρελαίου από τη Μαύρη Θάλασσα προς τις δυτικές αγορές».

 

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.