ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Οι επτά στόχοι του Ειδικού Χωροταξικού Πλαισίου για τον Τουρισμό

18:10 - 02 Μαϊ 2007 | Οικονομία
Επτά στόχους, όπως ηπεριβαλλοντική αναβάθμιση των περιοχών τουριστικού ενδιαφέροντος, η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του Ελληνικού τουριστικού προϊόντος αλλάη προώθηση της υγιούς επιχειρηματικότητας μέσα από τη δημιουργία σταθερού πλαισίου κανόνων που αφορούν στη χωροθέτηση, προβλέπει μεταξύ άλλων το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τον Τουρισμό που παρουσίασε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γ. Σουφλιάς και το οποίο τέθηκε από σήμερα σε δημόσια διαβούλευση.

Σύμφωνα με τον υπουργό η διαβούλευση για το Ειδικό Χωροταξικό του Τουρισμού θα γίνει τόσο επί του περιεχομένου του Ειδικού Πλαισίου, όσο και επί των εκτιμώμενων επιπτώσεων του στο περιβάλλον με τα αρμόδια Υπουργεία, Φορείς, Περιφέρειες αλλά και το κοινό και θα ολοκληρωθεί σε δύο μήνες περίπου, με τη γνωμοδότηση του Εθνικού Συμβουλίου. Στη συνέχεια το σχέδιο θα εγκριθεί από την Επιτροπή Συντονισμού της Κυβερνητικής Πολιτικής στον τομέα του Χωροταξικού Σχεδιασμού και της Αειφόρου Ανάπτυξης.

«Η χώρα μας διαθέτει πληθώρα συγκριτικών πλεονεκτημάτων για την ανάπτυξη του τουρισμού (γεωγραφική θέση, κλίμα, πολυνησιακός χαρακτήρας, μήκος και ποιότητα των ακτών, ποικιλία και έντονη εναλλαγή της μορφής και του είδους των πόρων, πυκνότητα και ποικιλία των περιοχών ιδιαίτερου φυσικού κάλλους και πλούσιο πολιτισμικό κεφάλαιο) που συνέβαλαν στην ανάδειξη του, σε μοχλό ανάπτυξης της εθνικής μας οικονομίας», δήλωσε ο κ. Σουφλιάς δίνοντας έτσι το «στίγμα» της σημασίας του Τουρισμού για την ανάπτυξη της Ελλάδας.

Ωστόσο, σύμφωνα με τον Υπουργό οι βασικές μορφές τουρισμού στη χώρα μας και το παραγόμενο εξ αυτών προϊόν εξακολουθεί να υστερεί σε σύγκριση με την ποικιλία και την αξία των διατιθέμενων τουριστικών πόρων, η συνδυασμένη παρουσία των οποίων πολλαπλασιάζει την αξία του «δυνάμει» τουριστικού προϊόντος. Το τρέχον πρότυπο τουριστικής ανάπτυξης εξακολουθεί, παρά τις προσπάθειες που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια, να στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό στην αξιοποίηση του κλίματος και των ακτών. Οι πόροι αυτοί που συνέβαλαν στην καθιέρωση της χώρας μεταξύ των 15 πιο δημοφιλών τουριστικών προορισμών στην παγκόσμια αγορά, αποδείχθηκαν ιδιαίτερα ανθεκτικοί, ώστε να καλύπτουν σε μεγάλο βαθμό τα κενά που δημιούργησε η ανυπαρξία έστω και στοιχειώδους χωροταξικού σχεδιασμού, η μέτρια ποιότητα των υποδομών, το επίπεδο υπηρεσιών, τα φαινόμενα κερδοσκοπίας αλλά και αυθαιρεσίας στο χώρο

Στο πλαίσιο αυτό, όπως ανέφερε ο κ. Σουφλιάς, καθίσταται λοιπόν κρίσιμη η υιοθέτηση ενός ολοκληρωμένου πλαισίου χωρικής ανάπτυξης του τουρισμού (Ειδικό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης για τον Τουρισμό) και η άσκηση πολιτικών τουριστικής ανάπτυξης, σύμφωνα με τις κατευθύνσεις που αυτό θέτει για την αναβάθμιση και εμπλουτισμό του τουριστικού προϊόντος, τη διεύρυνση των προορισμών με ειδική μέριμνα για την διαφύλαξη των πόρων, με στόχο τη στήριξη των επενδύσεων, τη βελτίωση της συνολικής απόδοσης του τομέα και τη διάχυση του αποτελέσματος σε άλλους τομείς.

Οι βασικοί στόχοι του Χωροταξικού Πλαισίου

Με το Ειδικό Πλαισίο Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης για τον Τουρισμό καθορίζονται κανόνες και κριτήρια για τη χωρική διάρθρωση, οργάνωση και ανάπτυξη του τουρισμού στον ελληνικό χώρο και των αναγκαίωνυποδομών του.

Επίσης διατυπώνεται ένα ρεαλιστικό πρόγραμμα δράσης για την επόμενη δεκαπενταετία (2007 – 2022).

Ειδικότερα, οι στόχοι του Ειδικού Χωροταξικού Πλαισίου προβλέπουν   :

1. Την περιβαλλοντική αναβάθμιση περιοχών τουριστικού ενδιαφέροντος και την προώθηση της αειφόρου και ισόρροπης ανάπτυξης, σύμφωνα με τις φυσικές, πολιτιστικές, οικονομικές και κοινωνικές ιδιαιτερότητες κάθε περιοχής

2. Την θεματική, χρονική και χωρική διεύρυνση της τουριστικής δραστηριότητας με πολιτικές που εμπλουτίζουν το προϊόν και ενθαρρύνουν ή αποθαρρύνουν τη συγκέντρωση των επενδύσεων στον τουρισμό.

3. Την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του Ελληνικού τουριστικού προϊόντος, με την προσαρμογή του σχεδιασμού στις νέες προκλήσεις και πολιτικές και ειδική μέριμνα για την ανάδειξη και προβολή της ταυτότητας του.

4. Την προώθηση της υγιούς επιχειρηματικότητας, μέσα από τη δημιουργία σταθερού πλαισίου κανόνων που αφορούν στη χωροθέτηση, επιχειρήσεων που σχετίζονται με τον τουρισμό και τη δημιουργία συνθηκών για την προσέλκυση σημαντικών, για την εθνική οικονομία, τουριστικών επενδύσεων.

5. Τη διάχυση των αποτελεσμάτων του τουρισμού στους υπολοίπους τομείς της οικονομίας, με πολιτικές οι οποίες ενισχύουν τη διασύνδεσή τους

6.  Τη βελτίωση το

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.