ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Πότε αξίζει να ψωνίζει κανείς στις εκπτώσεις;

12:35 - 05 Μαρ 2019 | Οικονομία
Πότε αξίζει να ψωνίζει κανείς στις εκπτώσεις;
Τα ποσοστά της έκπτωσης, η διάρκειά τους και ασφαλώς τα αποτελέσματα της κάθε περιόδου απασχολούν όχι μόνο τους εμπόρους και τους καταναλωτές αλλά και πολλούς άλλους θεσμικούς φορείς. Μάλιστα σε περιόδους υψηλού πληθωρισμού τα αποτελέσματα των εκπτώσεων είχαν ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον αφού συχνά επιδρούσαν ευεργετικά. Το ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ πραγματοποίησε όπως κάθε φορά την περιοδική έρευνα για την κίνηση της αγοράς κατά τη γενική χειμερινή εκπτωτική περίοδο του 2019. Η έρευνα ήταν τηλεφωνική με χρήση δομημένου ερωτηματολογίου σε δείγμα, εφαρμόζοντας στρωματοποιημένη δειγματοληψία σε δύο στάδια, σε εμπορικές αγορές αστικών κέντρων της χώρας.

 Όπως φαίνεται οι χειμερινές και οι καλοκαιρινές εκπτώσεις είναι οι περίοδο που αξίζει κάποιος να προβαίνει σε αγορές λόγω του ύψους των εκπτώσεων.

 

Πιο συγκεκριμένα κατά τη διάρκεια των χειμερινών εκπτώσεων 2019 ως προς το ύψος του ποσοστού έκπτωσης στις εμπορικές αγορές, 1 στις 3 επιχειρήσεις διαμόρφωσε το ποσοστό έκπτωσης μεταξύ 21% και 40%, ενώ 1 στις 4πραγματοποίησε εκπτώσεις μικρότερης τάξης, έως και 20%.

 

• Το 49% των επιχειρηματιών διέκρινε το διάστημα του Ιανουαρίου ως την καλύτερη περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων, από άποψη αγοραστικής κίνησης,

 

• Σχετικά με τη λειτουργία του καταστήματος την Κυριακή 20 Ιανουαρίου 2019, 2 στους 3 επιχειρηματίες υποστήριξαν ότι δεν επηρέασε το τζίρο της εκπτωτικής περιόδου, ενώ 1 στους 4 επιχειρηματίες θεωρεί πως επηρέασε αρνητικά και μόλις το 6% ότι τον επηρέασε θετικά.

 

Ποσοστό έκπτωσης

 

Μία (1) στις τρεις (3) επιχειρήσεις, διαμόρφωσε το ποσοστό της έκπτωσης μεταξύ 21% και 40%, ενώ το 44% των επιχειρήσεων άνω του 40%. Ωστόσο, σχεδόν 1 στις 4επιχειρήσεις περιόρισε το ποσοστό κάτω του 20% στα προς διάθεση προϊόντα της.

 

Οι επιδόσεις αυτές δεν διαφοροποιούνται σε μεγάλο βαθμό συγκριτικά με τις χειμερινές εκπτώσεις του 2018 καθώς πέρυσι, το 35% των επιχειρήσεων προχώρησε σε εκπτώσεις σε ποσοστό μεταξύ 21% έως 40%, ενώ το 26% των επιχειρηματικών μονάδων δεν ξεπέρασε το ποσοστό έκπτωσης του 20%. Αντίθετα, το μερίδιο των επιχειρήσεων που διενέργησε εκπτώσεις μεταξύ 21% και 40% κατά τις γενικές θερινές εκπτώσεις του 2018 ήταν σαφώς υψηλότερο(42%) (Πίνακας 2).  

 

Μία (1) στις τρεις (3) επιχειρήσεις, διαμόρφωσε το ποσοστό της έκπτωσης μεταξύ 21% και 40%, ενώ το 44% των επιχειρήσεων άνω του 40%. Ωστόσο, σχεδόν 1 στις 4 επιχειρήσεις περιόρισε το ποσοστό κάτω του 20% στα προς διάθεση προϊόντα της. 

 

Οι επιδόσεις αυτές δεν διαφοροποιούνται σε μεγάλο βαθμό συγκριτικά με τις χειμερινές εκπτώσεις του 2018 καθώς πέρυσι, το 35% των επιχειρήσεων προχώρησε σε εκπτώσεις σε ποσοστό μεταξύ 21% έως 40%, ενώ το 26% των επιχειρηματικών μονάδων δεν ξεπέρασε το ποσοστό έκπτωσης του 20%. Αντίθετα, το μερίδιο των επιχειρήσεων που διενέργησε εκπτώσεις μεταξύ 21% και 40% κατά τις γενικές θερινές εκπτώσεις του 2018 ήταν σαφώς υψηλότερο(42%) (Πίνακας 2). 

 

Πίνακας 2: Ποσοστά διενεργούμενων εκπτώσεων κατά την περίοδο των γενικών χειμερινών εκπτώσεων 2018 και 2019 και των αντίστοιχων θερινών του 2018
Ποσοστά έκπτωσης/ Περίοδος Χειμερινές 2019 Χειμερινές 2018

Θερινές 

2018

1%-10% 7% 8% 9%
11%-20% 16% 18% 17%
21%-40% 33% 35% 42%
41%-50% 28% 29% 18%
50% και άνω  16% 10% 12%
ΔΑ 0% 0% 2%
Σύνολο  100% 100% 100%

 

Η καλύτερη περίοδος 

 

Η πλειονότητα των επιχειρηματιών (49%), χαρακτήρισε την περίοδο από 7 Ιανουαρίου έως 31 Ιανουαρίου ως την καλύτερη περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων. Αντίθετα, σχεδόν 1 στους 4 (23%) χαρακτήρισε ως καλύτερη περίοδο το χρονικό διάστημα 1/2 έως 15/2, ενώ μόλις το 9% το διάστημα 16/2 έως το πέρας της εκπτωτικής περιόδου. Εντούτοις, σημαντικό ήταν το ποσοστό των επιχειρηματιών (18%) που δεν παρατήρησε κάποια σημαντική διαφοροποίηση μεταξύ των συγκεκριμένων χρονικών περιόδων.  

 

Σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα των χειμερινών εκπτώσεων, παρατηρούνται αρκετές διαφορές αναφορικά με την καλύτερη, από άποψη αγοραστικής κίνησης, περίοδο. Η κυριότερη μεταβολή εντοπίζεται στη σημαντική υποχώρηση του μηνός Ιανουαρίου, η οποία ωστόσο συγκεντρώνει τις περισσότερες θετικές απαντήσεις.

 

Πίνακας 4: Καλύτερη περίοδος των εκπτώσεων από άποψη αγοραστικής κίνησης
  Χειμερινές 2019 Χειμερινές 2018
7/1 έως 31/1* 49% 58%
1/2 έως 15/2 23% 14%
16/2 έως τέλος εκπτώσεων 9% 11%
Δεν υπήρχε διαφορά 18% 14%
ΔΑ 1% 3%
Σύνολο 100% 100%

 

Τρόπος πληρωμής

 

Ενδιαφέρον παρουσιάζει και ο τρόπος πληρωμής που επέλεξαν οι καταναλωτές για την πραγματοποίηση των αγορών τους κατά τη διάρκεια των χειμερινών εκπτώσεων του 2019. Ειδικότερα, σχεδόν οι μισοί (49%) χρησιμοποίησαν κυρίως κάρτες και ακολούθησαν όσοι επέλεξαν τόσο κάρτες όσο και μετρητά (36%). Τέλος, μόνο το 14% επέλεξε μόνο μετρητά.

 

Σε σχέση τόσο με τις γενικές χειμερινές εκπτώσεις του 2018 όσο και με τις θερινές του ίδιου έτους, παρατηρήθηκε συρρίκνωση του ποσοστού των καταναλωτών που προτίμησε τα μετρητά. Εντούτοις, τα δεδομένα μαρτυρούν πως οι τελευταίοι μετακινήθηκαν στην ομάδα που χρησιμοποιεί πλέον και τις δύο μεθόδους πληρωμών.

 

Πίνακας 5: Μέθοδος Πληρωμής που προτιμούν οι καταναλωτές κατά τη διάρκεια των χειμερινών περιόδων εκπτώσεων 2019 και 2018 και των θερινών του 2018
  Χειμερινές 2019 Χειμερινές 2018 Θερινές 2018
Κάρτες  49% 51%  48%
Μετρητά  14% 18% 18%
Και τα δύο το ίδιο 36%  31% 33%
ΔΑ 1%  0% 1%
Σύνολο 100%  100% 100%

 

Η λειτουργία της Κυριακής 20 Ιανουαρίου

 

Σύμφωνα με το 64% των επιχειρηματιών, η λειτουργία των καταστημάτων κατά την Κυριακή 20 Ιανουαρίου δεν επηρέασε το συνολικό τζίρο της γενικής χειμερινής εκπτωτικής περιόδου. Παράλληλα, το 26% των επιχειρηματιών θεωρεί πως η συγκεκριμένη Κυριακή λειτούργησε αρνητικά στο συνολικό κύκλο εργασιών της εν λόγω περιόδου. Αντίθετα, μόνο για το 6% των επιχειρηματιών η λειτουργία των καταστημάτων τη συγκεκριμένη Κυριακή επηρέασε θετικά το συνολικό τζίρο των επιχειρήσεων κατά την εκπτωτική περίοδο.

 

Το ποσοστό των επιχειρηματιών που θεωρούν πως η λειτουργία των καταστημάτων την Κυριακή κατά τη διάρκεια των γενικών εκπτωτικών περιόδων  συνεισφέρει θετικά στον τζίρο παραμένει εξαιρετικά χαμηλό. Ωστόσο, παρατηρείται μια μετατόπιση των επιχειρηματιών που θεωρούσαν πως η Κυριακάτικη λειτουργία έχει αρνητικές επιπτώσεις προς εκείνους που πιστεύουν πως έχει ουδέτερες (σύγκριση χειμερινών εκπτώσεων 2019 και θερινών 2018), χωρίς όμως να παγιώνεται αυτή η τάση. Αντίθετα, η τελευταία παρουσιάζει μεγάλη μεταβλητότητα (σύγκριση γενικών χειμερινών εκπτώσεων 2019 και γενικών χειμερινών 2018).

 

Πίνακας 6: Πώς επηρέασε η λειτουργία της Κυριακής* το συνολικό τζίρο των εκπτωτικών χειμερινών περιόδων 2019 και 2018 και των θερινών 2018
  Χειμερινές 2019 Χειμερινές 2018 Θερινές 2018
Θετικά 6% 2% 4%
Αρνητικά 26% 25% 47%
Δεν επηρέασε 64% 72% 49%
ΔΓ/ΔΑ 4% 1% 0%
Total 100% 100% 100%
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.