ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Στο «απυρόβλητο» αγρότες και πτωχοί οφειλέτες με το νέο Τελωνειακό Κώδικα

10:01 - 22 Μαϊ 2007 | Οικονομία
Διαγραφή χρεών από φτωχούς οφειλέτες αλλά και απονομή χάριτος σε όλους τους αγρότες που εντοπίστηκαν να χρησιμοποιούν παράνομα πετρέλαιο θέρμανσης υπό την προϋπόθεση ότι θα καταβάλλουν τον προβλεπόμενο Ειδικό Φόρο κατανάλωσης, αποτελούν ρυθμίσεις της τελευταίας στιγμής που ενσωματώνει η κυβέρνηση στον υπό αναθεώρηση τελωνειακό κώδικα.

Πρόκειται για ρυθμίσεις οι οποίες έρχονται να προστεθούν στις υπόλοιπες διατάξεις του Κώδικα που έχει ήδη δοθεί για διαβούλευση στους φορείς και ο οποίος περιλαμβάνει αλλαγές στο ύψος των προστίμων, καθιστώντας ελαστικότερο το σχετικό καθεστώς για τις εξαγωγικές επιχειρήσεις, την αύξηση του ορίου του κυβισμού των αυτοκινήτων χωρίς τέλη ταξινόμησης για τους αναπήρους και τον πλήρη διαχωρισμό των τελωνείων από τις ΔΟΥ, τα οποία στο εξής θα διαθέτουν δικά τους δικαστικά τμήματα  βεβαίωσης και είσπραξης χρεών.

Με το νέο κώδικα, όπου τις βασικές διατάξεις του οποίου παρουσιάζει σήμερα ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών κ. Γ. Αλογοσκούφης, η Κυβέρνηση επιχειρεί την εναρμόνιση του τελωνειακού καθεστώτος  με τα κοινοτικά δεδομένα εκσυγχρονίζοντας παράλληλα διαδικασίες που έχουν έτσι κι αλλιώς ξεπεραστεί μετά το άνοιγμα των συνόρων. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι παρά το άνοιγμα των αγορών η τελωνειακή δραστηριότητα παραμένει πολύ σημαντική με τα τελωνεία της ΕΕ να διαχειρίζονται το 19% του συνολικού παγκόσμιου εμπορίου. Το ποσοστό αυτό αντιστοιχεί σε περισσότερο από δύο δισεκατομμύρια τόνους αγαθών διερχόμενων ετησίως από τους λιμένες και τα αεροδρόμια της ΕΕ.

Τα τελωνεία επεξεργάζονται περισσότερες από 120 εκατομμύρια τελωνειακές διασαφήσεις ετησίως, ελέγχουν περισσότερα από 15 εκατομμύρια έγγραφα και πραγματοποιούν 5,6 εκατομμύρια φυσικούς τελωνειακούς ελέγχους.

Οσον αφορά στα παραποιημένα προϊόντα, που αποτελούν πλέον ένα από τα σοβαρότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα το υγιές εμπόριο,  σκοπός της αναθεώρησης είναι να επιβληθούν αυστηρές  ποινές και διοικητικά μέτρα για τους παραβάτες, ποινές και μέτρα  που σήμερα δεν προβλέπονται. Στην πρώτη γραμμή των διακινούμενων παραποιημενων αγαθών βρίσκονται σήμερα  κινητά τηλέφωνα, φάρμακα,  αναπαραγωγή προϊόντων χωρίς άδεια, όπως CD και λογισμικού, τζην και ρολόγια «μαϊμούδες». Τα τελευταία δύο χρόνια οι τελωνειακοί υπάλληλοι της ΕΕ κατέσχεσαν περισσότερα από 250 εκατομμύρια παραποιημένα προϊόντα!

Ετσι, εκείνο που θα ενώνει πλέον τις  ευρωπαϊκές τελωνειακές υπηρεσίες θα είναι η  on line  σύνδεση όλων των τελωνείων των κρατών - μελών της Ε.Ε. που θα επιτρέπει στους οικονομικούς φορείς να καταχωρούν πληροφορίες και να λαμβάνουν σχετικές απαντήσεις μέσω ενός ενιαίου ηλεκτρονικού μηνύματος. Επίσης θα επιτρέπει την αυτόματη ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ των τελωνειακών αρχών και άλλων φορέων που εμπλέκονται στον έλεγχο των εμπορευμάτων (π.χ. αστυνομία, υγειονομικές αρχές κ.λπ.). Αξίζει να σημειωθεί ότι μόνο τα τελευταία πέντε χρόνια η ΕΕ και τα κράτη μέλη της προβλέπεται να δαπανήσουν περισσότερα από 100 εκατ. ευρώ για την περαιτέρω αυτοματοποίηση των τελωνειακών διαδικασιών. Στόχος είναι η κατάργηση όλων των τελωνειακών πράξεων που γίνονται σε χαρτί μέχρι το έτος 2010, που αποτελεί προθεσμία για την πλήρη ηλεκτρονική ένταξη των τελωνειακών συστημάτων όλων των κρατών-μελών. Στο πλαίσιο αυτό το νέο ηλέκτρονικό σύστημα θα υποστηρίζει: 

*  Κοινή βάση ηλεκτρονικής πρόσβασης για τυποποιημένες πληροφορίες (συμπεριλαμβανομένων των συνοδευτικών ηλεκτρονικών εγγράφων).

* Ενιαία ηλεκτρονική θυρίδα που θα επιτρέπει την καταχώρηση τυποποιημένων πληροφοριών και εγγράφων σε μία κοινή βάση ηλεκτρονικής πρόσβασης προκειμένου να ολοκληρωθούν όλες οι σχετικές κανονιστικές προϋποθέσεις για τις εισαγωγές, τις εξαγωγές και τη διαμετακόμιση.

*  Αμεση πρόσβαση όλων των τελωνειακών αρχών σε εισαγωγές-εξαγωγές που πραγματοποιούνται εντός των συνόρων.

Σημειώνεται ότι σε πρώτη φάση το ηλεκτρονικό σύστημα θα μπορεί να εφαρμοσθεί σε εθνικό και Κοινοτικό επίπεδο ωστόσο θα εξετασθεί η δυνατότητα μελλοντικής διασύνδεσης και σε παγκόσμιο επίπεδο.

Τι προβλέπει ο νέος Κώδικας

Με το νέο Τελωνειακό Κώδικα, ο οποίος  πρόκειται να θεσμοθετηθεί  το αμέσως προσεχές διάστημα,  θα πραγματοποιηθούν  οι αναγκαίες προσαρμογές στα νέα οικονομικά δεδομένα. Ο νέος Κώδικας θα ενσωματώσει τη νομολογία δικαστηρίων για τελωνειακά θέματα και  θα

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.