ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

«Φιλικός» σε αγρότες και πολύτεκνους ο νέος Kώδικας - Ενεργοποιείται το sale and lease back

14:33 - 22 Μαϊ 2007 | Οικονομία
Διαγραφή τελωνειακών χρεών, τα οποία δεν μπορεί να εισπραχθούν ή έχουν διαγραφεί αλλά και απαλοιφή προστίμων που έχουν επιβληθεί σε αγρότες που χρησιμοποίησαν παράνομα πετρέλαιο θέρμανσης, προβλέπει μεταξύ άλλων ο νέος τελωνειακός κώδικας, τις βασικές διατάξεις του οποίου έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών κ. Γιώργος Αλογοσκούφης.

Παράλληλα, εκτός του αναθεωρημένου Κώδικα ο υπουργός Οικονομίας παρουσίασε και τα βασικά σημεία  του νομοσχεδίου για την πώληση και επαναγορά ακινήτων (sale and lease back) που ανήκουν στο ελληνικό δημόσιο μέσω του οποίου παρέχονται κίνητρα για συγχωνεύσεις, αλλά και ευρύτερες ανακατατάξεις στις εταιρείες διαχείρισης ακινήτων.

Όπως τόνισε ο υπουργός Οικονομίας με το τελευταίο σχέδιο νόμου παρέχεται   μεγαλύτερη ευελιξία στο Δημόσιο για την  αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του. Μέσω του θεσμού sale and lease back το ελληνικό δημόσιο μπορεί μεταξύ άλλων, να μεταβιβάσει ακίνητα που του ανήκουν και παράλληλα να μην αποξενωθεί από αυτά, καθώς θα μπορεί να τα μισθώνει και να έχει την επιλογή να επανακτά την κυριότητά τους μετά από ένα ορισμένο χρονικό διάστημα.

Επίσης δίνεται η δυνατότητα στο Δημόσιο να κατασκευάσει ή να ανακατασκευάσει ακίνητα που του ανήκουν σε σύμπραξη με τον ιδιωτικό τομέα. Παράλληλα επεκτείνεται έως κατά 99 χρόνια η διάρκεια των μισθώσεων ακινήτων από το Δημόσιο.

Από την άλλη πλευρά με το νέο τελωνειακό κώδικα επιλύονται μια σειρά από προβλήματα που εκκρεμούσαν για αγρότες, επαγγελματίες αυτοκινητιστές, πολύτεκνους, ανάπηρους και οφειλέτες. Μεταξύ άλλων, διαγράφονται πρόστιμα και προσαυξήσεις για αγρότες που είχαν εντοπιστεί πριν τον Οκτώβριο του 2003 να χρησιμοποιούν παράνομα πετρέλαιο θέρμανσης στις καλλιέργειές τους και στα αγροτικά ονόματα, εφόσον καταβάλουν τη διαφορά του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης.

Επίσης, δίνεται η δυνατότητα σε πολύτεκνους να αποκτούν ατελώς και δεύτερο όχημα μετά την πάροδο πενταετίας από την απόκτηση του πρώτου και δίνεται ακόμα η δυνατότητα στους επαγγελματίες αυτοκινητιστές (ταξί κλπ.) να αποχαρακτηρίζουν, μετά την πάροδο πενταετίας, τα δημόσιας χρήσης οχήματά τους, αντί για επταετία που ισχύει σήμερα.

 Να σημειωθεί ότι με τις διατάξεις του νέου κώδικα, η Κυβέρνηση επιχειρεί την εναρμόνιση του τελωνειακού καθεστώτοςμε τα κοινοτικά δεδομένα εκσυγχρονίζοντας παράλληλα διαδικασίες που έχουν έτσι κι αλλιώς ξεπεραστεί μετά το άνοιγμα των συνόρων. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι παρά το άνοιγμα των αγορών η τελωνειακή δραστηριότητα παραμένει πολύ σημαντική με τα τελωνεία της ΕΕ να διαχειρίζονται το 19% του συνολικού παγκόσμιου εμπορίου. Το ποσοστό αυτό αντιστοιχεί σε περισσότερο από δύο δισεκατομμύρια τόνους αγαθών διερχόμενων ετησίως από τους λιμένες και τα αεροδρόμια της ΕΕ.

Τα τελωνεία επεξεργάζονται περισσότερες από 120 εκατομμύρια τελωνειακές διασαφήσεις ετησίως, ελέγχουν περισσότερα από 15 εκατομμύρια έγγραφα και πραγματοποιούν 5,6 εκατομμύρια φυσικούς τελωνειακούς ελέγχους.

Όσον αφορά στα παραποιημένα προϊόντα, που αποτελούν πλέον ένα από τα σοβαρότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα το υγιές εμπόριο,σκοπός της αναθεώρησης είναι να επιβληθούν αυστηρέςποινές και διοικητικά μέτρα για τους παραβάτες, ποινές και μέτραπου σήμερα δεν προβλέπονται.

Στην πρώτη γραμμή των διακινούμενων παραποιημενων αγαθών βρίσκονται σήμερακινητά τηλέφωνα, φάρμακα,αναπαραγωγή προϊόντων χωρίς άδεια, όπως CD και λογισμικού, τζην και ρολόγια «μαϊμούδες». Τα τελευταία δύο χρόνια οι τελωνειακοί υπάλληλοι της ΕΕ κατάσχεσαν περισσότερα από 250 εκατομμύρια παραποιημένα προϊόντα!

Έτσι, εκείνο που θα ενώνει πλέον τιςευρωπαϊκές τελωνειακές υπηρεσίες θα είναι ηon lineσύνδεση όλων των τελωνείων των κρατών - μελών της Ε.Ε. που θα επιτρέπει στους οικονομικούς φορείς να καταχωρούν πληροφορίες και να λαμβάνουν σχετικές απαντήσεις μέσω ενός ενιαίου ηλεκτρονικού μηνύματος. Επίσης θα επιτρέπει την αυτόματη ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ των τελωνειακών αρχών και άλλων φορέων που εμπλέκονται στον έλεγχο των εμπορευμάτων (π.χ. αστυνομία, υγειονομικές αρχές κ.λπ.). Αξίζει να σημειωθεί ότι μόνο τα τελευταία πέντε χρόνια η ΕΕ και τα κράτη μέλη της προβλέπεται να δαπανήσουν περισσότερα από 100 εκατ. ευρώ για την περαιτέρω αυτοματοποίηση των τελωνειακών διαδικασιών. Στόχος είναι η κατάργηση όλων των τελωνειακών πράξεων που γίνονται σε χαρτί μέχρι το έτος 2010, που αποτελεί προθεσμία για την πλήρη ηλεκτρονική ένταξη των τελωνει

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.