ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

ΟΠΕ: Αύξηση 13,1% των εξαγωγών το 2005, αποδίδουν οι δράσεις

17:20 - 01 Μαρ 2006 | Οικονομία
Aύξηση 13,1% παρουσίασαν οι εξαγωγές το 2005, με αυτές των τροφίμων να καταλαμβάνουν το μεγαλύτερο μέρος της, ενώ υψηλότερη ήταν η αύξηση των εξαγωγών προς τις άλλες χώρες της Κοινότητας με την Γερμανία να συνεχίζει να είναι η πρώτη χώρα διάθεσης των ελληνικών προϊόντων. Ο ΟΠΕ εκφράζει την ικανοποίησή του για τη θετική αυτή εξέλιξη, τονίζοντας ότι αποδίδουν τα μέτρα που έχει λάβει για την προώθηση της ελληνικής παραγωγής στο εξωτερικό ενώ ταυχόχρονα δίνει περισσότερα στοιχεία ως προς τη διαχρονική εξέλιξή τους και γεωγραφική τους κατανομή.
Ειδικότερα, από την ανάλυση των στοιχείων εξαγωγών από τον Ελληνικό Οργανισμό Εξωτερικού Εμπορίου (ΟΠΕ) προκύπτει ότι: - Η συνολική αξία των εξαγωγών παρουσίασε αύξηση κατά 13,1% φθάνοντας τα 13.963,8 εκατ. ευρώ έναντι 12.348,1 εκατ. ευρώ, σε σύγκριση με το 2004, παρά την αρνητική επίδραση της ισοτιμίας του ευρώ, ειδικά στις εξαγωγές προς τρίτες χώρες. - Από το σύνολο της αύξησης για το 2005 κατά 1.615,7 εκατ. ευρώ, ποσό 456,7 εκατ. ευρώ αφορά στην αύξηση των εξαγωγών σε πετρελαιοειδή και συναφή προϊόντα, ποσό 740,6 εκατ. ευρώ αφορά στην αύξηση εξαγωγών σε τρόφιμα και ποσό 98,7 εκατ. ευρώ στην αύξηση εξαγωγών από πωλήσεις πλοίων. - Στις 17 χώρες στόχους που είχε επιλέξει το υπουργείο Οικονομίας και υλοποίησε πρόγραμμα δράσης για κάθε μια από αυτές ο ΟΠΕ, εμφανίζεται αύξηση των εξαγωγών το 2005 σε ποσοστό 11,97%: - Η εξαγωγική δραστηριότητα προς χώρες της Ε.Ε. αυξήθηκε κατά 13,9% σε σχέση με το 2004 και διαμορφώθηκε σε 7.377,4 εκατ.ευρώ, πετυχαίνοντας το μεγαλύτερο ποσοστό εξαγωγών σε σχέση με αυτές προς τρίτες χώρες. - Η Γερμανία παραμένει η πρώτη χώρα δέκτης των ελληνικών προϊόντων, με την Ιταλία στη δεύτερη θέση η οποία σημείωσε σημαντική αύξηση εξαγωγών κατά 17,69 % σε σχέση με το 2004. - Επίσης αύξηση παρουσίασαν οι εξαγωγές προς Τουρκία κατά 35,87%, Κύπρο κατά 24,1%, Ισπανία κατά 20,3% και ΗΠΑ κατά 12,79% σε σχέση με το 2004. - Οι εξαγωγές προς τρίτες χώρες διαμορφώθηκαν σε 6.586,4 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση σε ποσοστό 12,2% σε σχέση με το 2004 όπου είχαν παρουσιάσει μείωση κατά 4%. - Σημαντική άνοδο κατέγραψαν οι εξαγωγές στα παρακάτω προϊόντα: - έλαια και φυτικά λίπη κατά 225,9 εκατ.ευρώ, ήτοι 149,6%
- ασβέστη, τσιμέντο και έτοιμα υλικά κατασκευών κατά 65,5 εκατ. ευρώ, ήτοι 38,9% (ενδεικτικά οι εξαγωγές τσιμέντου αυξήθηκαν κατά 66%)
- φάρμακα κατά 255 εκατ. ευρώ, ήτοι 38%,
- φρούτα & καρποί, νωπά ή αποξηραμένα κατά 84,6 εκατ. ευρώ, ήτοι 24,1%
- έντυπο υλικό 12 εκατ. ευρώ, ήτοι 20,7%
- σωλήνες-εξαρτήματα σωληνώσεων από σίδηρο ή χαλκό κατά 52,7 εκατ. ευρώ, ήτοι 31,6%
- μη βιομηχανοποιημένο καπνό και απορρίμματα καπνού κατά 67,4 εκατ. ευρώ, ήτοι 29,7%
- υλικό για τη διανομή ηλεκτρισμού, Μ.Α.Κ. κατά 41 εκατ. ευρώ, ήτοι 24,8%
- λοιπά πλαστικά σε πρωτογενείς μορφές κατά 24,6 εκατ. ευρώ, ήτοι 24,6% - Οι χώρες των Βαλκανίων εξακολουθούν να καταλαμβάνουν ηγετική θέση στις ελληνικές εξαγωγές. Συγκεκριμένα, στις πρώτες 15 χώρες προορισμού των εξαγωγών, η Βουλγαρία κατέχει την 4η θέση, η Ρουμανία την 10η, η Αλβανία την 11η και η Π.Γ.Δ.Μ. την 13η. - Διπλασιάστηκαν οι ελληνικές εξαγωγές το 2005 προς τα Η.Α.Ε. με αύξηση κατά 100,26% σε σχέση με το 2004, την Ινδία κατά 59,07 % και την Κίνα κατά 34,39 % και συγκεκριμένα στα 80,73 εκατ. ευρώ, παραμένοντας όμως σε χαμηλή αξία για το μέγεθος της αγοράς. Σχολιάζοντας τις εξελίξεις αυτές, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΠΕ κ. Παναγιώτης Δρόσος δήλωσε σχετικά: «Η τάση αύξησης των εξαγωγών το 2005 που έφτασε στο 13,1% έρχεται ως συνέπεια της αύξησης της εξωστρέφειας και της παρουσίας των ελληνικών επιχειρήσεων στο εξωτερικό μέσα από συντονισμένες δράσεις. Τα μέτρα που έχουν ληφθεί από το Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών, σε συνδυασμό με την ενίσχυση του ΟΠΕ, τη δραστηριοποίησή του σύμφωνα με την εξαγωγική πολιτική της κυβέρνησης, τον πελατοκεντρικό προσανατολισμό και τα νέα προϊόντα – υπηρεσίες, έχουν δημιουργήσει ευνοϊκό περιβάλλον για τις ελληνικές επιχειρήσεις να εξετάσουν τον εξαγωγικό τους προσανατολισμό. Προσεγγίζουμε τις μεγάλες αγορές με μεγάλες αγορές με σχέδιο και σειρά δράσεων. Προσπαθούμε να αναπτύξουμε τη συνεργασία ελληνικών εταιρειών με τις μεγάλες αγορές μέσα σε ένα άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον. Σκοπός μας, πλέον, είναι να διατηρήσουμε αυτή την ανοδική πορεία των εξαγωγών, να διευρύνουμε τις αγορές-στόχος στις οποίες απευθύνονται τα ελληνικά προϊόντα και να ενδυναμώσουμε την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών επιχειρήσεων στο εξωτερικό προκειμένου το 2006 να αποτελέσει ακόμη καλύτερη χρονιά για τις ελληνικές εξαγωγές».
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.