ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Ηellastat: Ανέβασε ''ταχύτητα'' η αγορά οχημάτων το 2006

14:48 - 12 Ιουν 2007 | Οικονομία
Σε σταθεροποιητικούς ρυθμούς κινήθηκε η αγορά των επιβατικών οχημάτων κατά τη διάρκεια του 2006, μετά την έντονη πτώση του 2005, σύμφωνα με στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (Σ.Ε.Α.Α.) τα οποία επεξεργάστηκε η Hellastat Α.Ε.. Συγκεκριμένα, ο συνολικός αριθμός των πωληθέντων οχημάτων υποχώρησε κατά 0,8%, ή κατά 2.027 μονάδες, σε σύγκριση με το 2005, για περιοριστεί σε 267.706 οχήματα στο τέλος του έτους (269.733 το 2005).
Ο αριθμός πωληθέντων οχημάτων επιβραδύνθηκε στο τελευταίο τρίμηνο του έτους, κατά τη διάρκεια του οποίου ταξινομήθηκαν 50.743 νέα οχήματα, έναντι άνω των 76 χιλ. για καθένα από τα δύο πρώτα τρίμηνα.

Κατά τους πρώτους μήνες του 2007 ωστόσο παρατηρείται θετική τάση στην αγορά, καθώς κατά το διάστημα Ιανουαρίου-Μαΐου οι νέες ταξινομήσεις επιβατικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 4% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2006, ανερχόμενες σε 131.193 οχήματα. Ιδιαίτερα ενισχυμένη παρουσιάζεται το πρώτο τετράμηνο του 2007 και η αγορά των εισαγόμενων μεταχειρισμένων οχημάτων, με 15.252 μονάδες, επίπεδο αυξημένο κατά 11% σε σχέση με το αντίστοιχο τετράμηνο του 2006.

Όσον αφορά τα μερίδια αγοράς, αλλαγές επισημαίνονται στην κορυφή του κλάδου, με την ΤΟΥΟΤΑ να παραλαμβάνει τη σκυτάλη από τη HYUNDAI και να καταλαμβάνει το 9,5% της αγοράς, παρουσιάζοντας δυναμική αύξηση πωλήσεων κατά 16% και αντιστρέφοντας έτσι την πτωτική εικόνα του προηγούμενου έτους. Τη δεύτερη θέση κατέχει πλέον η VW με 7,9%, ενώ ακολουθούν οι FORD (7,6%), HYUNDAI (7,4%) και OPEL (6,8%).

Κατά το 2006 άνοδο κατέγραψε η αγορά των μίνι επιβατικών αυτοκινήτων (+24,6%), καθώς και των 4Χ4 (+9,2%) και των μικρών (+4,8%). Αντιθέτως, οι υπόλοιπες κατηγορίες κινήθηκαν πτωτικά, με τη σημαντικότερη πτώση να επιδεικνύουν τα ακριβά sport αυτοκίνητα (-25,4%) και τα vans (-26,2%). Αξιοσημείωτες κρίνονται και οι πτώσεις των μικρομεσαίων (-8%) και μεγαλομεσαίων επιβατικών (-9%). Οι μεταβολές αυτές τοποθέτησαν στην πρώτη θέση των κατηγορία των μικρών οχημάτων (29,7%), η οποία «κέρδισε» 1,5 μονάδα από το 2005, αφήνοντας στη δεύτερη πλέον θέση τα μικρομεσαία με 29,1% (31,4% το προηγούμενο έτος).

Το 2006 κυκλοφορούσαν συνολικά πάνω από 4,4 εκ. οχήματα (81,4% του συνόλου των οχημάτων), εμφανίζοντας αύξηση 48,5% σε σχέση με το 2000, μεταβολή που αποτελεί από τα υψηλότερα ποσοστά στην Ευρώπη. Το 21,7% των επιβατικών οχημάτων αποτελείται από συμβατικής τεχνολογίας αυτοκίνητα, τα οποία είχαν ταξινομηθεί πριν το 1990, καθιστώντας σαφές το πρόβλημα του γηρασμένου ελληνικού στόλου και των περιβαλλοντικών επιπτώσεων που αυτό συνεπάγεται. Υπογραμμίζεται ότι, βάσει ανακοίνωσης του Σ.Ε.Α.Α., το ποσοστό των αυτοκινήτων συμβατικής τεχνολογίας στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες κυμαίνεται κάτω του 10%.

Τα αποτελέσματα του 2006

Ο συνολικός κύκλος εργασιών των 39 εταιρειών της αγοράς το 2006 διαμορφώθηκε σε 5,69 δισ. ευρώ, εμφανίζοντας έτσι αύξηση 3,3% έναντι του προηγούμενο έτους (5,51 δισ. ευρώ), όταν και είχε υποχωρήσει κατά 5,4%. Σύμφωνα με την ανάλυση της Hellastat, οι περισσότεροι αντιπρόσωποι (25 συνολικά) βελτίωσαν τις πωλήσεις του προηγούμενου έτους, οδηγώντας τη μέση μεταβολή κύκλου εργασιών 06/05 στο +4,3% (-0,8% για την τριετία 06/04).

Το μέσο σταθμισμένο μικτό περιθώριο ακολουθεί πτωτική τάση την τελευταία 3ετία, από 15,3% το 2004 σε 14,5% το 2005 και 13,9% το 2006. Ωστόσο, η συγκράτηση των συνολικών λειτουργικών εξόδων ως ποσοστού επί των πωλήσεων (στο 13,7% από 14,2% το 2005) διατηρεί σχεδόν σταθερό το μέσο περιθώριο ΚΠΤΦΑ, στο 3,7%, παρά την κάμψη των συνολικών καθαρών προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων κέρδη κατά 3,6%, σε περίπου 245 εκατ. ευρώ. Εντονότερη ήταν η κάμψη των καθαρών προ φόρων κερδών (-6,5%, σε €146,76 εκ.), οδηγώντας τη μέση αποδοτικότητα των ιδίων κεφαλαίων στο 21,8% το 2006 από 39,7% το 2005.

Η μέση κεφαλαιακή μόχλευση στον κλάδο ενισχύθηκε το 2006 σε 5,1 από 4,6 την προηγούμενη χρήση. Όπως διαπιστώνουν οι αναλυτές της Hellastat από το συνδυασμένο ισολογισμό του κλάδου, τα βραχυπρόθεσμα εξωτερικά κεφάλαια (2,24 δισ. ευρώ) το 2006 αποτέλεσαν το 63,7% του παθητικού, εμφανίζοντας αύξηση 6,8% από το 2005, ιδίως λόγω του προσανατολισμού των εταιρειών στη λήψη βραχυπρόθεσμου τραπεζικού δανεισμού (+10,6% έναντι του 2005). Χαρακτηριστικό είναι ότι οι 3 στις 4 επιχειρήσεις στον κλάδο αντλούν κεφάλαιο κίνησης από τις τράπεζες, ενώ οι 2 στις 3 από αυτές εμφάνισαν αύξηση του δανεισμού τους στο τέλος του 2006. Ταυτόχρονα, σημαντική κρίνεται και η συμμετοχή των μακροπρόθεσμων υποχρεώσεων (543,72 εκα

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.