ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Άνοδος 0,2% στον πληθωρισμό του Φεβρουαρίου 2020

13:30 - 10 Μαρ 2020 | Οικονομία
Άνοδος 0,2% στον πληθωρισμό του Φεβρουαρίου 2020
Στο 0,2% διαμορφώθηκε η αύξηση του δείκτη τιμών καταναλωτή το Φεβρουάριο, από 0,9% τον προηγούμενο μήνα σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής.

Αναλυτικά, πό τη σύγκριση του Γενικού ΔΤΚ του μηνός Φεβρουαρίου 2020 με τον αντίστοιχο Δείκτη του Φεβρουαρίου 2019 προέκυψε αύξηση 0,2% έναντι αύξησης 0,6% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2019 με το 2018.

Ο Γενικός ΔΤΚ κατά τον μήνα Φεβρουάριο 2020, σε σύγκριση με τον Ιανουάριο 2020, παρουσίασε μείωση 0,5% έναντι αύξησης 0,1% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Ο μέσος ΔΤΚ του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2019 – Φεβρουαρίου 2020, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2018 - Φεβρουαρίου 2019, παρουσίασε αύξηση 0,3% έναντι αύξησης 0,7% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2018 - Φεβρουαρίου 2019 με το δωδεκάμηνο Μαρτίου 2017 - Φεβρουαρίου 2018.

Σύγκριση Φεβρουαρίου 2020 με Ιανουάριο 2020

Η μείωση του Γενικού ΔΤΚ κατά 0,5% τον μήνα Φεβρουάριο 2020, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιανουαρίου 2020, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

1. Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:

• 0,5% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).
• 6,9% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω των γενικών χειμερινών εκπτώσεων.
• 1,0% στην ομάδα Στέγαση, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: πετρέλαιο θέρμανσης, φυσικό αέριο.
• 0,3% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω των γενικών χειμερινών εκπτώσεων.
• 0,4% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας.
• 0,2% στην ομάδα Υγεία, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα.
• 0,5% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στον οπτικοακουστικό εξοπλισμό- υπολογιστές-επισκευές.
• 0,1% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα ξενοδοχεία-μοτέλ πανδοχεία.
• 0,2% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας.

2. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:

• 0,2% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: πουλερικά, νωπά ψάρια, νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: χοιρινό, αρνί και κατσίκι, γιαούρτι, ελαιόλαδο.
• 0,3% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο, αυτοκίνητα.

Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα καύσιμα και λιπαντικά.

Σύγκριση Φεβρουαρίου 2020 με Φεβρουάριο 2019

Η αύξηση του Γενικού ΔΤΚ κατά 0,2% τον μήνα Φεβρουάριο 2020, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Φεβρουαρίου 2019, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:

• 1,5% στην ομάδα Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα.

• 3,4% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καύσιμα και λιπαντικά, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο, αυτοκίνητα.

• 0,5% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

• 0,6% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία-κυλικεία.

2. Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:

• 0,1% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, ψάρια (γενικά), αυγά, έλαια και λίπη, λαχανικά διατηρημένα ή επεξεργασμένα, πατάτες, ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκά-παγωτά, λοιπά τρόφιμα, καφές-κακάο-τσάι, χυμούς φρούτων. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε: μοσχάρι, χοιρινό, αρνί και κατσίκι, αλλαντικά, γάλα νωπό πλήρες, νωπά φρούτα.

• 0,3% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).

• 0,2% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

• 1,2% στην ομάδα Στέγαση, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: πετρέλαιο θέρμανσης, φυσικό αέριο, ηλεκτρισμό.

• 0,7% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, οικιακές συσκευές και επισκευές. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.

• 0,7% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.

• 1,2% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στον οπτικοακουστικό εξοπλισμό-υπολογιστές-επισκευές.

• 1,2% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα ασφάλιστρα οχημάτων.

Στο 0,4% η αύξηση του εναρμονισμένου δείκτη 

Η εξέλιξη του Εναρμονισμένου Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (ΕνΔΤΚ) του μηνός Φεβρουαρίου 2020 έχει ως εξής:

Ο ΕνΔΤΚ του μηνός Φεβρουαρίου 2020, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Φεβρουαρίου του 2019, παρουσίασε αύξηση 0,4% έναντι αύξησης 0,8% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2019 με το 2018.

Ο ΕνΔΤΚ κατά τον μήνα Φεβρουάριο 2020, σε σύγκριση με τον Ιανουάριο 2020, παρουσίασε μείωση 0,4% έναντι αύξησης 0,3% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Ο μέσος ΕνΔΤΚ του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2019 - Φεβρουαρίου 2020, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2018 - Φεβρουαρίου 2019, παρουσίασε αύξηση 0,5% έναντι αύξησης 0,8% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2018 - Φεβρουαρίου 2019 με το δωδεκάμηνο Μαρτίου 2017 - Φεβρουαρίου 2018.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.