ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Δ. Σιούφας: Υπογραφή απόφασης για τιμολόγιο μεταφοράς φυσικού αερίου

17:51 - 13 Μαρ 2006 | Οικονομία
Υπουργική απόφαση για τον «Ορισμό του Τιμολογίου Μεταφοράς Φυσικού Αερίου και Αεριοποίησης Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (ΥΦΑ)», σε εφαρμογή του νόμου 3428/2005 σχετικά με την απελευθέρωση της αγοράς του φυσικού αερίου στη χώρα, υπέγραψε ο υπουργός Ανάπτυξης, Δημήτρης Σιούφας. Με την απόφαση αυτή (το σχέδιο είχε τεθεί σε δημόσια διαβούλευση) υλοποιούνται οι προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης.
Όπως είπε ο υπουργός, με την έκδοση της υπουργικής απόφασης για το τιμολόγιο μεταφοράς φυσικού αερίου γίνεται ένα πολύ σημαντικό βήμα για την απελευθέρωση της αγοράς φυσικού αερίου και ηλεκτρισμού. Με την απόφαση αυτή, τόνισε, ανοίγει ο δρόμος για τη δραστηριοποίηση ιδιωτών στην αγορά φυσικού αερίου και εξυπηρετείται ο στόχος για την απελευθέρωση της αγοράς ηλεκτρισμού και την επιτυχή έκβαση του διαγωνισμού για τα 900MW, με τον οποίον θα κατασκευαστούν τα επόμενα χρόνια ιδιωτικές μονάδες ηλεκτροπαραγωγής στην Ελλάδα. Η έκδοση της σχετικής Υπουργικής Απόφασης αποτελεί, στην ουσία, το δεύτερο βήμα για την δημιουργία μιας απελευθερωμένης αγοράς φυσικού αερίου στη χώρα μας. Οι βασικότερες αλλαγές που προέκυψαν από τη δημόσια διαβούλευση είναι οι εξής: 1) Το ύψος του μεσοσταθμικού κόστους κεφαλαίου του Διαχειριστή του ΕΣΦΑ μειώθηκε από 10,94% σε 10,06% (ονομαστικό, προ-φόρων). 2) Από το απαιτούμενο έσοδο του Διαχειριστή του ΕΣΦΑ, αφαιρέθηκε το ποσό απόδοσης κεφαλαίου για εκείνο το τμήμα της Ρυθμιζόμενης Περιουσιακής Βάσης (ΡΠΒ), το οποίο αντιστοιχεί σε κεφαλαιοποιημένες επιχορηγήσεις που είχε λάβει ο Διαχειριστής για την κατασκευή του υφιστάμενου συστήματος φυσικού αερίου. 3) Πραγματοποιήθηκε διόρθωση των προβλέψεων της μελλοντικής ζήτησης φυσικού αερίου στην ελληνική αγορά, για την περίοδο 2006-2016. 4) Οι επιχορηγήσεις που έχει λάβει ο Διαχειριστής του ΕΣΦΑ για τις υφιστάμενες, αλλά και τις μελλοντικές επενδύσεις, συμπεριλαμβάνονται στις προς ανάκτηση αποσβέσεις. 5) Ως πρώτο έτος εφαρμογής των τιμολογίων θεωρείται το 2006 (αντί του 2005 που προβλεπόταν στο υπό διαβούλευση σχέδιο). 6) Το ποσοστό ενσωμάτωσης του απαιτούμενου εσόδου του σταθμού Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (Υ.Φ.Α.) στο απαιτούμενο έσοδο της μεταφοράς αυξάνεται από 90% σε 95%. Οι αλλαγές αυτές, σε σχέση με το αρχικό σχέδιο Υ.Α. του Δεκεμβρίου, επισημαίνεται από το υπουργείο, έχουν ως αποτέλεσμα τη μείωση της μέσης χρέωσης του τιμολογίου κατά 4% περίπου από το έτος 2008 και μετά. Παράλληλα, βρίσκεται σε τελικό στάδιο επεξεργασίας από τη ΔΕΠΑ Α.Ε. το σχέδιο του Κώδικα Διαχείρισης του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ), καθώς και της Πρότυπης Σύμβασης Χρήσης του ΕΣΦΑ, τα οποία, στη συνέχεια, θα αποσταλούν για σχετική γνωμοδότηση στη ΡΑΕ (όπως προβλέπεται από τον ν.3428). Η έκδοση, στα τέλη Απριλίου, του Κώδικα Διαχείρισης του ΕΣΦΑ, με τον οποίον θα ρυθμίζονται τα θέματα διαχείρισης, ανάπτυξης και πρόσβασης στο ΕΣΦΑ των Προμηθευτών και των Επιλεγόντων Πελατών, θα αποτελέσει το τρίτο και τελικό βήμα για την πλήρη απελευθέρωση της αγοράς φυσικού αερίου στη χώρα μας. Επισημαίνεται ότι από την ψήφιση του νέου νόμου για την απελευθέρωση της αγοράς του φυσικού αερίου, έχει ήδη ξεκινήσει το σταδιακό άνοιγμα της αγοράς του φυσικού αερίου, με ορισμό νέων Επιλεγόντων Πελατών (πελάτες που έχουν δικαίωμα επιλογής του προμηθευτή τους), πέραν εκείνων που προβλέπονταν από τον Ν.3175 του 2003. Συγκεκριμένα, έχουν οριστεί Επιλέγοντες Πελάτες: - Από την έναρξη ισχύος του νέου νόμου, ήδη όλοι οι κάτοχοι άδειας συμπαραγωγής ηλεκτρισμού και θερμότητας, με ετήσια κατανάλωσή άνω των 100.000MWh. - Από 15 Νοεμβρίου 2008, οι μη οικιακοί πελάτες που είναι εγκατεστημένοι εκτός των γεωγραφικών περιοχών δικαιοδοσίας των ΕΠΑ, καθώς επίσης οι ΕΠΑ Αττικής, Θεσσαλίας και Θεσσαλονίκης, για νέες ποσότητες φυσικού αερίου, πέραν εκείνων, για την προμήθεια των οποίων έχουν συνάψει σύμβαση με την ΔΕΠΑ. - Από 15 Νοεμβρίου 2009, όλοι οι οικιακοί πελάτες που δεν βρίσκονται εντός γεωγραφικής περιοχής αρμοδιότητας των ΕΠΑ.
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.