ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Προς εθελουσία έξοδο σε ΟΣΕ και Ολυμπιακή

10:10 - 28 Ιαν 2008 | Οικονομία
Πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου σε ΟΣΕ και Ολυμπιακή σχεδιάζει η κυβέρνηση για την εξυγίανση των συγκεκριμένων δημοσίων επιχειρήσεων οι οποίες «πνίγονται» από το εκτεταμένο λειτουργικό κόστος και από τις αυξημένες υποχρεώσεις σε χρέη και δάνεια.

Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, το θέμα της εθελουσίας αποχώρησης των εργαζομένων που υπηρετούν στις συγκεκριμένες ΔΕΚΟ έχει βρει την σύμφωνη γνώμη της αρμόδιας Διυπουργικής Επιτροπής και η οποία εκτιμά ότι η εφαρμογή ενός προγράμματος εθελουσίας εξόδου σε ΟΣΕ και Ολυμπιακή Αεροπορία θα εξυπηρετούσε τα σχέδια της κυβέρνησης για την εξυγίανση των συγκεκριμένων ΔΕΚΟ που διακαώς επιθυμεί.

Σήμερα στον ΟΣΕ απασχολούνται συνολικά 7.785 υπάλληλοι. Στην μητρική ΟΣΕ υπηρετούν 280 άτομα, στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στην οποία ενσωματώθηκε ο Προαστιακός, 1.980 άτομα, στην ΕΔΙΣΥ 5.100, στην ΕΡΓΟΣΕ 400 συμπεριλαμβάνονται τα άτομα που απασχολούνται σε εργοτάξια) και στην ΓΑΙΑΟΣΕ 25. Κατά μέσο όρο κάθε χρόνο, από τον όμιλο ΟΣΕ, συνταξιοδοτούνται 400 άτομα.

Aντίστοιχα, στον όμιλο της Ολυμπιακής (υπηρεσίες εδάφους και πτητικό κομμάτι) όλοι οι εν ενεργεία τακτικοί υπάλληλοι λογίζονται σε 3.877, ενώ οι εποχικοί υπάλληλοι σε 4.300, εκ των οποίων 609 υπηρετούν στην ΟΑ έως και 18 χρόνια!

Οι δύο αυτές ΔΕΚΟ αποτελούν τον μεγαλύτερο «βραχνά» για την κυβέρνηση λόγω των τεράστιων χρεών που έχουν συσσωρευτεί και της ελλειμματικής κατάστασης που έχει δημιουργηθεί.

Στην επιδείνωση αυτών των ελλειμμάτων συμβάλλει και ο διαρκής δανεισμός καθώς μπορεί τα δάνεια που συνάπτουν να χρησιμοποιούνται για την αναχρηματοδότηση των ελλειμμάτων πλην όμως επιβαρύνουν τα οικονομικά τους αποτελέσματα από ταυψηλά τοκοχρεωλύσια.

Τα χρέη που έχουν δημιουργηθεί στην Ολυμπιακή φτάνουν τα 2,5 δις. ευρώ, γεγονός, το οποίο λειτουργεί ανασταλτικά στις προσπάθειες που καταβάλει το οικονομικό επιτελείο για εξεύρεση στρατηγικού επενδυτή με στόχο την ιδιωτικοποίηση της εταιρίας.

Από την άλλη πλευρά, νέα Ολυμπιακή τείνει να καταστεί ο ΟΣΕ ο οποίος, όπως επισημαίνουν αρμόδιες πηγές σε μηνιαία βάση «γράφει» ζημιές της τάξης των 70 εκατ. ευρώ.

Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα το συνολικό χρέος στον Οργανισμό να φτάσει τα 7 δις. ευρώ καθιστώντας επιτακτική την ανάγκη αναδιάρθρωσης αυτών των οφειλών. Και μάλιστα με τρόπο τέτοιο που θα επιτρέπει στον ΟΣΕ να αποπληρώνει ένα σταθερό ποσό ανά έτος. Η συγκεκριμένη ενέργεια μπορεί επίσης να προσφέρει τη δυνατότητα για βραχυπρόθεσμα σημαντικά οικονομικά αποτελέσματα.

Ο ΟΔΔΗΧ θα κάνει τον δανεισμό

Ο δανεισμός των 48 ζημιογόνων σήμερα ΔΕΚΟ έχει κατ΄επανάληψη απασχολήσει την αρμόδια Διυπουργική Επιτροπή η οποία όπως αναφέρουν οι πληροφορίες προτίθεται να τον αναθέσει στον Οργανισμό Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους (ΟΔΔΗΧ) παράλληλα με την διαχείριση του χρέους τους που υπολογίζεται στα 10 δισ. ευρώ.

Εκτιμάται ότι η συνεισφορά του ΟΔΔΗΧ θα είναι καίρια στο σημείο αυτό, καθώς ο συγκεκριμένος οργανισμός πολύ γρήγορα, όπως φημολογείται, θα αναλάβει και τη διενέργεια των στρατιωτικών δανείων, που πραγματοποιεί η Δ23 Διεύθυνση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους.

Σήμερα κάθε ΔΕΚΟ πραγματοποιεί από μόνη της τον δανεισμό και εκτιμάται ότι υπό τη σκέπη του ΟΔΔΗΧ θα μπορεί να γίνει περισσότερο οργανωμένα και με καλύτερους όρους. Συνολικά κατ' έτος οι ΔΕΚΟ δανείζονται για χρεολύσια αλλά και για νέες δαπάνες ποσό που προσεγγίζει τα 2 δισ. ευρώ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του προϋπολογισμού, το έλλειμμα των μη εισηγμένων ΔΕΚΟ θα φτάσει φέτος στα 1,41 δις. ευρώ (0,57% του ΑΕΠ) από 1,3 δισ. ευρώ, πυροδοτούμενος κυρίως από την επιδείνωση του ελλείμματος των εταιρειών των ομίλων ΟΣΕ και ΟΑΣΑ ενώ ο δανεισμός προβλέπεται να ανέλθει στα 2,41 δις.ευρώ και θα είναι αυξημένος κατά 24% σε σχέση με το 2007.

Όπως εκτιμούν αρμόδιοι παράγοντες του υπουργείου Οικονομίας, τον «ξέφρενο» δανεισμό των ΔΕΚΟ πρόκειται να ανακόψει το σχέδιο της νομοθετικής ρύθμισης που επεργάζεται η ειδική γραμματεία σύμφωνα με την οποία θα τίθεται «φραγμός» σε οποιοδήποτε νέο δανεισμό εάν πρώτα δεν συνοδεύεται από συγκεκριμένο επιχειρησιακό σχέδιο.

Ανάλογο «φρένο» μπαίνει και στις προσλήψεις καθώς οποιεσδήποτε νέες αιτήσεις για προσλήψεις που θα υποβάλλεται από τις Δημόσιες Επιχειρήσεις θα πρέπει απαραίτητα να τεκμηριώνεται και από τα επενδυτικά τους σχέδια. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οπο

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.