ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Χρηματοδότηση οδικών έργων 200 εκατ. ευρώ από την ΕΤΕπ

17:47 - 16 Μαϊ 2008 | Οικονομία
Χρηματοδότηση ύψους 200 εκατ. ευρώ για την κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου Κόρινθος - Πάτρα - Τσακώνα και την αναβάθμιση του υπάρχοντος αυτοκινητόδρομου Ελευσίνα - Κόρινθος προσφέρει η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ), στο πλαίσιο χρηματοδότησης έργων μεταφορών στη νοτιοδυτική Ελλάδα.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου προωθείται από το ελληνικό Δημόσιο μέσω του υπουργείου Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων, ενώ η μελέτη, η χρηματοδότηση, η κατασκευή,η λειτουργία, η εκμετάλλευση και η συντήρησή του ανατέθηκε στην κοινοπραξία ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ (η παλαιά «’πιον Κλέος Αυτοκινητόδρομος ΑΕ»), στο πλαίσιο σύμπραξης με το ελληνικό Δημόσιο. Στην κοινοπραξία συμμετέχουν σημαντικές ευρωπαϊκές και ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες (Vinci SA, HOCHTIEF PPP Solutions, ’κτωρ Παραχωρήσεις, J&Ρ-Αβαξ ΑΕ και Αθηνά AE).

Η ΕΤΕπ αναφέρει στην ανακοίνωσή της ότι το έργο θα διευκολύνει την πρόσβαση προς/από τη δυτική και βόρεια Πελοπόννησο, από/προς την περιφέρεια της Αθήνας και τις βορειότερες περιοχές της χώρας. Σημειώνει, επίσης, ότι ο χρόνος ταξιδιού εκτιμάται πως θα μειωθεί κατά μέσον όρο κατά 20% στο τμήμα Κόρινθος-Πάτρα, κατά 30% στο τμήμα Πάτρα-Πύργος και κατά 40% στο τμήμα Πύργος-Τσακώνα.

«Το έργο θα συμβάλει άμεσα στην οικονομική ανάπτυξη των περιοχών τις οποίες διασχίζει, εκ των οποίων πολλές έχουν υποστεί τεράστιες ζημιές από τις πυρκαγιές του περασμένου καλοκαιριού», επισημαίνεται στην ανακοίνωση και προστίθεται: «Το έργο θα συμβάλει στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων της περιοχής, οι οποίοι συχνά είναι αποκομμένοι από τα αστικά κέντρα που παρέχουν διοικητικές, οικονομικές και ιατρικές υπηρεσίες».

Επιπλέον, σημειώνεται ότι η χάραξη του νέου αυτοκινητόδρομου καθορίστηκε ύστερα από ευρεία δημόσια διαβούλευση και εγκρίθηκε με βάση τους εθνικούς και κοινοτικούς περιβαλλοντικούς κανονισμούς και ύστερα από την εκπόνηση μελετών εκτίμησης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων για όλα τα τμήματα της οδού.

Σε ό,τι αφορά τις επιπτώσεις του έργου στο περιβάλλον, η ΕΤΕπ επισημαίνει ότι μελέτησε τις επιπτώσεις της κυκλοφορίας (καθαρές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα) και έκρινε ότι η συμβολή του έργου στην υπερθέρμανση του πλανήτη είναι ελάχιστη. Παράλληλα, η ΕΤΕπ κρίνει ότι μέσω του αυτοκινητόδρομου εξασφαλίζεται η ταχεία μετακίνηση των πυροσβεστικών μονάδων, σε περίπτωση ανάγκης. Αναφέρει, τέλος, ότι κατά τις φάσεις του σχεδιασμού, της κατασκευής και της εκμετάλλευσης του έργου η ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ θα λάβει επιπρόσθετα μέτρα, που θα συμβάλλουν στην περαιτέρω βελτίωση της περιβαλλοντικής ποιότητας της υποδομής.

Τέλος, σημειώνεται ότι το έργο, λόγω της σημασίας του για την ανάπτυξη της περιοχής που διασχίζει αλλά και της ΕΕ στο σύνολό της, έχει ενταχθεί στα διευρωπαϊκά δίκτυα (ΔΕΔ) προτεραιότητας, τα οποία υποστηρίζονται από κοινού από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και την ΕΤΕπ.
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.