ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Κύρωση της σύμβασης για οικονομική αποκατάσταση παραχωρησιούχων αεροδρομίων κατά πλειοψηφία

21:00 - 15 Ιουν 2021 | Πολιτική
Κύρωση της σύμβασης για οικονομική αποκατάσταση παραχωρησιούχων αεροδρομίων κατά πλειοψηφία
Κατά πλειοψηφία ψηφίστηκε από την Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής, το νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών, που αφορά την «Οικονομική αποκατάσταση παραχωρησιούχων αεροδρομίων, λόγω των συνεπειών της πανδημίας του κορονοϊού COVID-19 για το έτος 2020».

Υπέρ του νομοσχεδίου τάχθηκε η ΝΔ, ενώ ΣΥΡΙΖΑ και ΚΙΝΑΛ επιφυλάχθηκαν για την Ολομέλεια. ΚΚΕ, ΕΛ.ΛΥ και ΜεΡΑ25 καταψήφισαν.

Ο Χρήστος Σταϊκούρας, υπουργός Οικονομικών, κάλεσε όλους τους εισηγητές των κομμάτων στο γραφείο του, ουτώς ώστε να λάβουν γνώση όλων των στοιχείων και εγγράφων που υπάρχουν και αφορούν τις δεσμευτικές υποχρεώσεις του δημοσίου έναντι της σύμβασης παραχώρησης και να πάρουν όλες τις απαντήσεις στους προβληματισμούς που εξέφρασαν πριν την ψήφιση του νομοσχεδίου από την Ολομέλεια.

Σύμφωνα με τη κύρωση της σύμβασης αποζημίωσης παραχωρισιούχου, η οποία υπεγράφη μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ και της εταιρείας «FRAPORT ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ Α. ΑΕ», και «FRAPORT ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ Β. ΑΕ, προβλέπεται ότι θα χορηγηθεί οικονομική ενίσχυση ύψους 177,9 εκατ. ευρώ περίπου, «για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων λόγω των ληφθέντων μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας covid-19, στο πλαίσιο εκτέλεσης των συμβάσεων παραχώρησης για την αναβάθμιση, συντήρηση, διαχείριση και λειτουργία των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της Ελλάδος».

Όπως επεσήμανε ο κ. Σταϊκούρας, «μετά το ξέσπασμα της υγειονομικής κρίσης και τους περιορισμούς που επιβλήθηκαν, μειώθηκε παγκοσμίως η επιβατική κίνηση στα αεροδρόμια, ενώ ειδικά στη χώρα μας περιορίστηκε για το 2020 σε ποσοστό 70,5% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019 και σε ποσοστό 72,1% σε σχέση με τις προβλέψεις του «Οικονομικού Μοντέλου».

«Δεν λειτουργούμε εν κενώ. Έχουμε να κάνουμε με συγκεκριμένες δεσμεύσεις που απορρέουν από τη σύμβαση παραχώρησης του 2015 τις οποίες πρέπει να τηρούμε. Κάναμε το βέλτιστο για το συμφέρον του ελληνικού δημοσίου, λαμβάνοντας υπόψη συγκεκριμένες δεσμεύσεις που έχει η χώρα. Αντίστοιχες πρωτοβουλίες και κρατικές παρεμβάσεις έχουν γίνει σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες αλλά και αρκετές εκτός Ευρώπης», σημείωσε ο υπουργός Οικονομικών.

Ο υπουργός Οικονομικών, χαρακτήρισε «απαραίτητη και αναγκαία την πρόβλεψη οικονομικής ενίσχυσης για τη λειτουργία των 14 περιφερειακών αεροδρομίων», τονίζοντας ότι «πρόκειται για καίριες υποδομές που είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με την εύρυθμη λειτουργία της χώρας».

«Όλοι μας θέλουμε τη μέγιστη δυνατή κάλυψη για να προασπίσουμε τα συμφέροντα του ελληνικού δημοσίου. Η βάση της απόφασης μας είναι ότι όταν λειτουργούν τα περιφερειακά αεροδρόμια συμβάλουν στην ανάπτυξη της οικονομίας της χώρας στην σημαντική αύξηση της επιβατικής τουριστικής κίνησης και στα έσοδα του κράτους.

Η εύρυθμη λειτουργία των περιφερειακών αεροδρομίων είναι καθοριστικής στρατηγικής σημασίας, διασφαλίζει και εξυπηρετεί τις εθνικές ανάγκες στο πλαίσιο της κρίσης», επεσήμανε ο κ. Σταϊκούρας.

 Ο εισηγητής της ΝΔ, Βασίλης Σπανάκης, τόνισε ότι με την κύρωση της σύμβασης ενισχύονται και διασφαλίζονται χιλιάδες θέσεις εργασίας, στηρίζονται δεκάδες κλάδοι εργαζομένων, στέκεται όρθιος ο ελληνικός τουρισμός και ενισχύεται, επίσης, και η εθνική οικονομία.

Ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ, Τρύφων Αλεξιάδης, από την πλευρά του, δήλωσε ότι «το νομοσχέδιο είναι προς τη σωστή κατεύθυνση», βέβαια όπως ανέφερε, «πρέπει να αποσαφηνιστούν μέχρι την συζήτηση στην Ολομέλεια ασάφειες που υπάρχουν πάνω σε συγκεκριμένα σοβαρά ζητήματα όπως για παράδειγμα ότι δεν προσδιορίζεται το ποσό απώλειας εσόδων της εταιρίας , ενώ ζήτησε να υπάρξει μέριμνα και για τους εργαζομένους των επιχειρήσεων που βρίσκονται μέσα στο Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών».

Και ο εισηγητής του ΚΙΝΑΛ, Κώστας Σκανδαλίδης, όμως, εξέφρασε αμφιβολίες υπογραμμίζοντας ότι «βεβαίως μας απασχολεί η εύρυθμη λειτουργία όλων των αεροδρομίων της χώρα αλλά προφανώς μας ενδιαφέρει και η διαφάνεια της σύμβασης παραχώρησης».

Ενώ, αναφέρθηκε και στο «μείζον θεσμικό ατόπημα καθώς για την έκθεση αξιολόγησης, δεν υπήρξε διαβούλευση με τους κοινωνικούς φορείς».

«Πάνω σε ένα ζήτημα που αφορά την κοινωνία, καθώς οι Έλληνες φορολογούμενοι θα κληθούν να πληρώσουν την κρατική ενίσχυση υπάρχει έλλειμμα διαβούλευσης», είπε ο κ. Σκανδαλίδης.

Κατά της σύμβασης δήλωσε και η ειδική αγορήτρια του ΚΚΕ, Διαμάντω Μανωλάκου, καταγγέλοντας την κυβέρνηση ότι, «προχωρά σε απαλλαγές και συμψηφισμούς υπέρ των επιχειρήσεων με πακέτα έμμεσης και άμεσης χρηματοδότησης τα οποία πληρώνει ο ελληνικός λαός και ταυτόχρονα αγνοεί τις ανάγκες των λαϊκών νοικοκυριών».

«Ενισχύετε προνομιακά τη Φράπορτ για μια ακόμα φορά και εμείς καταψηφίζουμε όπως καταψηφίσαμε και την σύμβαση παραχώρησης», είπε καταλήγοντας η ίδια.

«Η σύμβαση οικονομικής ενίσχυσης προετοιμάστηκε από το ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο μην ξεχνάμε ότι ανήκει στους ξένους δανειστές μετά το τρίτο μνημόνιο και τη σκανδαλώδη σύμβαση που υπογράφηκε από τα τρία κόμματα, ΣΥΡΙΖΑ, ΝΔ και ΚΙΝΑΛ και δεν υπόκειται σε κανένα έλεγχο από τη Βουλή. Το κόμμα μας είναι εναντίον των καταχρηστικών διεκδικήσεων για αυτό και καταψηφίζουμε. Εμείς παλεύουμε να αλλάξουμε τις συμβάσεις παραχώρησης», τόνισε ο ειδικός αγορητής της Ελληνικής Λύσης, Βασίλης Βιλιάρδος.

«Καταρρέει η προπαγάνδα σας για τις ιδιωτικοποιήσεις και το αφήγημα σας ότι γλιτώνει το δημόσιο τα βάρη», επεσήμανε, από την πλευρά του, ο ειδικός αγορητής του ΜεΡΑ25, Κρίτων Αρσένης.

Υπογράμμισε, επίσης, ότι, «την διαχείριση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων με εγγυήσεις του ελληνικού δημοσίου, την απέκτησε η Φράπορτ μέσα από τη συμφωνία που υπέγραψε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ».

«Η γερμανική εταιρία δεν έδωσε ούτε ένα ευρώ για υποδομές, οι οποίες έγιναν όλες μέσω ΕΣΠΑ και έρχεται τώρα η κυβέρνηση να την αποζημιώσει, επειδή μειώθηκαν τα έσοδα της. Υπάρχει ή δεν υπάρχει ελεύθερη οικονομία μαζί με το επιχειρηματικό ρίσκο; Γιατί να πληρώσει το ελληνικό δημόσιο;» ανέφερε ο κ. Αρσένης.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.