Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης μετά την συνάντηση του με την υπουργό Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη ανέφερε: «συζητήσαμε την πορεία της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και νομίζω ότι εδώ πρέπει να είμαστε ειλικρινείς ότι είναι μια καινούργια διαδικασία, η οποία ακόμα δεν έχει φέρει τα προσδοκώμενα αποτελέσματα. Και εδώ θέλω να είμαι πολύ σαφής, ειδικά για την κατηγορία εκείνων των εκπαιδευτικών που αρνούνται επί της αρχής να αξιολογηθούν. Η θέση μας εδώ με ξεκάθαρη και κατεύθυνση που έχω δώσει το Υπουργείο πολύ σαφής: Αν κάποιος αρνείται επί της αρχής να αξιολογηθεί, δεν πρέπει να έχει θέση στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης».
Ο πρωθυπουργός σε άλλο σημείο ανέφερε ότι εξετάζονται προτάσεις για μια λελογισμένη μείωση της ύλης τονίζοντας: «Πιστεύω ότι θα πρέπει να ασχοληθούμε περισσότερο και το συζητήσαμε με την Υπουργό στο ωρολόγιο πρόγραμμα, με την ποιότητα αλλά και την ποσότητα της ύλης. Και με ικανοποίηση άκουσα ότι εξετάζονται προτάσεις από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής για μια λελογισμένη μείωση της ύλης, έτσι ώστε να δώσουμε μεγαλύτερη έμφαση στην ποιότητα και όχι στην ποσότητα».
Ο κ. Μητσοτάκης είπε ότι στο πλαίσιο της σημερινής του επίσκεψης συζητήθηκε «ένα ζήτημα το οποίο πιστεύω ότι απασχολεί όλους τους γονείς αλλά και όλα τα παιδιά που έχει να κάνει με τον επαγγελματικό προσανατολισμό και πώς μπορούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά ενδεχομένως σε μια νεότερη ηλικία. Στην τρίτη γυμνασίου ίσως είναι η κατάλληλη εκείνη τη στιγμή να εντοπίσουμε τις κλίσεις τους, τις δεξιότητές τους και τα ενδιαφέροντά τους, ώστε να τους κατευθύνουμε ως προς το ακαδημαϊκό αλλά και το επαγγελματικό τους μέλλον».
O πρωθυπουργός υπενθύμισε, επίσης, ότι «από το 2019 έχουμε προσθέσει 39.000 μόνιμους εκπαιδευτικούς, έχουν γίνει σημαντικές παρεμβάσεις, τεχνολογική αναβάθμιση με 36.000 διαδραστικούς πίνακες χρηματοδοτούμενοι από το Ταμείο Ανάκαμψης».
Με αφορμή, δε, ότι το επόμενο Σαββατοκύριακο θα διεξαχθούν οι εξετάσεις για τα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία, έκανε λόγο για «μια σημαντική πρωτοβουλία για ένα νέο τύπο δημοσίου σχολείο από το οποίο αναμένουμε χρήσιμα συμπεράσματα».
Παράλληλα σημείωσε ότι τον ερχόμενο Σεπτέμβριο θα παραδοθούν τα πρώτα από τα 600 σχολεία που έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου» για την αναβάθμιση των κτηριακών εγκαταστάσεων.
Αφού ευχήθηκε, τέλος, καλή επιτυχία στα παιδιά που δίνουν φέτος εξετάσεις, διαβεβαίωσε ότι «η δημόσια δωρεάν παιδεία είναι στην αιχμή των προτεραιοτήτων γιατί η δημόσια παιδεία ήταν πάντα ιμάντας κοινωνικής κινητικότητας. Να ξέρουν τα παιδιά ότι μπορούν να έχουν πρόσβαση σε ίδιες και ίσες ευκαιρίες και αν δουλέψουν θα έχουν στο πλευρό τους ένα σχολείο που θα τους στηρίξει και θα κάνει τα όνειρά τους πράξη».