ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

«Σανίδα σωτηρίας» το Metaverse για το Facebook; Κύριο

19:05 - 24 Οκτ 2021 | Τεχνολογία
«Σανίδα σωτηρίας» το Metaverse για το Facebook;
Το Facebook βιώνει έναν… εφιάλτη στο «κομμάτι» της εικόνας του, τον οποίο είχε αντιμετωπίσει ξανά τελευταία φορά το 2016 με το σκάνδαλο Cambridge Analytica.

Σημειώνεται ότι την επόμενη εβδομάδα, το Facebook αναμένεται να ανακοινώσει ένα μεγαλειώδες rebrand, το λεγόμενο Metaverse, το οποίο θα επικεντρωθεί στην επέκταση του Facebook.

«Είναι μια ιδιοφυής και κλασική κίνηση στον κόσμο της στρατηγικής του branding που θα μπορούσε να βοηθήσει το Facebook», είπαν ειδικοί στο Business Insider, κρατώντας μία επιφύλαξη ότι μπορεί να μην είναι αρκετή αυτή η κίνηση, ώστε να σώσει τη φήμη της εταιρείας.

«Βασικά, αυτή η μεταστρεφόμενη ιστορία του “so what's next” θα σώσει την εταιρεία από τις αντιδράσεις του κοινού», δήλωσε η Ashley Cooksley, διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας διαχείρισης κοινωνικών μέσων «The Social Element» στη Βόρεια Αμερική.

Πώς ήρθε το Metaverse στην επιφάνεια

Στο επίκεντρο των πρόσφατων δεινών ειδήσεων για το Facebook βρίσκεται μια σειρά από έγγραφα, που διέρρευσαν και δόθηκαν στη Wall Street Journal από τον πληροφοριοδότη Φράνσις Χάουγκεν και τα οποία «καίνε» το μέσο κοινωνικής δικτύωσης. Τα έγγραφα αυτά αποδεικνύουν ότι το Facebook γνώριζε πως βλάπτει ανθρώπους, ειδικά εφήβους, και μάλιστα εδώ και πολλά χρόνια. Τα έγγραφα παρέχουν δυνητικά στους νομοθέτες μπόλικα «πυρομαχικά» για την επιβολή κυρώσεων στον τεχνολογικό γίγαντα.

Με αφορμή αυτά τα γεγονότα, το Facebook έκανε focus στο Metaverse, που αποτελεί μία… ευπρόσδεκτη απόσπαση της προσοχής, έναν τρόπον τινά «σωσία» για την εταιρεία.

Το «Metaverse» είναι ένας όρος δανεισμένος από την επιστημονική φαντασία και αναφέρεται σε μία μελλοντική έκδοση του Διαδικτύου, στην οποία οι άνθρωποι έχουν πρόσβαση χρησιμοποιώντας τις τεχνολογίες VR (εικονική πραγματικότητα) και AR (επαυξημένη πραγματικότητα), αντί για φορητούς υπολογιστές και τηλέφωνα.

Ο διευθύνων σύμβουλος του Facebook, Μαρκ Ζούκερμπεργκ, ανακοίνωσε για πρώτη φορά δημοσίως τον περασμένο Ιούλιο ότι θέλει ο τεχνολογικός του γίγαντας να μετατραπεί σε μία «μεταβιβαστική εταιρεία» (metaverse company).

Είναι αποτελεσματικός ο αποπροσανατολισμός;

Σε όποιο όνομα και να καταλήξει ο Ζούκερμπεργκ, θα αντικατοπτρίζει την αποστολή του Metaverse και το Facebook θα εξακολουθεί να υπάρχει μέσα από αυτήν την «ομπρέλα», κάτι το οποίο μοιάζει με την απόφαση που έλαβε η Google το 2015, όταν ανέδειξε την Alphabet ως μητρική της εταιρεία.

Η εταιρεία επιχειρεί μία «εκτροπή» της συζήτησης γύρω από τα τρέχοντα προβλήματά της και να την κατευθύνει προς το Metaverse, το οποίο είναι συναρπαστικό και φουτουριστικό, είπε στο Business Insider η Anne Olderog, ανώτερη συνεργάτιδα στην εταιρεία συμβούλων Vivaldi με 20 χρόνια εμπειρίας στη στρατηγική του branding. «Και πραγματικά, κανείς δεν καταλαβαίνει το μέγεθος του Metaverse, το οποίο είναι επίσης μία εξαιρετική κίνηση», πρόσθεσε η Olderog.

«Το Facebook θα συνεχίσει να αντιμετωπίζει προβλήματα, αλλά σίγουρα θα επιβιώσει λόγω των πόρων του και της δύναμης του λόμπι», δήλωσε ο Eric Schiffer, διευθύνων σύμβουλος του private equity «The Patriarch Organization». «Είναι ιδιοφυές να απομακρυνθείς, να αλλάξεις την επωνυμία σου σε Metaverse στη προσπάθειά σου να ξεπλύνεις εν μέρει τις αμαρτίες του παρελθόντος, αλλά και να κατέχεις τον χώρο που θα είναι το κυρίαρχο πεδίο μάχης τις επόμενες δύο δεκαετίες», πρόσθεσε ο Σίφερ, αναφερόμενος στο Metaverse.

Από την πλευρά της, η Olderog είπε ότι ναι μεν η εστίαση του Facebook στο Metaverse και στο rebrand του είναι μια «λαμπρή» ιδέα, αλλά δεν αρκεί για να εξουδετερώσει την αρνητική άποψη του κοινού, η οποία έχει καταρρακώσει τη φήμη της εταιρείας.

Η ζημιά σε ό,τι αφορά τη φήμη δεν είναι το μοναδικό πράγμα που πρέπει να ανησυχεί για το Facebook.

Τα έγγραφα του Facebook που διέρρευσαν, αποκάλυψαν ότι η εταιρεία θεωρεί πως η δημοτικότητά της σε παιδιά και εφήβους είναι κρίσιμη για την επιβίωσή της μέσω της «μάχης» που δίνει με ανταγωνιστές, όπως το TikTok.

«Βαρύ» το εγχείρημα

Ο καθηγητής Andrew Pryzbylski, ψυχολόγος στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, που έχει μελετήσει τον τρόπο με τον οποίο τα παιδιά αλληλεπιδρούν με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τα βιντεοπαιχνίδια, τόνισε πως υπήρχε ένα ιδιαίτερα διαφωτιστικό μέρος σε ένα από τα έγγραφα που διέρρευσαν σχετικά με παιδιά, όπου οι ερωτηθέντες είπαν ότι ήθελαν απλώς να «γελάσουν και να περάσουν καλά» στο Facebook.

«Είμαι έκπληκτος που [το Facebook] δεν αγόρασε την Epic Games» πρόσθεσε ο Pryzbylski. Το εξαιρετικά δημοφιλές «Fortnite» ανήκει στην Epic Games και ο διευθύνων σύμβουλός της, Tim Sweeney, έχει επίσης μιλήσει δημόσια για το Metaverse.

Ο Pryzbylski δεν είναι σίγουρος αν το Facebook θα υλοποιήσει ποτέ το Metaverse, αλλά πιστεύει ότι έχει πολλές δυνατότητες εάν η εταιρεία θέλει να κερδίσει την προσοχή των παιδιών μέσω της εικονικής πραγματικότητας, αλλά και εμπειριών που μοιάζουν με παιχνίδια.

«Είναι τόσο τρομακτικό και συνάμα “πηγή έμπνευσης”», είπε o Pryzbylski.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.