Εκδοτικές και άλλες εταιρείες θεωρούν υπερβολικό το φόρο 2% επί του συνολικού τζίρου και όχι επί του τζίρου των διαφημίσεων.
Πρόσφατα υπήρξε αντίδραση από την Ένωση Ιδιοκτητών Ημερησίων Εφημερίδων Αθηνών (ΕΙΗΕΑ) όπου σε ανακοίνωσή της εξέφρασε τις διαφωνίες της για τον τρόπο υπολογισμού αυτού του 2%, ενώ πρότεινε άλλες λύσεις, σημειώνοντας ότι το μέτρο θα «πνίξει» περαιτέρω τον ήδη ταλαιπωρημένο κλάδο.
Αντιδράσεις όμως -κυρίως στο παρασκήνιο- υπάρχουν και από τις δύο συνδρομητικές πλατφόρμες, Cosmote και Forthnet.
Η διαφωνία έγκειται στο γεγονός ότι το 2% επιβάλλεται στο σύνολο του τζίρου τους και όχι στο τζίρο από τις διαφημίσεις όπως οι εταιρείες πιστεύουν ότι θα έπρεπε να γίνεται.
Και όλα αυτά, σε μια συγκυρία που η αγορά της συνδρομητικής τηλεόρασης στην Ελλάδα είναι αρκετά «φορτωμένη» με φόρους, άμεσους και έμμεσους όπως τα τέλη άδειας δορυφορικής τηλεόρασης (έως 3%), τον φόρο συνδρομητικής τηλεόρασης ύψους 10%, αλλά και τους... παράπλευρους που αποδίδονται σε φορείς όπως η ΑΕΠΙ.
Όπως τονίζουν στελέχη των δύο συνδρομητικών πλατφορμών της χώρας, ήδη από τα 100 ευρώ που πληρώνει ένας συνδρομητής για μια από τις δύο πλατφόρμες, περισσότερα από τα 40 ευρώ πηγαίνουν σε φόρους και σε ανταποδοτικά τέλη υπέρ τρίτων!