ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Τα κίνητρα του υπ. Οικονομικών για τις e-πληρωμές

09:15 - 19 Φεβ 2020 | Φορολογία
Τα κίνητρα του υπ. Οικονομικών για τις e-πληρωμές
Σε ισχύ βρίσκεται το νέο πλαίσιο, σύμφωνα με το οποίο φυσικά πρόσωπα και ελεύθεροι επαγγελματίες θα πρέπει φέτος να κάνουν πληρωμές με κάρτες ή μέσω τραπεζικού λογαριασμού ίσες με το 30% του πραγματικού τους εισοδήματος.

Στο πλαίσιο αυτό, το υπουργείο Οικονομικών εξετάζει διάφορα σενάρια ώστε οι φορολογούμενοι να προτιμούν τις ηλεκτρονικές πληρωμές.

Στα κίνητρα που εξετάζονται είναι να δοθεί ένα «πριμ» για τις ηλεκτρονικές αποδείξεις από δραστηριότητες συγκεκριμένων επαγγελματιών που καταγράφονται υψηλά ποσοστά φοροδιαφυγής. Στην περίπτωση αυτή μελετάται οι δαπάνες αυτές να μετρούν στο διπλάσιο ή στο τριπλάσιο για το «χτίσιμο» του 30% επί του εισοδήματος. Δεν είναι λίγες οι φορές μάλιστα που οι φοροτεχνικοί έχουν εκφράσει τον προβληματισμό τους για το τι θα συμβεί αν, για παράδειγμα, ο φορολογούμενος καλύψει εγκαίρως το ποσοστό αυτό (30%) κι αν θα έχει κάποια κίνητρα για να συνεχίσει να πληρώνει «ηλεκτρονικά».

Ακόμη ένα κίνητρο που φαίνεται να μελετάται είναι η επιστροφή σε μετρητά μέρους της αξίας των συναλλαγών ή αντίστοιχη μείωση φόρου. Το σύστημα αυτό θα μπορούσε να μοιάζει με τα προγράμματα «bonus» που έχουν οι τράπεζες. Έτσι η εφορία θα έχει εικόνα για τις πληρωμές που έχουν γίνει για αγορά προϊόντων ή παροχή υπηρεσιών που περιλαμβάνονται στις κατηγορίες επαγγελμάτων με υψηλή φοροδιαφυγή, αλλά και ο φορολογούμενος θα ωφεληθεί, είτε λαμβάνοντας πίσω μετρητά, είτε πληρώνοντας λιγότερο φόρο.

Διαφημιστική καμπάνια

Το υπουργείο Οικονομικών σχεδιάζει το επόμενο χρονικό διάστημα διαφημιστική καμπάνια με την οποία θα καταδεικνύονται τα οφέλη από τη χρήση του πλαστικού χρήματος. Ήδη έχει προκηρυχθεί ο σχετικός διαγωνισμός για την επιλογή του αναδόχου ο οποίος θα την αναλάβει.

Σημειώνεται ότι για το 2020 ο στόχος είναι να εισρεύσουν στα κρατικά ταμεία, μέσω ηλεκτρονικών συναλλαγών, γύρω στα 450-500 εκατ. ευρώ. Ένα ποσό ιδιαίτερα σημαντικό για την επίτευξη του στόχου, τόσο ως προς τα έσοδα, όσο και ως προς το πρωτογενές πλεόνασμα και κατά συνέπεια τον δημοσιονομικό χώρο που θα δημιουργηθεί για φοροελαφρύνσεις.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.