ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Εισαγγελέας για Μάτι: Η δεύτερη τραγωδία σε αριθμό θυμάτων παγκοσμίως

13:47 - 13 Φεβ 2024 | Ειδήσεις
Εισαγγελέας για Μάτι: Η δεύτερη τραγωδία σε αριθμό θυμάτων παγκοσμίως
«Δεν είναι υπερβολή να ειπωθεί ότι σε πολλά ζητήματα πυροπροστασίας πρέπει να μιλάμε για την περίοδο προ της 23ης Ιουλίου 2018 και μετά. Υπήρξε η δεύτερη μεγαλύτερη τραγωδία σε αριθμό θυμάτων σε παγκόσμιο επίπεδο. Στις 23 Ιουλίου 2018 σε ένα συμβάν πολύ μικρής χρονικής διάρκειας είχαμε περισσότερους από 100 νεκρούς», ήταν τα λόγια του εισαγγελέα της έδρας στη δίκη για το Μάτι, αναφερόμενος σε μια μαραθώνια διαδικασία που αφορά ένα συμβάν που καθόρισε την ιστορία του τόπου.

Ο εισαγγελέας του τριμελούς πλημμελειοδικείου Παναγιώτης Μανιάτης αναφέρθηκε στα 21 πρόσωπα που κάθονται στο εδώλιο, ξεκινώντας από την εναέρια επιτήρηση.

«Αποδείχθηκε ότι διαθέσιμο ήταν μόνο ένα πετζετέλ, ήταν το μόνο πτητικό μέσο που μπορούσε να διατεθεί από την πολεμική αεροπορία. Από πλευράς ΕΣΚΕ προκύπτει ότι αίτημα υποβλήθηκε στις 9.49 για την Ανατολική Αττική. Τελικά στις 10.22 το αίτημα για επιτήρηση από 14.00 έως 18.00 έγινε δεκτό. Η εναέρια επιτήρηση έγινε όπως αποδείχθηκε από τη διαδικασία», σημείωσε ο εισαγγελέας, εξηγώντας πως ως προς αυτό το σκέλος του κατηγορητηρίου πρέπει να απορριφθεί η κατηγορία.

Σχετικά με την κατηγορία που αφορά τη μη μεταστάθμευση αεροσκαφών, που αφορά τους Ματθαιόπουλο, Φωστιέρη και Τερζούδη, ο εισαγγελέας ανέφερε ότι «αποδείχθηκε ότι οι μετασταθμεύσεις που μπορούσαν να γίνουν, έγιναν. Δεν υπήρξε παράλειψη των τριών κατηγορουμένων».

Ειδική αναφορά έκανε στην εκτροπή του ελικοπτέρου προς τις εγκαταστάσεις της Motor Oil, κατηγορία που αφορά επίσης τους Τερζούδη, Ματθαιόπουλο και Φωστιέρη. «Το μέσο επιτήρησης έκανε λόγο για έρπουσα φωτιά και μάλλον ελεγχόμενη κοντά στις εγκαταστάσεις της Motor Oil. Ήταν γνωστό στο ΕΣΚΕ ότι επιχειρούσε μόνο ένα εναέριο μέσο στο Νταού. Στη μια ώρα που μεσολάβησε, η φωτιά άρχισε να κινείται απειλητικότερα προς τα διυλιστήρια. Χρειαζόταν όμως πρόσθετη ενίσχυση; Εισφέρθηκαν αντικρουόμενες εκδοχές στη δίκη. Προκρίνω την εκδοχή που εισφέρθηκε από τον επίγειο επικεφαλής που δεν είδε και δεν διαπίστωσε ότι η φωτιά είχε μπει στο διυλιστήριο, ούτε ζήτησε τη συνδρομή μέσου», ανέφερε ο εισαγγελέας.

«Αποδείχθηκε ότι ο Φωστιέρης έλαβε δυο κλήσεις από τον ιδιοκτήτη του διυλιστηρίου, επιφανή επιχειρηματία που του ζητά επιτακτικά εναέρια μέσα. Ο επιχειρηματίας όμως δεν βρισκόταν εκεί, μετάφερε την εικόνα από τους υπαλλήλους του. Φέρεται να του δήλωσε, όμως, ότι η φωτιά έχει εισέλθει στις εγκαταστάσεις. Όμως, ποια θα έπρεπε να είναι δέουσα αντίδραση του; Να επιβεβαιώσει την πληροφορία που έλαβε. (…) Αλίμονο αν τέτοια αιτήματα δεν αξιολογούνται και γίνονται δεκτά ανάλογα με τη βαρύτητα του ονόματος που τα ζητά. Πόσο μάλλον όταν τα εναέρια μέσα δε είναι πεπερασμένα. Πρέπει να γίνεται αξιολόγηση με κριτήρια υπηρεσιακά. Δεν έπρεπε να ακούσει ένα μεγαλόσχημο επιχειρηματία και χωρίς να επιβεβαιώσει. Ήταν παράτυπη και επιχειρησιακά εσφαλμένη απόφαση. Ποιος ευθύνεται για την απόφαση αυτή; Ο τότε διοικητής του ΕΣΚΕ Ιωάννης Φωστιέρης, αλλά και ο τότε αρχηγός του ΠΣ Σωτήρης Τερζούδης», κατέληξε ο εισαγγελέας.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.