• Γ.Δ.ΓΕΝ. ΔΕΙΚΤΗΣ0,000%
  • S&P 5000,000%
  • Nasdaq0,000%
  • FTSE 1000,000%
  • Nikkei 2250,000%
  • DAX0,000%
  • CAC 400,000%
  • €/$
  • €/£
  • BTC
17:43 - 02 Ιουλ 2016

Το Μαξίμου παίζει το χαρτί της «Δεξιάς παρένθεσης»

Τα προφανή διαδικαστικά τεχνάσματα στα οποία καταφεύγει η κυβέρνηση προκειμένου να εκμαιεύσει τη συναίνεση της αντιπολίτευσης και να επιτευχθεί ο «μαγικός αριθμός» των 200 ψήφων για να εφαρμοστεί ο νέος εκλογικός νόμος από τις αμέσως επόμενες κάλπες, αποκαλύπτουν τις βαθύτερες κομματικές προθέσεις του Μαξίμου.

Σε μια προσπάθεια να άρει τις επιφυλάξεις, κυρίως του ΚΚΕ, η θέση του οποίου έχει ειδικό πολιτικό βάρος, η κυβέρνηση αφήνει στην άκρη την κατάτμηση των περιφερειών καθώς και το όριο εισόδου του 3% στη Βουλή, επί των οποίων έχει διαμετρικά αντίθετη άποψη ο Περισσός και, αντίθετα προτείνει στο 4ο και τελευταίο άρθρο του σχεδίου νόμου, να υπερψηφιστούν από τα κόμματα με πλειοψηφία 2/3 οι ρυθμίσεις για την κατάργηση του μπόνους των 50 εδρών και η ψήφος στα 17, ώστε να ισχύσουν στις επόμενες εκλογές, όποτε και αν γίνουν.

Η μεθόδευση μαρτυρά ότι το Μαξίμου φλέγεται να αλλάξει τον πολιτικό χάρτη και τους συσχετισμούς, όχι μόνο πιέζοντας ασφυκτικά τα μικρότερα κόμματα της Κεντροαριστεράς, με σκοπό μια βίαιη μετεκλογική ηγεμονία στο χώρο, αλλά, σε περίπτωση επικράτησης της ΝΔ, η οποία προηγείται σταθερά σύμφωνα με όλα τα δημοσκοπικά ευρήματα, να τεθεί σε εφαρμογή το σενάριο της «Δεξιάς παρένθεσης», δεδομένου ότι θα στερείται στρατηγικών συμμάχων για σχηματισμό κυβέρνησης.

Απλοϊκό; Ίσως, αλλά, έχει ενδιαφέρον να δούμε τι θα γίνει στη Βουλή.

Τελευταία τροποποίηση στις 02/07/2016 - 17:53