ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Γιατί η Toyota δεν πατάει άλλο...γκάζι προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

08:35 - 14 Σεπ 2022 | Αυτοκίνητο
Γιατί η Toyota δεν πατάει άλλο...γκάζι προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Πριν από περίπου δύο δεκαετίες, η Toyota Motor έγινε η προτιμώμενη αυτοκινητοβιομηχανία των Αμερικανών οικολόγων καταναλωτών, χάρη στο υβριδικό Prius, ένα από τα πιο eco-friendly και οικονομικά αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν ποτέ.

Εν μέσω της εκτόξευσης στις τιμές του φυσικού αερίου, η ζήτηση για τα οχήματα Prius αυξήθηκε ραγδαία, ωστόσο καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία στο σύνολό της μεταβαίνει σε ένα μέλλον με μπαταρίες, η ιαπωνική εταιρεία δεν έχει καταφέρει να κρατήσει μερικούς από τους άλλοτε βασικούς υποστηρικτές της λόγω του δισταγμού της να επενδύσει σε αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα.

Σύμφωνα με την Katherine García, διευθύντρια της καμπάνιας «Clean Transportation for All», σήμερα ένα υβριδικό αυτοκίνητο δεν αποτελεί πράσινη τεχνολογία. «Το υβριδικό Prius λειτουργεί με κινητήρα καύσης που εκπέμπει ρύπους και βρίσκεται σε οποιοδήποτε αυτοκίνητο που κινείται με βενζίνη», τόνισε η ίδια.

Τα στελέχη της Toyota υποστηρίζουν ότι η στρατηγική της εταιρείας είναι δικαιολογημένη, καθώς όπως τονίζουν δεν θα υιοθετήσουν όλες οι περιοχές του κόσμου ηλεκτρικά αυτοκίνητα με τον ίδιο ρυθμό, λόγω του υψηλού κόστους των οχημάτων καθώς και της έλλειψης υποδομών.

Τον περασμένο Δεκέμβριο, η Toyota ανακοίνωσε σχέδια να επενδύσει 4 τρισεκατομμύρια γιεν ή περίπου 28 δισεκατομμύρια δολάρια, σε μια σειρά 30 ηλεκτρικών οχημάτων έως το 2030. Ταυτόχρονα, συνεχίζει να επενδύει σε υβριδικά αυτοκίνητα, όπως το Prius και άλλες πιθανές εναλλακτικές λύσεις.

«Θέλουμε να παρέχουμε σε κάθε άτομο έναν τρόπο με τον οποίο μπορεί να συνεισφέρει τα μέγιστα στην επίλυση της κλιματικής αλλαγής. Και γνωρίζουμε ότι αυτή η απάντηση δεν θα έρθει με το να αντιμετωπίζουμε όλους με τον ίδιο τρόπο», δήλωσε ο Gill Pratt, Διευθύνων Σύμβουλος του Toyota Research Institute.

Πριν από εβδομάδες, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα προσφέρει έως και 5,6 δισεκατομμύρια δολάρια για την παραγωγή υβριδικών και πλήρως ηλεκτρικών μπαταριών στην Ιαπωνία και τις ΗΠΑ. Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι αυτή η επένδυση ακούγεται μεγάλη, στην πραγματικότητα είναι πολύ μικρότερη συγκριτικά με εκείνες των General Motors και Volkswagen.

Για παράδειγμα, η General Motors έχει θέσει στόχο να προσφέρει αποκλειστικά ηλεκτρικά οχήματα μηδενικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα έως το 2035, ενώ αρκετές άλλες εταιρείες έχουν κάνει παρόμοιες υποσχέσεις ή έχουν θέσει στόχο ότι το 50% των οχημάτων τους που πωλούνται στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική θα είναι εξ ολοκλήρου ηλεκτρικά.

«Απλά μια λύση»

Η Toyota υποστηρίζει ότι τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα είναι μια λύση και όχι η λύση, για τον στόχο της εταιρείας να μηδενίσει τις καθαρές εκπομπές CO2.

Μάλιστα, από την πλευρά του ο Jim Adler, ιδρυτικός διευθύνων σύμβουλος της Toyota Ventures υποστήριξε, σύμφωνα με το CNBC, ότι «στο μακρινό μέλλον, δεν θα επενδύσω υποθέτοντας ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούν το 100% της αγοράς». Τα στελέχη της Toyota αναμένουν από διαφορετικές περιοχές του κόσμου να υιοθετήσουν ηλεκτρικά οχήματα με ποικίλους ρυθμούς, βασισμένα σε μεγάλο βαθμό στη διαθέσιμη ενέργεια, τις υποδομές και τις πρώτες ύλες που απαιτούνται για τις μπαταρίες για την τροφοδοσία των οχημάτων.

Κόστος και υλικά

Ένας ακόμα λόγος που η Toyota δεν έχει μέχρι στιγμής επενδύσει σε αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι γιατί οι μπαταρίες τους είναι εξαιρετικά ακριβές και οι τιμές συνεχίζουν να αυξάνονται λόγω του πληθωρισμού και της ζήτησης για υλικά όπως το λίθιο, το κοβάλτιο και το νικέλιο, που χρειάζονται για την παραγωγή των στοιχείων της μπαταρίας.

Παράλληλα, το κόστος των πρώτων υλών για τα ηλεκτρικά οχήματα υπερδιπλασιάστηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορονοϊού, κάτι που καθιστά την υβριδική στρατηγική της Toyota σχετικά περισσότερο οικονομική. «Τα επόμενα 10 χρόνια περίπου, θα υπάρξουν τεράστια προβλήματα στην προσφορά λιθίου σε όλο τον κόσμο», τόνισε στο CNBC o Gill Pratt.

Από την πλευρά της η Metals Co, μια start-up εταιρεία με έδρα τον Καναδά, εκτιμά ότι η παραγωγή νικελίου, κοβαλτίου και θειικού μαγγανίου είναι σημαντικά ανεπαρκής για να επιτευχθούν οι στόχοι για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στις ΗΠΑ μέχρι το 2030.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.