ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Βρετανία: Γιατί το κόστος της μπύρας ξεπερνά πολύ τον πληθωρισμό

08:44 - 09 Αυγ 2022 | Ειδήσεις
Βρετανία: Γιατί το κόστος της μπύρας ξεπερνά πολύ τον πληθωρισμό
Το μέσο κόστος ενός ποτηριού μπύρας στο Ηνωμένο Βασίλειο έχει αυξηθεί κατά 70% από το 2008, με ορισμένους Λονδρέζους να «απολαμβάνουν» την μπύρα τους ακόμα και με 8 λίρες (9,70 δολάρια) για μια ποσότητα των 568 ml.

Πιο συγκεκριμένα, και σύμφωνα με στοιχεία από την εταιρεία συμβούλων CGA, το μέσο κόστος για ένα ποτήρι μπύρας έχει αυξηθεί από 2,30 λίρες Αγγλίας το 2008 σε 3,95 λίρες το 2022, αν και οι τιμές ποικίλλουν μεταξύ των περιοχών. Όπως δείχνουν τα στοιχεία της εταιρείας, η μέση τιμή αυξήθηκε κατά 15 πένες μεταξύ 2021 και 2022, σχεδόν 4%, καταγράφοντας μια από τις μεγαλύτερες αυξήσεις ετησίως από το 2008.

Η μέση τιμή για ένα ποτήρι μπύρας σε μια ανώνυμη παμπ στο Λονδίνο, έφτασε φέτος τις 8,06 λίρες, την υψηλότερη τιμή που έχει καταγράψει ποτέ η CGA, ενώ η χαμηλότερη ήταν 1,79 λίρες κατά μέσο όρο σε μια παμπ στο Lancashire, στη βορειοδυτική Αγγλία.

Ο πληθωρισμός στο Ηνωμένο Βασίλειο έφτασε σε υψηλό 40 ετών, 9,4% τον Ιούνιο και αναμένεται να αυξηθεί πέρα από το 13% τον Οκτώβριο, επιδεινώνοντας την ιστορική κρίση κόστους ζωής στη χώρα και ωθώντας την Τράπεζα της Αγγλίας να εφαρμόσει τη μεγαλύτερη αύξηση των επιτοκίων από το 1995 στη συνεδρίαση της Πέμπτης.

Μιλώντας στο CNBC, o Paul Bolton της CGA, τόνισε ότι ο συνδυασμός των προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα, οι ελλείψεις προσωπικού, το αυξανόμενο ενεργειακό κόστος, τα χρέη από την περίοδο της πανδημίας και γενικότερα ο εκτοξευμένος πληθωρισμός αυξάνουν το κόστος των προμηθευτών, οι οποίοι με τη σειρά τους στοχεύουν τον καταναλωτή.

Πρώτες ύλες και ενέργεια

Από την πλευρά του, ο Francois Sonneville, αναλυτής ποτών στη Rabobank, υπογράμμισε στο CNBC ότι οι τιμές αυξάνονται σε όλη την αλυσίδα αξίας, ξεκινώντας από το κριθάρι. «Η τιμή του κριθαριού έχει ανέβει και έχει διπλασιαστεί από το 2021. Υπάρχουν δύο λόγοι για αυτό: ο ένας είναι ότι η σοδειά στη Βόρεια Αμερική ήταν πραγματικά φτωχή, λόγω του κακού κλίματος, και μετά φυσικά η σύγκρουση στην περιοχή της Μαύρης Θάλασσας», είπε.

Ιστορικά, όταν οι τιμές των σιτηρών αυξάνονταν, οι αγρότες θα αντιστάθμιζαν τις αυξήσεις φυτεύοντας μεγαλύτερη ποσότητα σιτηρών το επόμενο έτος, ωστόσο ο ευρύτερος πληθωρισμός των γεωργικών αγαθών πιέζει ακόμα και τους αγρότες, αφού ξεπερνά το υψηλό 40 ετών του κανονικού πληθωρισμού.

«Όταν ο κανονικός μας πληθωρισμός κυμαίνεται στο 8,9%, ο (αγροτικός) πληθωρισμός ξεπερνάει το 22 με 23%,» εξήγησε ο Richard Hirst, ιδιοκτήτης της Hirst Farms, μιλώντας στο CNBC. Παράλληλα, όπως τόνισε ο ίδιος, «το κόστος των λιπασμάτων έχει τριπλασιαστεί, αγοράζουμε λιπάσματα τώρα τρεις φορές πιο ακριβά σε σχέση με πέρυσι. Οι πρώτες ύλες χημικών αυξάνονται όπως και το κόστος λειτουργίας των μηχανημάτων, είτε πρόκειται για ανταλλακτικά είτε για το κόστος αγοράς των ίδιων των μηχανημάτων. Όλα αυτά έχουν αυξηθεί πολύ περισσότερο από το 9 ή 10% του κανονικού πληθωρισμού».

Πού εντοπίζεται το κυρίως πρόβλημα

Ωστόσο, το κριθάρι δεν είναι εκείνο που αποτελεί το βασικότερο πρόβλημα για την αύξηση στην τιμή της μπύρας, αφού όπως τονίζουν οι ειδικοί στο CNBC, συνεισφέρει μόνο περίπου το 5% στην τιμή της. Το μεγαλύτερο κόστος προέρχεται από την παρασκευή, τη συσκευασία και την ενέργεια.

«Νομίζω ότι αν κοιτάξετε την ίδια τη διαδικασία παρασκευής, καταναλώνει πολλή ενέργεια – και η τιμή της ενέργειας έχει αυξηθεί, όπως όλοι γνωρίζουμε, αλλά το πιο σημαντικό είναι πιθανώς η συσκευασία», υπογράμμισε ο Sonneville στο CNBC.

«Η συσκευασία αποτελεί περίπου το 25 έως 30% της τιμής κόστους της μπύρας, και οι γυάλινες συσκευασίες, τα γυάλινα μπουκάλια, χρησιμοποιούν περίπου το 25% του κόστους τους σε ενέργεια, έτσι με τις τιμές του φυσικού αερίου να είναι 10 φορές υψηλότερες τώρα από ό,τι πριν από δύο χρόνια, έχει τεράστιο αντίκτυπο στο κόστος μιας ζυθοποιίας».

Μεταβαλλόμενες τάσεις

Φυσικά, οι υψηλότερές τιμές της μπύρας και των ποτών γενικότερα, έχουν αλλάξει το καταναλωτικό συναίσθημα και τη συμπεριφορά των πολιτών.

«Σίγουρα βλέπουμε ανθρώπους να βγαίνουν νωρίτερα το βράδυ, να πίνουν τα ποτά τους, να τρώνε το δείπνο τους και μετά να επιστρέφουν στο σπίτι τους», τόνισε ο CEO της εταιρείας Suffolk, Andy Wood.

«Βλέπουμε ανθρώπους να τρώνε δύο αντί για τρία πιάτα και ίσως να έχουν ένα ποτήρι κρασί αντί ένα μπουκάλι κρασί, επομένως βλέπουμε κάποιες αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία σε αυτό», κατέληξε ο ίδιος,

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.