ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Ναυτιλία: Ευτυχώς αντέχουν τα δεξαμενόπλοια

12:22 - 03 Νοε 2008 | Επιχειρήσεις
Η οικονομική κρίση δεν άφησε ούτε τους νάυλους των δεξαμενοπλοίων ανεπηρέαστους, ευτυχώς όμως όχι στον ίδιο βαθμό όπως τα φορτηγά πλοία. Ωστόσο, η μείωση της παραγωγής του ΟΠΕΚ καθώς και η πτώση της τιμής του πετρελαίου και κυρίως η επερχόμενη ύφες κατά τη διάρκεια της οποίας θα μειωθεί δραστικά η ζήτηση για κάυσιμη ύλη είτε για τη βιομηχανία είτε για προϊοντα πετρελάιου , εκτιμάται πως θα προκαλέσει καθοδικές πιέσεις στα ναύλα, με αποτέλεσμα ένας μετά τον άλλο επενδυτικοί οίκοι να αναθεωρούν τις προβλέψεις τους όχι όμως δραστικά. Το ευχάριστο είναι πως τα μέσα ημερήσια ναύλα του 2008 θα είναι λίγο υψηλότερα από αυτά του 2007, αλλά το 2009 είναι μία εντελώς διαφορετική υπόθεση

Στην τελευταία της έκθεση η Dalham Rose, για τα VLCC ο μέσος ημερήσιος ναύλος το 2008 εκτιμάται ότι θα υποχωρήσει στα 83.333 δολάρια από 93.750 και για το 2009 στα 45.000 από 60.000. Στα Suezmax ο μέσος ναύλος το 2008 αναμέμεται να διαμορφωθεί στα 56.660 από 60.000 ενώ για το 2009 θα υποχωρήσει στα 37.000 από 45.000 που ήταν η αρχική εκτίμηση.

Για τα Aframax οι προβλέψεις για το 2008 κάνουν λόγο για μέσο ημερήσιο ναύλο στα 41.500 από 43.125 και για το 2009 στα 28.000 από 32.000. Για τα Panamax/Products προβλέπεται ότι το 2008 θα βρει το μέσο ημερήσιο ναύλο στα 27.000 από 28.500 ενώ στο 2009 στα 24.000 από 25.000.

Τέλος, λίγο καλύτερη είναι η εικόνα για τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου (Products), όπου ο μέσος ημερήσιος ναύλος το 2008 φαίνεται ότι θα διαμορφωθεί στα 20.500 από 21.500 και το 2009 θα υποχωρήσει ελαφρά στα 20.000 δολάρια.

Η  ΙΜΑΡΕΧ για τα VLCCβλέπει τον μέσο ημερήσιο ναύλο του τέταρτου τριμήνου να διαμορφώνεται στα 53.823 δολάρια και υποχωρεί το 2009 στα 45.342 και να ανακάπτει πάλι το 2010 στα 55.000, όσο δηλαδή ήταν ο μέσος ημερήσιος ναύλος το 2007.

Η Morgan Stanley παραμένει περισσότερο αισιόδοξη εκτιμώντας πως το τέταρο τρίμηνο ο μέσος ημερήσιος νάυλος για τα VLCCθα είναι 70.000 δολάρια, ενώ το 2009 και το 2010 θα διαμορφωθεί στα 77.500 δολάρια ποσό σαφώς υψηλότερο από τον μέσο ημερήσιο ναύλο του 2007 που ήταν 55.278.

Για τα Suezmax, η Morgan Stanley εκτιμά τον μέσο ημερήσιο νάυλο του τετάρτου τριμήνου στα 45000 δολάρια, και σταθερό το 2009 και 2010 στα 47500 ενώ για τα Aframax, βλέπει τους αντίστοιχους μέσους ημερήσιους νάυλους στα 35,100 και 37,050

(Το 2007 ο μέσος ημερήσιος νάυλος  για τα Suezmax και τα Aframax υπολόγίστηκε σε 44.353 και 33.286 δολάρια αντίστοιχα),

Τέλος παρά τις πιέσεις η Jefferies προβλέπει πως το 2008 σαφώς είναι καλύτερο από το 2007 και παρά την πρόσφατη υποχώρηση των νάυλων έως και 28% για κα΄ποιες συγκεκριμένες διαδρομές, το τέλος του 2008 θα βρέι τον μέσο ημερήσιο νάυλο στα VLCC 79.969 δολάρια, τα Suezmax στα 60.480 δολάρια, τα Aframax στα 31.788 δολάρια και τα products  στα 26.823 δολάρια

Τάκης Λαϊνάς

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.