ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Κέρδη ρεκόρ για την ΤΕΝ

15:22 - 05 Αυγ 2005 | Επιχειρήσεις
Κέρδη ρεκόρ ανακοίνωσε για το β τρίμηνο του έτους η εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης ναυτιλιακή εταιρεία Tsakos Energy Navigation, πετυχαίνοντας αποτελεσματική συγκράτηση του κόστους σε ανταγωνιστικά επίπεδα, παρά τις αυξητικές πιέσεις που υπήρχαν λόγω της σημαντικής αύξησης των εξόδων ασφάλισης, της αύξησης των τιμών των επισκευών από τα ναυπηγεία και του επιπλέον κόστους που προέκυψε από το ασθενέστερο δολλάριο.
Συγκεκριμένα, τα καθαρά κέρδη της εταιρείας για το 2ο τρίμηνο του 2005 αυξήθηκαν κατά 39% και ανήλθαν σε $ 41,90 εκατ. (Κέρδη ανα μετοχή $2,09) από $ 30,16 εκατ. (Κέρδη ανα μετοχή $1,62) όπου είχε διαμορφωθεί την αντίστοιχη περίοδο του 2004 . Τα κέρδη προ αποσβέσεων, για το 2ο τρίμηνο 2005, διαμορφώθηκαν σε $50,76 εκατ. αυξημένα κατά 30% σε σχέση με τα κέρδη προ αποσβέσεων που είχε πραγματοποιήσει η εταιρεία το 2ο τρίμηνο του 2004 και είχαν διαμορφωθεί σε $39,07 εκατ. Αντίστοιχα τα καθαρά κέρδη της εταιρείας για το 1ο Εξάμηνο 2005 αυξήθηκαν κατά 28.6% και ανήλθαν σε $ 81.75 εκατομ. (Κέρδη ανα μετοχή $4.06) από $ 63.55 εκατομ. (Κέρδη ανα μετοχή $3.54) που είχαν διαμορφωθεί για το 1ο Εξάμηνο 2006. Τα καθαρά έσοδα της εταιρείας το 1ο Εξάμηνο του 2005 ανήλθαν σε $ 120.52 εκατ. από $122.88 εκατ. που είχαν διαμορφωθεί το 1ο Έξάμηνο του 2004. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο μέσος αριθμός πλοίων της εταιρείας το 1ο Εξάμηνο του 2005 ανήλθε σε 26.6 πλοία και είναι ελαφρώς μικρότερος από τα 27.7 πλοία που αντιστοιχούσαν το 1ο Εξάμηνο του 2005. Η μέση τιμή χρονοναύλωσης ανά ημέρα (average time charter equivalent rate) για τον στόλο της ΤΕΝ ανήλθε, σε $27.883 για το 1ο Εξάμηνο του 2005, ενώ για την ίδια περίοδο του 2004 η μέση τιμή χρονοναύλωσης ανά ημέρα ήταν $26.744. Η μέση τιμή χρονοναύλωσης ανά ημέρα (average time charter equivalent rate) για τις τέσσερις από τις πέντε κατηγορίες πλοίων (VLCC, Suezmax, Panamax και Handysize) ήταν υψηλότερη για το 1ο Εξάμηνο του 2005 σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2004. O βαθμός ναύλωσης (employment) των πλοίων της εταιρείας παρέμεινε ιδαίτερα υψηλός και κάλυψε το 95,3 % των ημερών του 1ου Εξαμήνου του 2005 από 97,2% που ήταν το 1ο Εξάμηνο του 2004. Η εταιρεία το 1ο Εξάμηνο του 2005 εμφάνισε σημαντικά υψηλότερη κερδοφορία σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2004 πετυχαίνοντας την αποτελεσματική συγκράτηση του κόστους σε ανταγωνιστικά επίπεδα, παρόλο τις αυξητικές πιέσεις που υπήρχαν λόγω της σημαντικής αύξησης των εξόδων ασφάλισης, της αύξησης των τιμών των επισκευών από τα ναυπηγεία, και του επιπλέον κόστους που προέκυψε από το ασθενέστερο δολλάριο. Η ΤΕΝ από το 1997 που ξεκίνησε το αναπτυξιακό της πρόγραμμα , έχει παραγγείλει 33 πλοία : 21 από τα οποία τα έχει ήδη παραλάβει, και 12 νέων πλοίων τα οποία θα τα παραλάβει μέχρι το 2007. Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΕΝ κ.Νίκος Τσάκος τόνισε ότι το ναυπηγικό πρόγραμμα της εταιρείας της επιτρέπει να καλύπτει τις μελλοντικές ανάγκες των πελατών της και πρόσθεσε ότι σαφής απόδειξη των ανωτέρω αποτελούν οι παραγγελίες για παραλαβή 10 νέων ice class πλοίων, τα οποία επιτρέπουν στην ΤΕΝ να εξυπηρετήσει τους υπάρχοντες και μελλοντικούς πελάτες της σε περιοχές όπως η Ρωσία, ο Καναδάς και η Αλάσκα. Από το 1997 η ΤΕΝ έχει πωλήσει 10 πλοία (συνολικής χωρτικότητας 900,000 dwt) πραγματοποιώντας σημαντικά κέρδη της τάξης των $64 εκατ. ενώ παράλληλα παρέλαβε 22 πλοία και έχει προς παραλαβή άλλα 12 σύγχρονα δεξαμενόπλοια . Η συνολική χωρητικότητα των 44 αυτών δεξαμενοπλοίων ανέρχεται σε 3.9 εκατ.dwt. Ακόμη η ΤΕΝ στο πλαίσιο των προσπαθειών της για ανάπτυξη στρατηγικών συμμαχιών στο ενεργειακό τομέα προχώρησε πρόσφατα σε επένδυση ύψους $5 εκατ. σε μια εταιρεία η οποία θα εκμεταλλεύεται ένα drilling rig το ο οποίο βρίσκεται υπό κατασκευή στη Ν.Κορέα.
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.