ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Υψηλοί ναύλοι στην γραμμή Ελλάδα – Ιταλία

19:13 - 31 Ιαν 2012 | Επιχειρήσεις
Παραμένουν σε αδικαιολόγητα υψηλά επίπεδα οι ναύλοι στις ακτοπλοϊκές εταιρίες για την γραμμή Ελλάδα – Ιταλία, οι οποίοι τις περισσότερες φορές είναι σχεδόν διπλάσιοι από τους αντίστοιχους που καταβάλλουν αλλοδαποί μεταφορείς χωρίς αυτό να δικαιολογείται από οποιοδήποτε λόγο, σπουδαίο ή μη, ή να υπαγορεύεται από αντικειμενικά κριτήρια.
Η ΟΦΑΕ θεωρεί πως θα πρέπει άμεσα να βρεθεί τρόπος να σταματήσει αυτή η αυθαιρεσία και η «ρατσιστική» αυτή διάκριση και να υπάρξουν κανόνες ισονομίας και υγιούς ανταγωνισμού.

Χαρακτηριστικό της αυθαίρετης διαμόρφωσης των τιμών των ναύλων αποτελεί το φαινόμενο της παροχής, εκ μέρους των ακτοπλοϊκών εταιριών, προσφορών στις τιμές εισιτηρίων σε φορτηγά αυτοκίνητα άλλων χωρών  πολύ χαμηλότερων από εκείνες που παρέχουν στα ελληνικά φορτηγά αυτοκίνητα, χωρίς την τήρηση ειδικά καθορισμένων, διαφανών και αντικειμενικών κριτηρίων.

Η άνιση αυτή μεταχείριση δημιουργεί σε βάρος των Ελλήνων αυτοκινητιστών συνθήκες μη υγιούς ανταγωνισμού, αφού, εκτός των άλλων,  επιβαρύνει σημαντικά το κόστος της μεταφοράς για τον κλάδο.

Αξιοσημείωτο είναι, ακόμη, το γεγονός ότι ο ναύλος μεταφοράς για την Ιταλία είναι ο ίδιος τόσο με σημείο αναχώρησης την Πάτρα όσο και την Ηγουμενίτσα. Το παράδοξο αυτό γεγονός  εξουδετερώνει, εκτός όλων των άλλων, το όποιο πλεονέκτημα παρέχει για τους αυτοκινητιστές μας η χρήση της Εγνατίας οδού, ενώ παράλληλα, απαξιώνει το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, το οποίο παρά το ότι βρίσκεται πλησιέστερα στην
Ιταλία, το κόστος του ναύλου το καθιστά στην ουσία ασύμφορο.
Η ΟΦΑΕ έχει επισημάνει κατ΄ επανάληψη το θέμα σε έγγραφά της προς του αρμόδιους φορείς της Πολιτείας και έχει καταγγείλει την τακτική εκ μέρους των ακτοπλοϊκών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στη γραμμή Ελλάδας – Ιταλίας στην διαμόρφωσης τιμών εισιτηρίων με κριτήρια μη αντικειμενικά σε βάρος των Ελλήνων αυτοκινητιστών, που οδηγεί στη δημιουργία άνισων καταστάσεων και συνθηκών μη υγιούς ανταγωνισμού και ζητάει την επιβολή των κατά νόμο κυρώσεων.

Δικαιώματα υπέρ τρίτων

Ένα άλλο σημαντικό ζήτημα που υπάρχει στις συγκεκριμένες γραμμές είναι η συνέχιση της είσπραξης τελών υπέρ τρίτων – αχθοφόροι – ενώ την ίδια στιγμή έχει καταργηθεί στις ακτοπλοϊκές γραμμές του εσωτερικού, από Πειραιά και άλλα λιμάνια της χώρας (αρ. ΦΕΚ 137/16.6.2011).

Οι ακτοοπλόοι μάλιστα ζήτησαν από την Ομοσπονδία να μην ταχθεί κατά της επιβολής του συγκεκριμένου τέλους, σημειώνοντας πως αν κάτι τέτοιο συμβεί, η διαφορά θα μεταφερθεί στα εισιτήρια.
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.