ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Αποχωρήσεις Ξένων και Προβληματισμός στις Ελληνικές Αερογραμμές

09:43 - 29 Μαϊ 2012 | Επιχειρήσεις
Μια από τις μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρίες στον κόσμο, η SINGAPORE AIRLINES, αποχώρησε από τη χώρα μας. Η αποχώρηση της εταιρίας είναι μια ακόμα αποχώρηση ξένης εταιρίας, που σηματοδοτεί μια νέα εποχή με απρόβλεπτες συνέπειες για τις διεθνείς αεροπορικές επιχειρήσεις, αλλά και τις ελληνικές. Σε μια εποχή που η παγκόσμια αγορά βρίσκεται σε «κενό αέρος» από την οικονομική κρίση, επόμενο είναι, να προκαλεί αναταράξεις και στις ελληνικές αεροπορικές εταιρίες.

Οι επιπτώσεις της κρίσης στην διεθνή αεροπορική αγορά, είναι σημαντικές. Το τελευταίο, καταδεικνύεται από την πρόσφατη αναστολή λειτουργίας της SINGAPORE AIRLINES, αλλά και της MALEV SPINAIR, με τη διακοπή μη κερδοφόρων πτήσεων, καθώς και από την Air France και την KLM, οι οποίες παρουσίασαν ζημία ύψους 700 εκατομμυρίων ευρώ. Η δε Lufthansa, πρόσφατα, ανακοίνωσε πρόγραμμα περικοπών 1,5 δις ευρώ, ενώ η Iberia μπήκε σε απεργιακούς κλυδωνισμούς, καθώς το προσωπικό της αντιδρά στην ίδρυση θυγατρικής εταιρίας (Iberia express), και την απόλυση 8.000 εργαζομένων.

 

Στην ελληνική αγορά, ο κυρίαρχος παίκτης, η Aegean, αύξησε σημαντικά τις δραστηριότητες της κυρίως από την επέκταση του δικτύου της, γεγονός που της αποφέρει επιπλέον έσοδα και επιβάτες. Όμως, η επέκταση της αυτή, ανέβασε δραματικά το λειτουργικό της κόστος, σε συνδυασμό με τις αυξημένες τιμές των καυσίμων.

 

Στον αντίποδα, η Olympic Air, φαίνεται ότι εγκαταλείπει οριστικά και το ευρωπαϊκό δίκτυο, καθώς ανέστειλε το τελευταίο της μακρινό δρομολόγιο για το Άμστερνταμ, το όποιο προόριζε για να αναπτύξει στρατηγική συνεργασία με την KLM. Έτσι, η εταιρία επέλεξε να επιχειρεί στο εσωτερικό και τα βαλκάνια, ενώ για "αντίδωρο" άνοιξε την γραμμή του Τελ Αβίβ, που όμως, δύσκολα θα επιβιώσει, λόγω του μεγάλου ανταγωνισμού. Η Olympic Air, ποντάρει στη λειτουργία των οικονομικών αεροσκαφών Bombardier.

 

Τα ανοίγματα, όμως, της εταιρίας είναι τόσο σημαντικά, που την ανάγκασαν να πουλήσει και να νοικιάσει σειρά αεροσκαφών και ανταλλακτικών, προκειμένου να ανταπεξέλθει οικονομικά. Τα επόμενα «ανοίγματα» που σχεδιάζει η εταιρία για Ζάγκρεμπ, Ντουμπρόβνικ και Κίεβο, παραμένουν «παγωμένα», ενώ αναμένει σημαντική οικονομική ενίσχυση μόνο, από την ανάθεση 13 συνολικά άγονων γραμμών, που θα αποφέρουν στα ταμεία της εταιρίας περισσότερα από 100 εκ. ευρώ.

 

Στις άλλες αεροπορικές εταιρίες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, επικρατεί προβληματισμός, καθώς αναζητούν υγιή κεφάλαια για να αντέξουν την οικονομική κρίση.

 

Π. Τσαγκαράκης

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.