ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Στο «μικροσκόπιο» του Συνηγόρου του Καταναλωτή τα Κέντρα Αδυνατίσματος

10:47 - 10 Ιουν 2018 | Επιχειρήσεις
Στο «μικροσκόπιο» του Συνηγόρου του Καταναλωτή τα Κέντρα Αδυνατίσματος
Έντονη παραβατικότητα της νομοθεσίας για την προστασία του καταναλωτή καταγράφει στην ετήσια έκθεσή του ο "Συνήγορος του Καταναλωτή". Έτσι το 2017 διαπιστώθηκε διπλασιασμός των αθέμιτων (κυρίως παραπλανητικών) εμπορικών πρακτικών, πολλές από τις οποίες εντοπίζονται στον κλάδο των υπηρεσιών υγείας σύμφωνα με την αναπληρώτρια Συνήγορος του Καταναλωτή και διευθύντρια του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή Αθηνά Κοντογιάννη.

Σύμφωνα με σχετικό ενημερωτικό σημείωμα του Συνηγόρου του Καταναλωτή, η επιθετική στρατηγική πωλήσεων που συχνά ακολουθείται, βασίζεται σε εμπορικές πρακτικές και μεθόδους που δεν είναι πάντα συμβατές με τη νομοθεσία. Πολλές φορές οι διαφημιστικές υποσχέσεις δεν ακολουθούνται από την αντίστοιχη ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών και δεν έχουν τα προσδοκώμενα αποτελέσματα.

Από την έναρξη της λειτουργίας της, η Ανεξάρτητη Αρχή "Συνήγορος του Καταναλωτή" (ΣτΚ), έχει δεχθεί μεγάλο αριθμό καταγγελιών, που ξεπερνούν τις 1.200. Το ποσοστό επίλυσης τους ανέρχεται σε 78% με επιστροφή στους καταναλωτές ποσού που υπερβαίνει τα 1.500.000 ευρώ.

Σε αρκετές, μάλιστα, περιπτώσεις έχει διαπιστωθεί από έρευνες που διεξήγαγε η Αρχή, κάποιες επιχειρήσεις λειτουργούν χωρίς να διαθέτουν άδεια λειτουργίας ή την προβλεπόμενη βεβαίωση γνωστοποίησης λειτουργίας που χορηγούν τα αρμόδια όργανα της Πολιτείας. Στις περιπτώσεις αυτές ο ΣτΚ, αφού συλλέξει τα απαραίτητα αποδεικτικά στοιχεία, υποβάλλει μηνυτήρια αναφορά προς τον αρμόδιο Εισαγγελέα. Από την έναρξη λειτουργίας της Αρχής, ο ΣτΚ έχει υποβάλει στον Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών πάνω από 50 μηνυτήριες αναφορές (για σωματικές βλάβες, απάτη, παράνομη άσκηση επαγγέλματος, πλαστογραφία, κλπ.).

Ο ΣτΚ εξακολουθεί να δέχεται καθημερινά αναφορές που αφορούν σε παραβάσεις της καταναλωτικής νομοθεσίας, αλλά και σε αθέμιτες εμπορικές πρακτικές που εφαρμόζουν σε βάρος των καταναλωτών επιχειρήσεις γυμναστηρίων, μονάδων αδυνατίσματος και κέντρων αισθητικής.

Σημαντικός αριθμός καταναλωτών διαμαρτύρεται για χρήση αθέμιτων και παραπλανητικών, μεθόδων προσέλκυσης πελατείας από ορισμένους προμηθευτές του κλάδου, οι οποίες οδηγούν τους καταναλωτές στην ανάληψη δυσβάστακτων οικονομικών υποχρεώσεων. Αρκετοί καταναλωτές αναφέρουν ελλιπή προσυμβατική ενημέρωσή τους ως προς τους όρους ένταξης σε διάφορα προγράμματα αδυνατίσματος, άθλησης και αισθητικής και ως προς τις δυνατότητες υπαναχώρησης από αυτά.

Είναι, κατά συνέπεια, ιδιαίτερα σημαντική η ενημέρωση των καταναλωτών, σε απλή και κατανοητή γλώσσα, για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους με βάση την ισχύουσα νομοθεσία, για τις παγίδες που μπορεί να ελλοχεύουν, αλλά και πώς μπορούν να προστατευθούν από αυτές. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται η έκδοση του φυλλαδίου, στο οποίο παρατίθενται συνοπτικά τα βασικά δικαιώματα των καταναλωτών, οι υποχρεώσεις των μονάδων αδυνατίσματος και των γυμναστηρίων. Γίνεται, παράλληλα καταγραφή των αθέμιτων εμπορικών πρακτικών που διαπιστώθηκαν από την Αρχή κατά τη διερεύνηση σχετικών υποθέσεων, ενώ παρατίθενται απλές συμβουλές προς τους καταναλωτές για την αποφυγή προβλημάτων.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.