ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Dahlman Rose: Δραματική αναθεώρηση των ναύλων σε φορτηγά και δεξαμενόπλοια

14:25 - 17 Οκτ 2008 | Επιχειρήσεις
Λόγω της διαπιστωμένης πλέον ύφεσης στην οποία εισέρχονται οι μεγάλες δυτικές οικονομίες και η οποία κατ’ επέκταση θα επηρεάσει αρνητικά τις εξαγωγές των αναπτυσσόμενων αγορών της Ασίας, τρεις επενδυτικοί οίκοι μείωσαν δραματικά τις προβλέψεις τους για τα ναύλα τόσο για τον κλάδο των φορτηγών πλοίων, όσο και για τα δεξαμενόπλοια . Για τα τελευταία, ωστόσο, σε μικρότερο βαθμό.

Η Dahlam Rose για τα φορτηγά κάνει τις εξής προβλέψεις:

Capesize: Για το 2008, ο μέσος ημερήσιος ναύλος εκτιμάται στα 106.250 δολάρια από 116.150 ενώ για το 2009 στα 45.000 από 60.000 που ήταν η τελευταία εκτίμησή της. Για τα Panamax το 2008 ο μέσος ημερήσιος ναύλος αναθεωρείται στα 52.000 δολάρια από 56.000 αλλά για το 2009 στα 25.000 από 30.000.

Στα Handymax, αναθεωρείται για το 2008 στα 40.750 από 43.250 και για το 2009 στα 20.000 από 24.000 που ήταν η αρχική πρόβλεψη. Στα Handysize το 2008 ο μέσος ημερήσιος ναύλος προβλέπεται να διαμορφωθεί στα 34.638 δολάρια από 36.763 ενώ ο μέσος ημερήσιος ναύλος για το 2009 θα υποχωρήσει στα 17.000 δολάρια από 20.400 της αρχικής εκτίμησης.

Στα δεξαμενόπλοια, για τα VLCC ο μέσος ημερήσιος ναύλος το 2008 εκτιμάται ότι θα υποχωρήσει στα 83.333 δολάρια από 93.750 και για το 2009 στα 45.000 από 60.000. Στα Suezmax ο μέσος ναύλος το 2008 αναμέμεται να διαμορφωθεί στα 56.660 από 60.000 ενώ για το 2009 θα υποχωρήσει στα 37.000 από 45.000 που ήταν η αρχική εκτίμηση.

Για τα Aframax οι προβλέψεις για το 2008 κάνουν λόγο για μέσο ημερήσιο ναύλο στα 41.500 από 43.125 και για το 2009 στα 28.000 από 32.000. Για τα panamax προβλέπεται ότι το 2008 θα βρει το μέσο ημερήσιο ναύλο στα 27.000 από 28.500 ενώ στο 2009 στα 24.000 από 25.000.

Τέλος, λίγο καλύτερη είναι η εικόνα για τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου (Products), όπου ο μέσος ημερήσιος ναύλος το 2008 φαίνεται ότι θα διαμορφωθεί στα 20.500 από 21.500 και το 2009 θα υποχωρήσει ελαφρά στα 20.000 δολάρια.

Τάκης Λαϊνάς

 

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.