ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Πλαίσιο: «Ανοιχτό» ενδιαφέρον για τον Κωτσόβολο- Η στρατηγική ανάπτυξης Κύριο

08:19 - 13 Ιουλ 2023 | ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ
Πλαίσιο: «Ανοιχτό» ενδιαφέρον για τον Κωτσόβολο- Η στρατηγική ανάπτυξης
Το Πλαίσιο εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο εξαγοράς της Κωτσόβολος, την οποία αυτή την περίοδο έχει θέσει προς πώληση ο βρετανικός όμιλος Curry’s.

«Οφείλουμε να είμαστε στη συζήτηση. Αν έχει νόημα για εμάς  και οι συνθήκες είναι ευνοϊκές θα προχωρήσουμε, αν όχι δεν θα το κάνουμε» ανέφερε ο αντιπρόεδρος και CEO της εταιρείας Κωνσταντίνος Γεράρδος κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου.

Πάντως, οπως ανέφερε η Πλαίσιο δεν έχει έρθει ακόμη σε επαφή με τη Citi που έχει αναλάβει για λογαριασμός της μητρικής τη διαδικασία διερεύνησης ενδιαφέροντος για την Κωτσόβολος.

«Είμαστε τρεις παίκτες στην αγορά και προφανώς πρέπει να είμαστε μέσα στη συζήτηση. Προχωράμε στη χαρτογράφηση της αγοράς ώστε να ξέρουμε τι συμβαίνει. Υπάρχουν πολλοί παράμετροι οι οποίοι πρέπει να εξεταστούν από την αποτίμηση και το management team μέχρι το τι θα πει η Επιτροπή Ανταγωνισμού αλλά και το ποιος μπορεί να είναι ο υποψήφιος αγοραστής» είπε ο κ. Γεράρδος.

Απαντώντας δε σε ερώτημα στο αν μπορεί η Πλαίσιο να αντέξει ένα  υψηλό τίμημα για τα ελληνικά δεδομένα και αν θα μπορούσε να χρηματοδοτηθεί είπε ότι δυνητικά θα μπορούσε με δεδομένο ότι αποτελεί μια χρηματοοικονομικά υγιή εταιρεία επί δεκαετίες.

Σε ό,τι αφορά την απόφαση της Πλαίσιο για έξοδο από το Χρηματιστήριο, ανέφερε ότι πλέον «μπορούμε να σχεδιάζουμε το επενδυτικό μας πλάνο χωρίς το άγχος των αριθμών του τριμήνου ή του εξαμήνου». Μάλιστα σχολίασε ότι η Πλαίσιο όλα αυτά τα χρόνια, που ήταν εισηγμένη ήταν απόλυτα διαφανής ενώ ο ανταγωνισμός όχι.

Ανάπτυξη

Στο μεταξύ η Πλαίσιο , στο πρώτο εξάμηνο συνεχίζει την ανοδική της πορεία. Συγκεκριμένα καταγράφει διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης, λίγο πάνω από το 10%. Την πόδια ώρα και η κερδοφορία εμφανίζεται βελτιωμένη. «Κρατήσαμε σταθερές τιμές απορροφώντας το κόστος του πληθωρισμού και μεταφέροντας ένα πολύ μικρό κόστος στον καταναλωτή κυρίως λόγω ανταγωνισμού» είπε ο κ. Γεράρδος τονίζοντας ότι όταν θα αρχίσουν να πέφτουν οι τιμές θα φανούν και στην κατανάλωση άμεσα πάλι λόγω υψηλού ανταγωνισμού στην αγορά.

Τα «λευκά»

Παράλληλα  στον κλάδο που εσχάτως μπήκε η εταιρεία στα λεγόμενα «λευκά», τις οικιακές συσκευές. Όπως αναφέρθηκε αντιπροσωπεύουν το 12% του συνολικού τζίρου, ήτοι σχεδόν 50 εκατ. ευρώ, όταν μάλιστα υπάρχουν μόνο σε 10 σημεία πώλησης και το eshop, από τα 25 καταστήματα που έχει εταιρεία.

Συγκεκριμένα, με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν το 2022 οι οικιακές συσκευές ήταν ο «πρωταγωνιστής» της χρονιάς με ανάπτυξη 25%.

Επενδύσεις 

Σε σχέση με επενδύσεις η διοίκηση ανέφερε ότι τρέχει επενδυτικό πλάνο ύψους 40 εκατ. ευρώ στην επόμενη τριετία με εστίαση στο άνοιγμα νέων καταστημάτων, στην ενίσχυση του ecommerce, στα logistics αλλά και στο ανθρώπινο δυναμικό.

Η στρατηγική ανάπτυξης της εταιρείας, σε ένα περιβάλλον που φαίνεται να είναι σταθερό, μετά από μια μακρά περίοδο συνεχών αναταράξεων, όπως είπε ο κ. Γεράρδος,  εστιάζεται σε έξι πυλώνες και ειδικότερα:

  1. Ισχυροποίηση των logistics, η οποία αποτελεί την αιχμή του δόρατος για το retail. Η εταιρεία προχωρά σε ενίσχυση σε μεγάλη κλίμακα και με χαμηλό κόστος/ παραγγελία, για οικιακές συσκευές, on demand delivery, slot delivery και small parcel. Δίνεται επίσης έμφαση στις πωλήσεις B2B με τους εταιρικούς πελάτες το 2022 να έχουν σπάσει το ρεκόρ των 320.000 εισφέροντας το 31% του τζίρου.
  2. Personalization: Η πελατοκεντρική στρατηγική αποτελεί προτεραιότητα για την Πλαίσιο.
  3. Νέα καταστήματα: Σχεδιάζεται το άνοιγμα νέων καταστημάτων με πιο έντονους ρυθμούς απ’ ότι στο παρελθόν.
  4. Ενίσχυση του e commerce: Σχεδιάζονται επενδύσεις σε νέας γενιάς πλατφόρμας για το e commerce, το οποίο πλέον έχει σταθεροποιηθεί μετά την περίοδο του Covid με τη συνεισφορά του στον τζίρο της Πλαίσιο να φτάνει στο 14% το 2022.

Έχει σταθεροποιηθεί και λόγω των επενδύσεων στα logistics αλλά και όταν ανοίγεις ένα φυσικό κατάστημα ενισχύεται και το ηλεκτρονικό. Νέας γενιάς πλατφόρμα e commerce που επιτρέπει το personalization και επιτρέπει τη συνύπαρξη και 2b

  1. Εργαζόμενοι: Η εταιρεία δίνει μεγάλη έμφαση στο ανθρώπινο δυναμικό επενδύοντας στην έκπαιδευση. Το 2022 λόγω της συστηματικής εκπαίδευσης 163 άτομα μετακινήθηκαν σε υψηλότερες θέσεις.
  2. Επενδύσεις για το περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Ήδη έχουν εγκατασταθεί φωτοβολταΪκά στην οροφή του logistics center στην Μαγούλα, ισχύος 900 kW που καλύπτουν   το 48% των ενεργειακών αναγκών των Logistics. Το ύψος της επένδυσης ήταν στα 450.000 ευρώ ενώ σχεδιάζεται και η αλλαγή του στόλου σε υβριδικά οχήματα, καθώς και η μείωση κατά 25% συνολικά της κατανάλωσης.

 Τέλος η εταιρεία, το 2022 κατεγραψε τζίρο της στα επίπεδα ρεκόρ που είχε πιάσει την προηγούμενη χρονιά στα 435 εκατ. ευρώ  με 16 εκατ. ευρώ EBITDA, μειωμένα κατά 20% λόγω των πληθωριστικών πιέσεων.

Γιώργος Αλεξακης 
Τελευταία τροποποίηση στις 10:20 - 13 Ιουλ 2023
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.