ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Αύξηση 1,3% για το λιανεμπόριο τροφίμων το 2021-Τα δημοφιλέστερα προϊόντα

10:03 - 17 Ιαν 2022 | ΤΡΟΦΙΜΑ & ΠΟΤΑ
Αύξηση 1,3% για το λιανεμπόριο τροφίμων το 2021-Τα δημοφιλέστερα προϊόντα
Με θετικό πρόσημο έκλεισε το 2021 το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων (σ.σ. καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., Ηπειρωτική Ελλάδα & Κρήτη, εξαιρούμενων των Νησιών), καθώς παρουσίασε αύξηση 1,3%, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας NielsenIQ.

Επίσης, τα ταχέως κινούμενα καταναλωτικά αγαθά (FMCGs) στο σύνολό τους παρουσιάζουν σχετικά πιο μετριοπαθή τάση, στο 0,7%, πολύ κοντά στην εκτίμηση που είχε κάνει η NielsenIQ στις αρχές της χρονιάς.

Όσον αφορά στις επιμέρους κατηγορίες των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, τα τρόφιμα και ποτά είναι η μοναδική μεγάλη κατηγορία, που παρουσίασε θετική τάση της τάξεως του 1,6%, ενώ οι κατηγορίες που αφορούν στα προϊόντα προσωπικής περιποίησης, καθώς και στα προϊόντα οικιακής χρήσης σημείωσαν μείωση στις πωλήσεις τους σε αξία κατά 1,7% και 2,4% αντίστοιχα. 

Το σύνολο των κατηγοριών bazaar (ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κλπ.) εμφάνισε την πιο θετική, διψήφια τάση στο 14,9%. Αντίστοιχα, τα φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα αναπτύχθηκαν οριακά θετικά με 0,3%.

Όσον αφορά στις διαφορετικές τυπολογίες καταστημάτων οι μεγάλες αίθουσες άνω των 2.500τ.μ. (hypermarkets) συνέχισαν και το 2021 να παρουσιάζουν την μεγαλύτερη αύξηση της τάξεως του 8,1% στις πωλήσεις τους. Σε ρυθμό ανάπτυξης, αν και αρκετά πιο συγκρατημένο,ακολούθησαν οι μικρότερες αίθουσες, έως 400 τ.μ., στο 1,5%, γεγονός που σημαίνει ότι οι αγοραστές επιλέγουν και τα μικρότερα καταστήματα για την ευκολία τους, αλλά και τα καθημερινά τους ψώνια.

Αναφορικά με τις γεωγραφικές περιοχές, παρουσίασαν θετικές τάσεις -με πιο υψηλή αυτή της Πελοποννήσου στο 4,5% - με εξαίρεση την Αττική, η οποία κινήθηκε πτωτικά στο 0,4%. 

Σε επίπεδο κατηγοριών, στα τρόφιμα και ποτά, αρκετές από τις κατηγορίες αλκοολούχων ποτών παρουσίασαν ιδιαίτερα υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης σε σχέση με πέρυσι (βότκα 18,4%, ρούμι 16,5%, ουίσκι 13,3%), ενώ επίσης πολύ υψηλά ποσοστά αύξησης των πωλήσεών τους παρουσίασαν, μεταξύ άλλων, κατηγορίες όπως τα φυτικά ροφήματα (20,9%), καθώς και τα κατεψυγμένα λαχανικά (16,5%).

Όσον αφορά στις κατηγορίες προσωπικής υγιεινής και περιποίησης, οι δύο κατηγορίες που σημείωσαν τις πιο αρνητικές τάσεις στις πωλήσεις τους το 2021 είναι τα αντισηπτικά (37,9%) καθώς και τα σαπούνια για το πλύσιμο των χεριών (17,7%), γεγονός που οφείλεται εν μέρει και στην εξορθολογίκευση της χρήσης τους, σε σχέση με το 2020. Επίσης, έντονα αρνητική ήταν η τάση των καθαριστικών σπιτιού (13,9%), καθώς και της κατηγορίας των χλωρινών (12,6%).

 

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.