ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

«Θεόνη»: Ο επενδύσεις 10 εκατομμυρίων και το πλεονέκτημα του terroir

11:20 - 23 Νοε 2022 | ΤΡΟΦΙΜΑ & ΠΟΤΑ
«Θεόνη»: Ο επενδύσεις 10 εκατομμυρίων και το πλεονέκτημα του terroir
Στη Θεσσαλική πλευρά των Αγράφων επιλέγει να επενδύει η AHB Group (Θεόνη) στοχεύοντας να καταστήσει τον φυσικό υδάτινο πλούτο της περιοχής όχημα ανάπτυξης και πυλώνα βιωσιμότητας για την περιοχή.

Έτσι, η εταιρεία προωθεί, όπως ανέφεραν ο πρόεδρος & CEO της εταιρείας, Δημήτρης Τσέλιος και ο  διοικητικός διευθυντής της κ. Δημοσθένης Αναστασίου,  στο περιθώριο εκδήλωσης νέων βραβεύσεων του προϊόντος (που ήδη έχει στο παλμαρέ του πάνω από 60 Διεθνή Βραβεία Ποιότητας και Γεύσης), ένα νέο επενδυτικό πρόγραμμα ύψους €10 εκατομμυρίων. 

Το ένα του σκέλος αφορά στη δημιουργία νέας γραμμής παραγωγής (€5,5 εκατ.) και το άλλο αγορά σε νέο κέντρο αποθήκευσης και παροχής υπηρεσιών logistics άνω των 7.000 τ. μ.(€4,5 εκατ.) στον Ελληνόπυργο Μουζακίου, που θα είναι έτοιμο το 2023. Σύμφωνα με τη διοίκηση της βιομηχανίας, η νέα γραμμή θα αυξήσει τον όγκο παραγωγής κατά 130% σε σχέση με την ήδη υφιστάμενη γραμμή. Δηλαδή η παραγωγική της δυναμική από τις 12.000 φιάλες 1,5 λίτρου την ώρα που είναι σήμερα θα ανέλθει στις 26.000 φιάλες. 

Επίσης με τη νέα γραμμή παραγωγής είναι δυνατή η εγχάραξη γραφής Braille στα μπουκάλια, κι έτσι κάθε αγοραστής με προβλήματα όρασης να αναγνωρίσει το νερό της εταιρείας και να το καταναλώσει. Η συγκεκριμένη διαδικασία θα επεκταθεί και στις υπόλοιπες γραμμές που παράγουν PET, κάτι που πρακτικά σημαίνει ότι στο σύνολο της γραμμής παραγωγής θα εισαχθεί η γραφή Braille σε όλες τις συσκευασίες.

Επίσης η εταιρεία επενδύει σε συσκευασίες χαμηλού περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Έτσι, μέσα στο 2023 αναμένεται να ξεκινήσει η παραγωγή με βιοδιασπώμενο μπουκάλι που «εξαρθρώνεται» σε 35 μέρες, όπως ειπώθηκε.  

Να σημειωθεί ότι στην εκδήλωση, όπου έγινε η απονομή βραβείων ποιότητας από φορείς των ΗΠΑ και της Ιαπωνίας, έγινε αναφορά στη χάρτινη συσκευασία Θεόνη, η οποία είναι 100% ανακυκλώσιμη και φιλική προς το περιβάλλον. Μάλιστα, αυτή η συσκευασία απέσπασε στα Environmental Αwards 2022 το Bronze βραβείο στην κατηγορία Sustainable Product. Οι συσκευασίες αυτές κατευθύνονται σε συγκεκριμένα κανάλια διανομής, κυρίως HoReCa, όπως ανέφερε ο κ. Τσέλιος, ενώ έχουν μεγαλύτερη ζήτηση στις ξένες αγορές.

Οικονομικά μεγέθη

Στο μεταξύ, όπως αναφέρθηκε ο τζίρος αναμένεται να ξεπεράσει φέτος τα €26 εκατ., δηλαδή με μια ανάπτυξη της τάξης του 20% περίπου από  21,6 εκατ, που ήταν το 2021 και 16,1 εκατ. το 2020. Μάλιστα όπως είπε ο κ. Τσέλιος μέσα σε λιγότερα από 10 χρόνια λειτουργίας το προϊόν, σύμφωνα με στοιχεία της IRI, κατέχει μερίδιο στη «ζεστή αγορά» δηλαδή το ράφι των σούπερ μάρκετ 13%.

Να σημειωθεί ότι στόχευση της διοίκησης είναι η αγορά premium προϊόντων και για αυτό προχωρά σε τιμολογιακή πολιτική , με τον πήχη ψηλά, αλλά και σε προωθητική πολιτική με έμφαση τα υψηλής στάθμης εστιατόρια και μπαρ. 

Βέβαια ο κ. Τσέλιος ανέφερε ότι το κόστος των πρώτων υλών αλλά και της ενέργειας έχει αυξηθεί σε πολύ υψηλά ποσοστά κι έτσι ήταν αναπόφευκτες ανατιμήσεις της τάξης του 10% -15%. Όπως είπε, όμως, η εταιρία αποφάσισε να απορροφήσει το μεγαλύτερο μέρος του αυξημένου κόστους παραγωγής, υπογραμμίζοντας ότι το εμφιαλωμένο νερό είναι ένα προϊόν το οποίο πωλείται εδώ και πολλά χρόνια σε χαμηλές τιμές λόγω και του έντονου ανταγωνισμού. 

Το νερό έχει terroir

Πάντως το νερό «Θεόνη» ποντάρει, σε σχέση με τα άλλα προϊόντα φυσικού μεταλλικού νερού,  στο γεωμορφολογικό περιβάλλον από όπου αναβλύζει, όπως τόνισε ο Καθηγητής Γεωλογίας Ευθ. Λέκκας. 

Αλλά και ο ειδικός γεύσης Michael Mascha από τον οργανισμό Fine waters.com  επέμεινε στην ποιοτική του διάσταση λέγοντας ότι: «Το νερό έχει terroir και είναι ένα φυσικό προϊόν που προσφέρει εμπειρίες . Το νερό δεν είναι απλά νερό  αλλά είναι ένα φυσικό προϊόν. Ανάλογο με το κρασί το μαγικό ξεκινά  όταν από γη όταν απορροφά συστατικά κι έτσι κρύβει εμπειρίες».

Εξαγωγές

Ήδη, η εταιρία έχει παρουσία σε ΗΠΑ, Κύπρο, Γερμανία, Βέλγιο, Ολλανδία, ενώ η Κίνα και η Αυστραλία αποτελούν τις πιο πρόσφατες αγορές που εκδηλώνουν ενδιαφέρον για το νερό Θεόνη. Στόχος της εταιρείας για τα επόμενα χρόνια το 30% – 40% της παραγωγής να κατευθύνεται προς το εξωτερικό. 

Σημειώνεται ακόμη ότι τον περασμένο Ιούλιο η εταιρεία τροποποίησε το καταστατικό της ώστε να έχει τη δυνατότητα για την παραγωγή αναψυκτικών ποτών, αεριούχων και μη, με βάση το φυσικό μεταλλικό νερό, ωστόσο δεν αναφέρθηκαν σε σχετικά πλάνα ούτε σε προγραμματισμό εξαγορών.

Γιώργος Αλεξάκης

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.