ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Ποιος θα έχει το πάνω χέρι; ΕΡΓΟΣΕ ή Αττικό Μετρό;

09:58 - 19 Μαϊ 2015 | ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
Ποιος θα έχει το πάνω χέρι; ΕΡΓΟΣΕ ή Αττικό Μετρό;
Αναβιώνει, για πολλοστή φορά, ύστερα από το 2011 το σενάριο του υπουργείου Υποδομών που θέλει τις δύο κατασκευαστικές εταιρείες των δύο σιδηροδρομικών οργανισμών της χώρας να συγχωνεύονται. Η σκέψη δημιουργίας μίας κατασκευαστικής εταιρείας που θα άπτεται των έργων του ΟΣΕ και του Μετρό (και των υπόλοιπων μέσων σταθερής τροχιάς) βρίσκεται πάλι στο τραπέζι των συζητήσεων, με στόχο την μείωση του λειτουργικού κόστους των εταιρειών ΕΡΓΟΣΕ και Αττικό Μετρό, μέσω των συνεργειών που θα προκύψουν. Σημειώνεται ότι το 2013 η συγχώνευση των δύο κατασκευαστικών εταιρειών είχε ήδη αποφασιστεί και ανακοινωθεί στο πλαίσιο των προσπαθειών εξυγίανσης των δημοσίων επιχειρήσεων, ωστόσο δεν έλαβε ποτέ σάρκα και οστά.

Όπως όμως στους περισσότερους "γάμους" έτσι κι εδώ δημιουργείται ένταξη μεταξύ των δύο εταιρειών για το "ποιος θα έχει το πάνω χέρι", με την κάθε μία να υποστηρίζει ότι θα πρέπει να έχει αυξημένο ρόλο γιατί τον έχει μεγαλύτερο όγκο των… έργων.

Διοικητικά η Αττικό Μετρό υπάγεται στην ΓΓ Υποδομών, ενώ η ΕΡΓΟΣΕ στην υπό σύσταση ΓΓ Μεταφορών. Επικεφαλής και των δύο έχει διατελέσει ο νυν πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της πρώτης, κ. Χρήστος Τσίτουρας.

Στη νέα προγραμματική περίοδο, το επενδυτικό πρόγραμμα για συγκοινωνιακά έργα θα είναι «λιτό», καθώς στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Υποδομών και Περιβάλλοντος θα υπάρχουν μόλις 5,2 δισ. ευρώ συνολικά για όλα τα έργα της χώρας, αλλά και 650 εκατ. ευρώ από το χρηματοδοτικό εργαλείο της Ε.Ε. Connecting Europe Facility (CEF).  

 

ergosee thumb large

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι συγκεκριμένοι τομείς διέθεταν στο ΕΣΠΑ 2007-2013 «δύναμη πυρός» σχεδόν 14 δισ. ευρώ.

Η  Αττικό Μετρό έχει σε εξέλιξη:

- Το άκρως προβληματικό έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης (1 δισ. ευρώ)

- Την επέκταση του Μετρό προς Καλαμαριά (400 εκατ. ευρώ),

- Την επέκταση του Μετρό Αγία Μαρίνα - Πειραιάς (343 εκατ. ευρώ)

- Την επέκταση του Τραμ προς Πειραιά (61 εκατ. ευρώ)

- Την προμήθεια 25 συρμών Τραμ (45 εκατ. ευρώ)

Επίσης, καλείται να διαχειριστεί την δημοπράτηση και χρηματοδότηση της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, εκτιμώμενου προϋπολογισμού 1,3 δισ. ευρώ.

Η ΕΡΓΟΣΕ έχει σε εξέλιξη τα έργα:

- Ολοκλήρωση της νέας γραμμής Τιθορέα-Δομοκός, προϋπολογισμού 415 εκατ. ευρώ

- Ανάταξη και αναβάθμιση της Σηματοδότησης στον αξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Προμαχώνας, προϋπολογισμού 52 εκατ. ευρώ

- Κατασκευή Β' λειτουργικής φάσης Συγκροτήματος Θριασίου, προϋπολογισμού 122 εκατ. ευρώ

- Κατασκευή της νέας γραμμής Ροδοδάφνη - Ψαθόπυργος, προϋπολογισμού 315 εκατ. ευρώ,

- Κατασκευή υποδομής νέας Γραμμής στο τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη, προϋπολογισμού 93,8 εκατ. ευρώ

- Κατασκευή Υπολειπόμενων Εργων στη γραμμή Κιάτο - Ροδοδάφνη, προϋπολογισμού 273 εκατ. ευρώ, 

- Ανάταξη ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Σ.Σ. Αθηνών-Τιθορέας, προϋπολογισμού 21 εκατ. ευρώ

Επίσης, προς υπογραφή με μειοδότη είναι τα έργα:

- Κατασκευή Έργων Υποδομής της Νέας Γραμμής στο τμήμα Ψαθόπυργος - Περιοχής Ρίου, προϋπολογισμού 174 εκατ. ευρώ,

- Ολοκλήρωση διπλής ηλεκτροκινούμενης σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Σ.Σ. Πειραιά - Έξοδος Σ.Σ. Αθηνών, προϋπολογισμού 22,7 εκατ.  ευρώ

Προς δημοπράτηση είναι τα έργα:

- Εγκατάσταση Ηλεκτροκίνησης στην νέα γραμμή Κιάτο - Ροδοδάφνη,

- Η εργολαβία - «σκούπα» στο τμήμα Ροδοδάφνη - Αγυιά, που θα εγκαταστήσει σηματοδότηση, ηλεκτροκίνηση και επιδομή

- Η μελέτη της σύνδεσης Αγυιά - Πάτρα και η κατοπινή δρομολόγηση της κατασκευής του έργου, για το οποίο απαιτούνται εκατοντάδες εκατ. ευρώ.

- Η μελέτη και κατασκευή της επέκτασης του προαστιακού προς το Λαύριο.

Η ΕΡΓΟΣΕ έχει σημαντικό επενδυτικό πρόγραμμα, το οποίο περιλαμβάνει την ολοκλήρωση του ΠΑΘΕΠ και την επέκταση του προαστιακού προς Λαύριο, για την οποία υπάρχει μελετητική ανωριμότητα και έριδες με τον ΟΣΕ, προϋπολογισμού 280 εκατ. ευρώ (κατά την ΕΡΓΟΣΕ) ή 140 εκατ. ευρώ (κατά ΟΣΕ, χωρίς το κόστος των απαλλοτριώσεων).

 

Χαρά Αυγερινού

Τελευταία τροποποίηση στις 11:11 - 19 Μαϊ 2015
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.