ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Χρυσοβελώνη: Ενίσχυση υποδομών και βελτίωση νομοθεσίας για Logistics

08:18 - 26 Σεπ 2016 | ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
Χρυσοβελώνη: Ενίσχυση υποδομών και βελτίωση νομοθεσίας για Logistics
Με στόχο την ενίσχυση των εμπορευματικών μεταφορών και τη βελτιστοποίηση, τόσο σε θέματα υποδομών, όσο και νομοθεσίας της εφοδιαστικής αλυσίδας, η υφυπουργός Ανάπτυξης Θ. Τζάκρη και η υφυπουργός Μεταφορών Μ. Χρυσοβελώνη παρουσίασαν σε ειδική ημεριδα στο ΥΠΟΜΕΔΙ τους πυλώνες της "Εθνικής Στρατηγικής για τα Logistics. Οι εξαγγελίες έγιναν στο πλαίσιο της ημερίδας "Ανάπτυξη και Ανταγωνιστικότητα της Εφοδιαστικής Αλυσίδας".

Στην ημερίδα, η οποία συνδιοργανώθηκε από την Ελληνική Εταιρεία Logistics και το Ινστιτούτο Γεωπονικών Επιστημών, υπό την αιγίδα του ΥΠΟΜΕΔΙ τα κυβερνητικά στελέχη έκαναν ιδιαίτερη αναφορά στη δευτερογενή νομοθεσία για τα κέντρα αποθήκευσης και διανομής, τα χρηματοδοτικά εργαλεία ενίσχυσης του κλάδου και την ανάπτυξη εμπορευματικών κέντρων.   

 

Κεντρικά θέματα της ημερίδας ήταν τα City Logistics / Αστικά Κέντρα Ενοποίησης Εμπορευμάτων, τα Logistics Clusters, τα AgroLogistics, καθώς και τα Χρηματοδοτικά Εργαλεία για την ενίσχυση των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον τομέα της Εφοδιαστικής Αλυσίδας.

 

Ανοίγοντας τις εργασίες της ημερίδας η υφυπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, κ. Μαρίνα Χρυσοβελώνη, έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στο ρόλο της Εφοδιαστικής Αλυσίδας στην εθνική οικονομία και τόνισε: "Η δημιουργία του πρώτου στρατηγικού κόμβου εμπορευματικών μεταφορών στο Θριάσιο Πεδίο και η ανάπτυξη δεύτερου εμπορευματικού κόμβου στη Θεσσαλονίκη (πρώην Στρατόπεδο Γκόνου), αποτελούν βασικές προτεραιότητες του Υπουργείου, με σκοπό τη δημιουργία Εμπορευματικών Κέντρων Διεθνούς Εμβέλειας, που θα συμβάλει στην αύξηση των σιδηροδρομικώς μεταφερόμενων εμπορευματικών φορτίων. Ο νόμος 4302/2014 εισήγαγε την έννοια του Επιχειρηματικού/ Εμπορευματικού Πάρκου Εθνικής Εμβέλειας, το οποίο θα πρέπει να εξασφαλίζει υποχρεωτικά πρόσβαση σε συνδυασμένη μεταφορά και για την ανάπτυξη του οποίου όμως ισχύουν ειδικότεροι και ευνοϊκότεροι όροι κάλυψης και δόμησης. Θέλω ωστόσο να επισημάνω ότι το όραμα για την Ελληνική Εφοδιαστική Αλυσίδα έχει ως προαπαιτούμενο την οικοδόμηση συνεργειών και συνεργασιών με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς (εκπρόσωποι δημόσιας διοίκησης, διεθνείς οργανισμοί όπως ο ΟΟΣΑ και η Παγκόσμια Τράπεζα, επιχειρηματικοί φορείς και πανεπιστημιακά ιδρύματα)"

 

Από την πλευρά της η υφυπουργός Οικονομίας Ανάπτυξης και Τουρισμού, κ. Θεοδώρα Τζάκρη, τονίζοντας τη σημασία που έχει δώσει το Υπουργείο στο συγκεκριμένο τομέα, μέσα από μια σειρά δράσεων που ήδη υλοποιούνται, επισήμανε: "Δεν αρκεί απλά η διατύπωση στρατηγικής σε δύο βασικούς πυλώνες οι οποίοι αφορούν στο να αναδειχθεί η Ελλάδα σε διαμετακομιστικό κόμβο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και να εκσυγχρονιστεί το σύστημα εμπορευματικών μεταφορών και Logistics της χώρας, αλλά και η ανάληψη μιας σειράς ενεργειών για την υλοποίηση αυτής της εθνικής στρατηγικής όπως:

Α) Η κατάρτιση συγκεκριμένου Action Plan λεπτομερειακού σχεδιασμού και εξειδίκευσης της Εθνικής Στρατηγικής σε συνεργασία με την SRSS που ήδη ολοκληρώνεται στο τέλος του χρόνου.

Β) Το έργο του Συμβουλίου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας που αποτελεί ανώτατο γνωμοδοτικό και συμβουλευτικό όργανο στο Υπουργείο Ανάπτυξης και στο Υπουργείο Μεταφορών το οποίο μέσα σε λιγότερο από 9 μήνες από την σύστασή του έχει πραγματοποιήσει μεγάλο έργο γνωμοδοτήσεων και έχει δώσει απαντήσεις σε καίρια θέματα που αφορούν το χώρο της Εφοδιαστικής, όπως οι Αδειοδοτήσεις Κέντρων Αποθήκευσης και Διανομής, τα Πράσινα Logistics, οι συγκοινωνιακοί κόμβοι, τα City  Logistics και τα Αστικά Κέντρα Ενοποίησης Εμπορευμάτων. 

Γ) Η έγκριση και εξειδίκευση  του Προγράμματος Ενίσχυσης Επιχειρηματικών Πάρκων Τοπικής Εμβέλειας για τη μεταποίηση και την εφοδιαστική αλυσίδα. Πρόκειται για νέο πρόγραμμα του ΕΣΠΑ συνολικού προϋπολογισμού ύψους 40 εκατ. ευρώ στόχος του οποίου είναι η δημιουργία σύγχρονων επιχειρηματικών και βιομηχανικών υποδομών και υποδομών logistics στις περιφέρειες της χώρας, οι οποίες αναμένεται να συμβάλουν ουσιαστικά στις τοπικές οικονομίες.

Δ) Ο νέος Αναπτυξιακός Νόμος, η υλοποίηση του οποίου θα ξεκινήσει σε δύο μήνες,  στον οποίο η Εφοδιαστική Αλυσίδα αποτελεί έναν από τους εννιά στρατηγικούς τομείς ανάπτυξης της εθνικής οικονομίας. 

Ε) Άλλα προγράμματα  μέσω ΕΣΠΑ για την ενίσχυση της αγοράς των Logistics όπως  το Πρόγραμμα "Αναβάθμιση πολύ μικρών και μικρών επιχειρήσεων" και το Πρόγραμμα "Κατάρτιση και πιστοποίηση γνώσεων και δεξιοτήτων εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα" τα οποία ήδη υλοποιούνται.

 

Τέλος, οι υπόλοιποι κεντρικοί ομιλιτές αναφέρθηκαν σε:

-τη στρατηγική και τις προοπτικές ανάπτυξης των αστικών εμπορευματικών μεταφορών,

-τη δημιουργία μεταφορικών εταιρειών μεγάλων όγκων μέσω συνεργειών,

-τα e-Logistics ως πρόκληση της επόμενης δεκαετίας,

-τη στρατηγική ανάπτυξης των αγροτικών εμπορευματικών κέντρων,

-τις προοπτικές ανάπτυξης της εφοδιαστικής αλυσίδας στον αγροτικό τομέα,

-τα πράσινα Logistics,  καθώς και

-τα χρηματοδοτικά εργαλεία για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο.

 

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.