ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Αληγιζάκης (ΕΛΙΝΟΙΛ): Σημάδια ανάκαμψης στην αγορά καυσίμων– Τα μεγάλα προβλήματα

08:28 - 13 Ιουλ 2021 | ΕΝΕΡΓΕΙΑ
Αληγιζάκης (ΕΛΙΝΟΙΛ): Σημάδια ανάκαμψης στην αγορά καυσίμων– Τα μεγάλα προβλήματα
Σημάδια ανάκαμψης καταγράφει η αγορά καυσίμων τους τελευταίους δύο μήνες ωστόσο η παραβατικότητα, το «κτύπημα» τιμών με στόχο τα μερίδια, αλλά και η εξέλιξη της πανδημίας συνιστούν βασικές απειλές σύμφωνα με όσα ανέφερε μιλώντας στις 7 Ιουλίου στη Γενική Συνέλευση των μετόχων της ΕΛΙΝΟΙΛ Α.Ε. ο CEO της Ε κ. Γιάννης Αληγιζάκης.

«Οι προοπτικές για το β΄ εξάμηνο είναι θετικές. Παραμένει όμως πρόβλημα η έξαρση των κρουσμάτων και η εμφάνιση της μετάλλαξης «ΔΕΛΤΑ», που περιορίζει σε κάποιο βαθμό τις πολύ θετικές προοπτικές για τη φετινή τουριστική κίνηση» ανέφερε ο κ. Αληγιζάκης ενώ έκρουσε καμπανάκι για τα φαινόμενα λαθρεμπορίου που συνεχίζουν να είναι κυρίαρχα στην αγορά λόγω και της μη πλήρους λειτουργίας των συστημάτων εισροών – εκροών.

«Το μεγαλύτερο πρόβλημα παραμένει η παραβατικότητα στην αγορά» ανέφερε χαρακτηριστικά σημειώνοντας ότι η εταιρία αναζητά εναλλακτικές στην προώθηση ενός διαφοροποιημένου προϊοντικού χαρτοφυλακίου.

Η πορεία της αγοράς

Σύμφωνα με τον κ. Αληγιζάκη  η αγορά το 2020 υποχώρησε 8%. «Οι πραγματικές επιπτώσεις της κρίσης στον κλάδο αποτυπώνονται όμως στο α΄ πεντάμηνο του 2020. Η πτωτική πορεία του πετρελαίου θέρμανσης σε αντίθεση με ό,τι συνέβη το 2020, σε συνδυασμό με τη μεγάλη μείωση των καυσίμων κίνησης, οδήγησαν την αγορά σε μια περαιτέρω μείωση 15%. Όμως, στους 2 τελευταίους μήνες η αγορά δείχνει καθαρά σημεία ανάκαμψης. Τον Μάιο καλύπτει το 50% των απωλειών του 2020, ενώ τον Ιούνιο όχι μόνο καλύπτει τις απώλειες του 2020, αλλά κινείται καλύτερα και από τον Μάιο του 2019.»

Όπως είπε «η  πολιτική της ΕΛΙΝΟΙΛ απέναντι σε μια αγορά φθηνών τιμών, λόγω πολλαπλών φαινομένων παραβατικότητας, ιδιαίτερα στα μεγάλα αστικά κέντρα, είναι:

1.            Τα νέα διαφοροποιημένα προϊόντα “CRYSTAL NEXT”, τα οποία λύνουν προβλήματα όπως η μικροβιακή μόλυνση και προσφέρουν οικονομία και ισχύ.

2.            Συγχρόνως, το πρόγραμμα «Δέσμευση Ποιότητας», το οποίο περιλαμβάνει μια σειρά από διαδικασίες που έχουν αναπτυχθεί διαχρονικά, με στόχο να διασφαλίσουν στους καταναλωτές πως τα καύσιμα και τα λιπαντικά είναι άριστης ποιότητας και σωστής ποσότητας σε όλα τα σημεία πώλησης.

3.            Συγχρόνως, προχωράει με συνέπεια τον σχεδιασμό, που θα της επιτρέψει την έγκαιρη προσαρμογή της στις απαιτήσεις της ενεργειακής αγοράς του 2030. Μετά την είσοδο της ηλεκτρικής ενέργειας και του φυσικού αερίου (με εμπορικά σήματα “ELECTRICON” και το “AERION” αντίστοιχα), η στρατηγική συνεργασία με τη ΔΕΗ για ένα -εξαιρετικής σημασίας- επενδυτικό πλάνο, που προβλέπει σε βάθος τριετίας την τοποθέτηση φορτιστών στο δίκτυο πρατηρίων «ελίν», συνιστά την υλοποίηση της δημιουργίας ενός εκ των μεγαλύτερων δικτύων φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα.

4.            Παράλληλα, η ίδρυση της νέας εταιρίας BlueFuel με στόχο τη δημιουργία 3 σταθμών ανεφοδιασμού LNG και CNG, προκειμένου να εξυπηρετηθούν μεταφορικοί στόλοι, βιομηχανίες, αλλά και Ι.Χ. αυτοκίνητα, της επιτρέπει έγκαιρα να τοποθετηθεί σε μια αγορά η οποία τα επόμενα χρόνια αναμένει να αναπτυχθεί και να προσφέρει πέραν της ενεργειακής διαφοροποίησης, μια νέα πηγή εσόδων για την ΕΛΙΝΟΙΛ

Σύμφωνα με τον κ. Αληγιζάκη στόχος είναι

•             η ενδυνάμωση της θέσης της στην εσωτερική αγορά και

•             η  εξέλιξη σε ολοκληρωμένο ενεργειακό όμιλο.

«Η  ΕΛΙΝΟΙΛ το 2021 προχωράει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες, ώστε όπως προβλέπει ο σχεδιασμός της, σε βάθος τριετίας να έχει υλοποιήσει τον σχεδιασμό που θα της διασφαλίζει ανάπτυξη και κερδοφορία, και την επόμενη δεκαετία» σημείωσε ο CEO.

Όπως τόνισε η  πτώση των πωλήσεων μείωσε σημαντικά τα έσοδα και την κερδοφορία του κλάδου. Ωστόσο  σύμφωνα με τον CEO «η ΕΛΙΝΟΙΛ όπως έκανε και το 2020, έτσι και στο α’ πεντάμηνο παραμένει κερδοφόρα. Η στρατηγική της ΕΛΙΝΟΙΛ που βασίζεται σε ανάπτυξη εμπορικών δραστηριοτήτων σε διαφορετικές αγορές, της επέτρεψαν να καλύψει τις απώλειες που είχε από την εσωτερική αγορά. Συνιστά μια δικαίωση της εμπορικής στρατηγικής της ΕΛΙΝΟΙΛ, η ανάπτυξη πωλήσεων στο εξωτερικό όπου της επιτρέπει να επηρεάζεται ελάχιστα από την πορεία της εσωτερικής αγοράς» ανέφερε χαρακτηριστικά τονίζοντας ότι  ήδη οι πωλήσεις στο εξωτερικό αντιπροσωπεύουν το 70% των συνολικών πωλήσεων και η εξαγωγική δραστηριότητα σε 40 χώρες, την κατατάσσουν σε έναν από τους μεγαλύτερους εξαγωγικούς Ομίλους της χώρας.

Γιώργος Αλεξάκης
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.