ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Ανάγκη προσαρμοστικότητας στον ξενοδοχειακό κλάδο- «Αγκάθι» η εύρεση προσωπικού Κύριο

09:00 - 02 Φεβ 2023 | ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Ανάγκη προσαρμοστικότητας στον ξενοδοχειακό κλάδο- «Αγκάθι» η εύρεση προσωπικού
«Το disruption είναι το νέο evolution», τόνισε ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΞΕΕ), Αλέξανδρος Βασιλικός, κατά την παρουσίαση του 6ου Διεθνούς Φόρουμ Φιλοξενίας. Σημείωσε, παράλληλα, πως η ανάπτυξη στον ξενοδοχειακό κλάδο δεν υπάρχει πλέον όπως τη γνωρίζαμε, αλλά έρχεται μέσα από την εξέλιξη και την ανανέωση του τρόπου σκέψης.

«Πρέπει να είμαστε προσαρμοστικοί και αποδείξαμε ότι μπορούμε να προσαρμοστούμε σε πολύ δύσκολες συνθήκες», ανέφερε ο κ. Βασιλικός. Το ζήτημα της προσαρμοστικότητας, που έθεσε ο πρόεδρος του επιμελητηρίου, έγκειται στην ανάγκη δημιουργίας σοβαρής τοπικής στρατηγικής, με επενδύσεις και έργα υποδομής διαφορετικά για κάθε περιοχή και ανάλογα με τις ιδιαιτερότητές τους. «Έχουμε τη δυνατότητα να ανατρέψουμε την εποχικότητα», σημείωσε ο κ. Βασιλικός και πρόσθεσε ότι «η νίκη του τουρισμού βρίσκεται στη σύνδεση με τους τοπικούς παραγωγούς» με τέτοιο τρόπο ώστε να προωθούν τα προϊόντα τους. Συμπερασματικά και σύμφωνα με την στρατηγική του ΞΕΕ, η τουριστική προβολή των προορισμών πρέπει να γίνεται στοχευμένα και όχι οριζόντια, ανάλογα με το σήμα κατατεθέν της εκάστοτε περιοχής.

Στο πλαίσιο της παρουσίασης του διεθνούς φόρουμ, που διοργανώνει το ΞΕΕ σε συνεργασία με την Phocuswright, έγινε εκτενής αναφορά στην αδυναμία εύρεσης προσωπικού στον ξενοδοχειακό κλάδο. Πρόκειται για ένα παγκόσμιο πρόβλημα σύμφωνα με τον κ. Βασιλικό, ο οποίος συμπλήρωσε πως «είναι απολύτως λογικό σε έναν κλάδο που έκλεισε για τέσσερις σεζόν να υπάρξει μία απομάκρυνση» και ταυτόχρονα να αυξηθεί η τάση αναζήτησης εργασίας σε άλλους κλάδους. Ωστόσο, «η τάση στο εξωτερικό έχει αρχίσει να αναστρέφεται και ο κόσμος επιστρέφει. Σε πολλές χώρες έχει δοθεί βοήθεια για να επιταχυνθεί η επιστροφή αυτή», πρόσθεσε.

Ναι μεν μακροπρόθεσμη στρατηγική, αλλά και άμεσες λύσεις

Ο ίδιος έκανε λόγο για αύξηση των διαθέσιμων εποχικών θέσεων εργασίας από τις 55.000 στις 62.000, οι οποίες δεν καλύπτονται. «Δεν μπορούμε να μη δούμε τον παραλογισμό. Υπάρχουν άνεργοι που δεν καλύπτουν τις διαθέσιμες θέσεις εργασίας. Αν δεν μπορούμε να τις καλύψουμε, θα πρέπει να βρούμε εναλλακτικές», ανέφερε ο κ. Βασιλικός. Για την αντιμετώπιση του συγκεκριμένου προβλήματος έχει αναπτυχθεί μία μακροπρόθεσμη στρατηγική (π.χ. εισαγωγή της «Φιλοξενίας» στα σχολεία), ωστόσο ο πρόεδρος του ΞΕΕ εστίασε στην ανάγκη άμεσων λύσεων. «Είναι ζήτημα που ξεπερνά τον ξενοδοχειακό κλάδο. Υπάρχει το θέμα της εκπαίδευσης και το άμεσο πρόβλημα. Γι’ αυτό χρειάζονται λύσεις που να ισορροπούν μεταξύ και των δύο», σημείωσε.

Στο ζήτημα του εργατικού δυναμικού στα ξενοδοχεία αναφέρθηκε και ο Executive General Manager Corporate & Investment Banking της Τράπεζας Πειραιώς, Θεόδωρος Τζούρος, ο οποίος τόνισε πως «η εύρεση άρτια εκπαιδευμένου προσωπικού παραμένει βασική πρόκληση για τον κλάδο» και πως υπάρχουν ανάγκες για ψηφιακή τεχνολογία στα ξενοδοχεία. Στάθηκε, επίσης, στο αυξημένο κόστος λειτουργίας των ξενοδοχειακών μονάδων κυρίως λόγω της ενεργειακής κρίσης, αλλά και στην απότομη αύξηση των επιτοκίων που αποτελεί «αγκάθι» για τον κλάδο, καθώς κάνει πιο ακριβή την εξυπηρέτηση των δανείων και ταυτόχρονα «χαμηλώνει» τις αποδόσεις των νέων επενδύσεων.

Οι επενδύσεις

Παρά τις όποιες δυσκολίες, όπως σημείωσε ο κ. Τζούρος, στο στάδιο της υλοποίησης βρίσκονται σημαντικές επενδύσεις σε 4-5άστερα ξενοδοχεία, ενώ παρατηρούνται μεγάλες δαπάνες αναβάθμισης και σε υφιστάμενες μονάδες. «Αυτές οι επενδύσεις οδηγούν σε καλύτερα rates, καλύτερα περιθώρια κερδοφορίας και παρέχουν μεγαλύτερη προστασία στους ξενοδόχους απέναντι στα αυξημένα κόστη», τόνισε το στέλεχος της Τράπεζας Πειραιώς. Ειδική μνεία έγινε για την αύξηση των εξαγορών στον ευρύτερο τομέα του τουρισμού, αλλά και για την ξεκάθαρη στροφή προς τον βιώσιμο τουρισμό (sustainable tourism), με τον κ. Τζούρο να καταλήγει -ως προς το συγκεκριμένο θέμα- λέγοντας ότι υπάρχει άμεση ανάγκη για επενδύσεις, καθώς σε πολλές περιοχές οι υποδομές αδυνατούν να στηρίξουν την αυξανόμενη τουριστική ζήτηση.

«Πρέπει να μιλάμε ταυτόχρονα για τη φέρουσα ικανότητα των προορισμών, τις υποδομές, τις δυνατότητες, τους στόχους και στη στρατηγική κάθε περιοχής και όλο αυτό να μεταφράζεται μέσα από πλατφόρμες διαλόγου για το τι σημαίνει αυτό για έναν ξενοδόχο», επισήμανε από την πλευρά του ο κ. Βασιλικός, σημειώνοντας ότι οι μεγάλοι όμιλοι έχουν τη δυνατότητα με ίδια κεφάλαια να φέρουν εις πέρας τα επενδυτικά τους σχέδια, ωστόσο ο μέσος ξενοδόχος χρειάζεται τη βοήθεια του ΞΕΕ. «Τα ελληνικά ξενοδοχεία είναι μικρές και πολύ μικρές -οικογενειακές- επιχειρήσεις στην πλειονότητά τους», συμπλήρωσε.

Αριστοτέλης Παππάς

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.