ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Αχτίδα φωτός στις ναυτιλιακές χρηματοδοτήσεις

12:02 - 13 Ιαν 2009 | Ναυτιλία
Θετικό είναι το πρώτο επίσημο μήνυμα από το μέτωπο της ναυτιλιακής χρηματοδότησης, όσον αφορά στην αναδιάρθρωση των δανειακών υποχρεώσεων των εταιρειών του κλάδου. Συγκεκριμένα, η εταιρεία OceanFreight συμφερόντων Αντώνη Κανδύλίδη, ανακοίνωσε ότι μετά από επιτυχείς διαπραγματεύσεις με τη Nordea bank για υπάρχον δάνειο 325 εκατ. δολαρίων, η σκανδιναβική τράπεζα δέχτηκε την αναθεώρηση των απαιτούμενων εγγυήσεων σε επίπεδα που η εταιρεία μπορούσε να αντέξει, μεσούσης της κρίσης.
Η OceanFreight διαχειρίζεται 9 φορτηγά πλοία και 4 δεξαμενόπλοια και το Δεκέμβριο ανακοίνωσε ότι αναστέλει τη διανομή μερίσματος. Υπενθυμίζεται ότι η συνεχής πτώση των τιμών των φορτηγών πλοίων, οδήγησε πολλούς αναλυτές του κλάδου, να προβλέψουν ότι πολλοί πλοιοκτήτες δεν θα καταφέρουν να ικανοποιήσουν τους όρους των δανειακών εγγυήσεων.

Μιλώντας με κορυφαίο ναυτιλιακό τραπεζίτη, ο οποίος θέλησε να κρατήσει την ανωνυμία του, μας δήλωσε πως επιβάλλεται το τραπεζικό σύστημα να επιδείξει ψυχραιμία και να εκτιμήσει κάθε περίπτωση με ρεαλισμό ώστε να αποφευχθούν ενέργειες με πολλαπλασιαστική αρνητική επίδραση στις μεταφορές.

Όπως μας εξήγησε, η διαδικασία απομόχλευσης μέσω της οποίας οι ξένες τράπεζες θα προσπαθήσουν να εξυγιάνουν τους ισολογισμούς τους θα πρέπει να γίνει με τη δέουσα σύνεση και σοβαρότητα. Οι τράπεζες θα πρέπει να εκτιμήσουν τις νέες ευκαιρίες όπως αυτές θα ξεδιπλωθούν τα επόμενα δύο χρόνια και μέσα από αυτές να στηρίξουν υπάρχουσες σχέσεις με τους πελάτες τους με εποικοδομητικό τρόπο.

"Αυτή τη φορά, θα πρέπει να λάβουν υπόψη ότι ο ελληνικός εφοπλισμός,κατέχει πολύ νεώτερα πλοία, έχει σημαντική ρευστότητα και έχει αναπτύξει ισχυρές σχέσεις με αξιόπιστους ναυλωτές. Υπάρχει δηλαδή η βάση για μία δημιουργική προσέγγιση στα τυχόν προβλήματα, τα οποία θα πρέπει να αντιμετωπιστούν σ ένα πλαίσιο αμοιβαίας εμπιστοσύνης" μας επισήμανε.

Υπενθυμίζεται ότια περί τα μέσα Δεκεμβρίου μία σειρά αναλύσεων, έφερναν αρκετές εισηγμένες ναυτιλιακές να βρίσκονται με την πλάτη στον τοίχο. Συγκεκριμένα η JP Morgan, σε έκθεση της  έθεσε  τρείς εταιρείες υπό παρακολούθηση. Πρόκειται για την Navios της κυρίας Αγγελικής Φράγκου και την Eagle Bulk Shipping, συμφερόντων Σοφοκλή Ζούλλα και Genco, συμφερόντων Πήτερ Γιωργιόπουλου.

Τις DryShips, Eagle Bulk Shipping, Excel Maritime Carriers, και Genco θεωρεί και ο Scott Burk της Oppenheimer ότι έχουν πρόβλημα

Τάκης Λαϊνάς
[email protected] 

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.