ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

ΕΣΕΕ: Ναυτιλία, η μεγάλη ευκαιρία εξωστρέφειας και ανάπτυξης του ελληνικού εμπορίου

10:42 - 07 Ιουν 2010 | Ναυτιλία
Με αφορμή τη διεξαγωγή της 22ης Διεθνούς Έκθεσης Ποσειδωνίων, μιας έκθεσης η οποία, ως γνωστόν για περισσότερο από δύο δεκαετίες, προσελκύει χιλιάδες επισκέπτες από όλον τον κόσμο και προβάλλει την χώρα μας σε παγκόσμια κλίμακα, η ΕΣΕΕ απέστειλε επιστολή προς την υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κα Λούκα Κατσέλη, με την οποία ζητά τη συνδρομή της για την προβολή μιας θετικής εικόνας της χώρας μας προς το εξωτερικό, που θα αναδεικνύει τις ιδιαίτερες παραγωγικές δυνατότητες της εμπορικής ναυτιλίας μας. Επίσης, κατόπιν αιτήματος της ΕΣΕΕ ορίστηκε συνάντηση του Προεδρείου της με την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία για τις 9 Ιουνίου, προκειμένου να συζητηθούν οι θέσεις των δύο φορέων για την άρση του καμποτάζ.

Ο Πρόεδρος της ΕΣΕΕ κ. Βασίλης Κορκίδης σε δηλώσεις του σχετικά με την έναρξη των «ΠΟΣΕΙΔΩΝΙΩΝ» διαβίβασε προς τους διοργανωτές τις ευχές σύσσωμου του εμπορικού κόσμου για καλές δουλειές και επικερδείς συμφωνίες σε όλες τις επιχειρήσεις που συμμετέχουν σε αυτήν και επεσήμανε τα ακόλουθα:

«Στη διαδρομή των χρόνων έχει αποδειχθεί ότι το εμπόριο και η ναυτιλία αλληλοτροφοδοτούνται και αλληλοϋποστηρίζονται, επιτυγχάνοντας έτσι σημαντική τόνωση της ελληνικής οικονομίας με την ανάπτυξη των εμπορικών συναλλαγών και την εξωστρέφεια της ελληνικής επιχειρηματικότητας.

Είναι γεγονός, ότι στην Ελλάδα δραστηριοποιείται το 20% της παγκόσμιας ναυτιλίας, αλλά δεν θα πρέπει να μας διαφεύγει το γεγονός, ότι η ναυτιλία είναι «παγκόσμιος παίκτης» και για να κερδίσεις ένα μεγαλύτερο κομμάτι από την πίτα της, πρέπει να το αξίζεις και να έχεις την δυνατότητα να βελτιώνεσαι, προσφέροντας υψηλού επίπεδου υπηρεσίες στις συνεχώς αυξανόμενες απαιτήσεις της Παγκοσμίας Ναυτιλίας.

Είναι πολλές φορές διατυπωμένη η θέση του Ελληνικού Εμπορίου, ότι πρέπει όλοι να συστρατευθούμε με την ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα και να συμβάλουμε στις προσπάθειες δημιουργίας νέων προοπτικών για τα λιμάνια μας, προβάλλοντας την Ελλάδα, ως μια χώρα φιλική με την φθηνότερη και πληρέστερη ναυτιλιακή αγορά στον κόσμο. Γι’ αυτό το λόγο, το κάλεσμά μας στη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα να επιλέξει να δραστηριοποιηθεί και πάλι στην πατρίδα μας, πρέπει να είναι δυναμικό, πειστικό και αποτελεσματικό.

Η πλειονότητα των εμπορικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην ναυτιλία ανταποκρίνονται σωστά και γρήγορα τόσο στις αλλαγές, όσο και στις νέες απαιτήσεις, παρουσιάζουν ευελιξία, παρέχουν υψηλής ποιότητας υπηρεσίες, αξιοποιούν τις ανταγωνιστικές τεχνολογικές πληροφορίες και το κυριότερο έχουν στόχους ανάπτυξης. Αυτά τα πλεονεκτήματα της ελληνικής Μμε επιχειρηματικότητας, η ΕΣΕΕ οφείλει να τα προβάλει στη ναυτιλιακή κοινότητα με επιχειρήματα, σκέψη, δράση και, φυσικά, αποτελεσματικότητα.

Είναι αξιοσημείωτο, ότι στην Ελλάδα είναι εγκατεστημένες 1300 ναυτιλιακές εταιρίες, ενώ στο Ειδικό Μητρώο Εξαγωγέων του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς είναι εγγεγραμμένες πάνω από 1200 εισαγωγικές-εξαγωγικές και εφοδιαστικές επιχειρήσεις, οι οποίες στην πλειοψηφία του συντηρούνται αποκλειστικά από την Ελληνική Ναυτιλία. Σε όλο μάλιστα το φάσμα των ναυτιλιακών δραστηριοτήτων στη χώρα μας απασχολούνται περισσότεροι από 200.000 εργαζόμενοι.

Θεωρούμε, λοιπόν, τη ναυτιλία μας ως κλειδί για την ανάπτυξη του Ελληνικού εμπορίου σε αγορές άλλων χωρών, αλλά κυρίως για τη διεθνοποίηση των μικρομεσαίων εμπορικών επιχειρήσεων.

Η εισροή ναυτιλιακού συναλλάγματος, ιδιαίτερα το τελευταίο δύσκολο για την οικονομία διάστημα αποτελεί «σωσίβιο» για τη μείωση του ελλείμματος ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών, διατηρεί σε επίπεδα ασφαλείας τα συναλλαγματικά διαθέσιμα και αποδεικνύει ότι η Ναυτιλία μας όχι μόνο αντέχει, αλλά στηρίζει τη χώρα μας ακόμα και σε καιρούς κρίσης.

Η Ελλάδα μπορεί να καθιερωθεί ως η σημαντικότερη εμπορική και ναυτιλιακή πύλη εισόδου της Ε.Ε. στην Ανατολική Μεσόγειο και ως κύρια λιμενική ευρωπαϊκή βάση των θαλάσσιων μεταφορών, όταν επιτέλους σταματήσουμε να κλείνουμε τα λιμάνια μας και εκμεταλλευτούμε τις συνεργασίες που μας προσφέρει η ελληνόκτητος εμπορική ναυτιλία. Επίσης, θα πρέπει να αδράξουμε τα οφέλη του θαλάσσιου τουρισμού που δικαιούμαστε μέσω της κρουαζιέρας με την άρση του καμποτάζ, αφού οι Έλληνες ναυτικοί διαθέτουν υψηλού επιπέδου ανταγωνιστικά προσόντα, ώστε να επιλέγονται πρώτοι, χωρίς να χρειάζονται αναχρονιστικά μέτρα προστασίας.

Η αναγκαστική απομάκρυνση των «ΠΟΣΕΙΔΩΝΙΩΝ» από τον παραδοσιακό τους χώρο, καθιστά το λιμάνι του Πειραιά φτωχότερο και αποτελεί τροχοπέδη στις προσπάθειες καθιέρωσής του σε διεθνές ναυτιλιακό επιχειρησιακό κέντρο. Ο Πειραιάς δεν έχει πλέον την πολυτέλεια να στερείται εκδηλώσεων που αποτελούν θεσμό  και λειτουργούν ως πόλος έλξης της Διεθνούς Ναυτιλίας και ευχόμαστε το 2012 να επιστρέψουν τα «ΠΟΣΕΙΔΩΝΙΑ» στο νέο σύγχρονο εκθεσιακό χώρο του ΟΛΠ στο Παλατάκι.

Η εβδομάδα που διαρκεί η Διεθνής Έκθεση των «ΠΟΣΕΙΔΩΝΙΩΝ» καταγράφει και αναδεικνύει σε χιλιάδες επισκέπτες από όλον τον κόσμο μια σειρά σημαντικών κατακτήσεων, όπως:

- τον ηγετικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στο παγκόσμιο γίγνεσθαι,

- τη ναυτοσύνη και τις ικανότητες των Ελλήνων ναυτικών,

- τις απεριόριστες δυνατότητες της ναυπηγοεπισκευής,

- το παραδοσιακό ελληνικό ιδιοκτησιακό μοντέλο των εταιρειών,

- τα εντυπωσιακά στοιχεία σε αριθμό πλοίων και νέων ναυπηγήσεων,

- το υψηλό επίπεδο υπηρεσιών στον ανανεωμένο στόλο της ακτοπλοΐας,

- την πληρέστερη αγορά προμήθειας υλικών και εφοδιασμού,

- τη διεθνοποίηση της Μμε ελληνικής επιχειρηματικότητας,

- την αποκατάσταση της αξιοπιστίας μας στο εξωτερικό,

- τις προοπτικές ανάπτυξης και επενδύσεων στη χώρα  μας».

Τελευταία τροποποίηση στις 11:52 - 07 Ιουν 2010
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.