ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Απώλεια για τη ναυτιλιακή κοινότητα ο χαμός του καπετάν Βασίλη Κωνσταντακόπουλου

12:27 - 25 Ιαν 2011 | Ναυτιλία
Έφυγε σήμερα από τη ζωή ένας από τους μεγαλύτερους Έλληνες εφοπλιστές, ιδρυτής της Costamare, ο Βασίλης Κωνσταντακόπουλος, χτυπημένος από την επάρατη νόσο με την οποία έδωσε σκληρό αγώνα τα τελευταία χρόνια. O καπετάνιος, από την παλαιά γενιά εφοπλιστών, ήταν γνωστός για τη συμβολή του στα ναυτιλιακά πράγματα της χώρας ενώ έγινε ευρύτερα γνωστός στο πανελλήνιο πέραν των ναυτιλιακών του δραστηριοτήτων και για την εμμονή του απέναντι στο “τέρας” της ελληνικής γραφειοκρατίας, κατά της οποίας κατήγαγε νίκη αφού μετά από προσπάθειες πολλών ετών δημιούργησε το Costa Navarino ένα ξενοδοχειακό συγκρότημα στη γενέτειρα του, η φήμη και η ποιότητα του οποίου το έχουν κατατάξει παγκοσμίως στις πρώτες θέσεις τέτοιου είδους τουριστικών επενδύσεων.Επίσης ήταν από τους πρωτεργάτες της θεαματικής ενίσχυσης των ελληνοκινεζικών σχέσεων καθώς ναυπηγούσε συστηματικά στην Κίνα ενω το Ιουλίο του 2006, ύψωσε την ελληνική σημαία στο «Cosco Hellas»

Ο Βασίλης Κωνσταντακόπουλος, γνωστός και ως «καπετάν Βασίλης», γεννήθηκε το 1935, από φτωχή οικογένεια, στο Διαβολίτσι της Μεσσηνίας. Στην Κατοχή συμμετείχε στους εθνικούς αγώνες μέσα από το Εθνικό Απελευθερωτικό Μετώπο. Το 1948 ήρθε στην Αθήνα και έκανε διάφορες δουλειές Τον Ιούνιο του 1953, σε ηλικία 18 ετών, πρωτομπαρκάρισε. Οπως εξομολογήθηκε ο ίδιος, έτσι «άρχισε το όμορφο ταξίδι μου στη ναυτιλία, ταξίδι γεμάτο μεγάλες συγκινήσεις, αγωνίες, λαχτάρες και χαρές».Από τότε εξελίχθηκε σε όλες τις βαθμίδες της ναυτικής ιεραρχίας


Σε ηλικία 27 ετών ο Βασίλης Κωνσταντακόπουλος αγοράζει με δάνειο ένα μικρό φορτηγό πλοίο Το 1974 ιδρύει την εταιρεία Costamare Shipping SΑ. Κατά τη ναυτιλιακή κρίση, την περίοδο 1982 - 1984, o Βασίλης Κωνσταντακόπουλος αγοράζει οκτώ πλοία σε πολύ χαμηλή τιμή. Μετά τη χρεοκοπία της εταιρείας τακτικών γραμμών Ελληνικής του Γρηγορίου Καλλιμανόπουλου, προσλαμβάνει το εξειδικευμένο προσωπικό της και εισέρχεται στην αγορά των τακτικών γραμμών, ως ναυλωτής πλοίων σε εταιρείες που εξυπηρετούσαν ήδη τις γραμμές. Στα επόμενα τριάντα επτά  χρόνια η εταιρία αναπτύσσεται σημαντικά ανανεώνοντας τακτικά τον στόλο της.

Η εταιρεία έφτασε στο… pick του στόλου της αρχές του 2008, αριθμώντας 53 containerships. Διαβλέποντας την κρίση και προκειμένου να αντισταθμίσει τις μελλοντικές απώλειες από την μείωση των ναυλώσεων, ο κ. Κωνσταντακόπουλος προχώρησε σε προληπτική μείωση του στόλου, ενώ το 2009 ακύρωσε την ναυπήγηση τριών πλοίων.

Το 2001 ίδρυσε την CIEL, που έχει εξελιχθεί σε σημαντικό διαχειριστή πλοίων της Costamare αλλά και άλλων ναυτιλιακών, και ο ίδιος ελέγχει το 50% του μετοχικού κεφαλαίου της. Τέσσερα χρόνια αργότερα ίδρυσε μια ακόμη εταιρεία διαχείρισης την Shanghai Costamare, της οποίας είναι ο βασικός μέτοχος. Επίσης, έμμεσα ελέγχει το 25% του μετοχικού κεφαλαίου της C-Man Maritime, την οποία ίδρυσε το 2006 και αποτελεί οργανισμό επάνδρωσης πλοίων.

Η Costamare η οποία εισήχθη πρόσφατα στην Νέα Υόρκη αντλώντας περί τα 260 εκ. δολ  διαχειρίζεται στόλο από 41 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, με συνολική χωρητικότητά 211.882 TEUs Την εταιαρεία σήμερα διευθύνει ο γιος του Κωνσταντίνος, ενώ με τις επενδύσεις εκτός ναυτιλίας ασχολείται ο δεύτερος γιος του Αχιλλέας και με το εργοστάσιο εξόρυξης και επεξεργασίας ορυκτών ο τρίτος γιος του Χρήστος.

Ο όμιλος Κωνσταντακόπουλου διαθέτει συμμετοχές στην αεροπορική εταιρεία Aegean Airlines, ενώ είχε και μεγάλο ποσοστό μετοχών στη First Business Bank, τις οποίες πώλησε το 2006 στον εφοπλιστή κ. Β. Ρέστη.

Ο καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος ήταν αυτός που το 2005  απαντώντας σε πρόσκληση του υπουργού Εργασίας κ. Π. Παναγιωτόπουλου να επενδύσουν οι εφοπλιστές στην πατρίδα τους, διατύπωσε δημόσια την πρότασή  να δημιουργηθεί από την κυβέρνηση γραφείο υποδοχής μεγάλων επενδύσεων

Τελευταία τροποποίηση στις 11:52 - 26 Ιαν 2011
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.