ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Συνάντηση Στουρνάρα – Μουσουρούλη: Ανοίγει ο δρόμος για ατομικές συμβάσεις στα κατώτερα πληρώματα

02:02 - 17 Ιαν 2013 | Ναυτιλία
Η απλοποίηση και ο εκσυγχρονισμός της διαδικασίας νηολόγησης και η ανάπτυξη του ελληνικού νηολογίου, αλλά και η τόνωση της απασχόλησης αποτέλεσε το βασικό θέμα της σύσκεψης που είχαν το απόγευμα της Τετάρτης στο υπουργείο Οικονομικών ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστής Μουσουρούλης με τον υπουργό Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα. Η συνάντηση έγινε στο φόντο έκθεσης του ΙΟΒΕ για την ελληνόκτητη ναυτιλία, αλλά και των στοιχείων για την ανεργία. Σημειώνεται ότι άνεργοι Έλληνες ναυτικοί το Δεκέμβριο του 2012, σύμφωνα με το Γραφείο Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας, έφθαναν τους 4.355.

 

Σημειώνεται ότι με βάση στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, το 2008 απασχολήθηκαν 15.721 Eλληνες ναυτικοί όλων των ειδικοτήτων και 11.172 ξένοι ναυτικοί στα ελληνικής διαχείρισης πλοία ανεξαρτήτως σημαίας.
 
Η στατιστική είναι αντίθετα συντριπτικά υπέρ των Ελλήνων στις υψηλόβαθμες θέσεις. Ενδεικτικά, το 98% των πλοιάρχων στα ελληνόκτητα πλοία που είναι συμβεβλημένα με το ΝΑΤ ήταν Έλληνες σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.
 
Για την αντιμετώπιση, πάντως, της ανεργίας των Ελλήνων ναυτικών, κύκλοι του υπουργείου αναφέρουν,  ότι μέσω του πολυνομοσχεδίου, που αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή και την παρεχόμενη δυνατότητα υπογραφής ατομικών συμβάσεων εργασίας στα κατώτερα πληρώματα της ποντοπόρου ναυτιλίας και στα σκάφη αναψυχής θα δημιουργηθούν θέσεις εργασίας. Κάτι που αποτελεί και εκφρασμένη θέση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών.
 
Ωστόσο, για το θέμα των ατομικών συμβάσεων εργασίας στα κατώτερα πληρώματα της ποντοπόρου ναυτιλίας και των σκαφών αναψυχής, αντιδρούν τα ναυτεργατικά σωματεία, τα οποία ζητούν την απόσυρση της συγκεκριμένης διάταξης και κάνουν λόγο για προηγούμενο, με το οποίο διεμβολίζεται η υποχρεωτικότητα των υπαρχουσών συλλογικών συμβάσεων εργασίας και του καθορισμού της αμοιβής.

 

Ανακοίνωση

Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας: «Στόχος της κυβέρνησης είναι να προσελκύσει περισσότερα πλοία στην Ελληνική σημαία, αλλά και ξένες ναυτιλιακές εταιρίες στη χώρα μας». Σημειώνεται ακόμη ότι «τα οφέλη για την ελληνική οικονομία από τη διατήρηση των υφιστάμενων, καθώς και από την προσέλκυση νέων πλοίων στο Ελληνικό νηολόγιο θα είναι πολύ σημαντικά. Σύντομα θα τεθεί σε εφαρμογή ολοκληρωμένο σχέδιο για τον εξορθολογισμό και την απλοποίηση της υφιστάμενης διαδικασίας νηολόγησης πλοίων στο ελληνικό νηολόγιο».
Σύμφωνα με στοιχεία του 2010 που επικαλείται το ΙΟΒΕ οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν πάνω από 4.065 φορτηγά πλοία, εκ των οποίων περίπου 3.760 εκτιμώνται ότι είναι ποντοπόρα, ενώ σε χωρητικότητα ο ελληνόκτητος στόλος ηγείται της παγκόσμιας ναυτικής αγοράς με 184 εκατ. τόνους τονάζ (dwt), ενώ σε κοντινή απόσταση βρίσκεται η Ιαπωνία.
 

 

Μουσουρούλης

Σε δηλώσεις του μετά τη σύσκεψη ο κ. Μουσουρούλης δήλωσε ότι βασική προτεραιότητα του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου είναι η απλοποίηση, η βελτιστοποίηση και ο εκσυγχρονισμός των διαδικασιών νηολόγησης πλοίων στην ελληνική σημαία προκειμένου να διαμορφωθεί το απαιτούμενο πλαίσιο για την προσέλκυση περισσότερων πλοίων στην ελληνική σημαία και για να καταστεί η χώρα κομβικό σημείο εγκατάστασης των δραστηριοτήτων των ξένων ναυτιλιακών εταιρειών. Πρόσθεσε ακόμη ότι δημιουργείται ένα σύγχρονο, ποιοτικό και ανταγωνιστικό νηολόγιο, με πολλαπλά οφέλη για την εθνική οικονομία και την ελληνική ναυτιλία.
Πηγές του υπουργείου Ναυτιλίας σημειώνουν πως προωθείται η δημιουργία ηλεκτρονικού νηολογίου, προκειμένου να μειωθεί η γραφειοκρατία και να λείψει ένα σημαντικό εμπόδιο, εξαιτίας του οποίου οι εφοπλιστές δεν επιλέγουν την ελληνική σημαία στα πλοία τους. Απώτερος στόχος, αναφέρουν παράγοντες του υπουργείο Ναυτιλίας η αντιμετώπιση της ανεργίας δια της ένταξης νέων πλοίων στο ελληνικό νηολόγιο.
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.