ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Alphaliner: Επιβράδυνση στη διακίνηση container

12:45 - 26 Φεβ 2013 | Ναυτιλία
Στο 4% φτάνει αύξηση στη διακίνηση containers που πέτυχαν τα 25 μεγαλύτερα λιμάνια του κόσμου κατά τη διάρκεια του 2012 σε σχέση με το 2011, σύμφωνα με τα στοιχεία της Alphaliner το 2011.

Η αύξηση της συνολικής διακίνησης έφτασε το 8,7% σε σχέση με το 2010, όπου σημειώθηκε αύξηση 15,5% σε σχέση με το 2009. Η επιβράδυνση της παγκόσμιας οικονομίας αποτέλεσε τη μεγαλύτερη αιτία γι' αυτήν την αντίστοιχη κίνηση στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων

Στα 25 μεγαλύτερα λιμάνια περιλαμβάνονται 11 που βρίσκονται στη Κίνα, επτά ακόμα στην υπόλοιπη Άπω Ανατολή, τέσσερα στην Ευρώπη δύο στις ΗΠΑ και ένα στη Μέση Ανατολή.

Η μείωση του ρυθμού ανάπτυξης έγινε εντονότερη στο β' εξάμηνο του 2012, όταν και έφτασε το 2,8%, ενώ σε ό,τι αφορά τις γραμμές Ασίας - Ευρώπης καταγράφηκε μείωση κατά 4,4% και σε ό,τι αφορά τις γραμμές Απω Ανατολή - Βόρεια Αμερική, η πτώση στη διακίνηση containers σε σχέση με το 2011 έφτασε το 0,4%.
Σύμφωνα μάλιστα με την Alpahliner, η τάση αυτή αναμένεται να συνεχιστεί και στη διάρκεια του 2013, τουλάχιστον για το α' εξάμηνο.

Το πρώτο λιμάνι στον κόσμο σε διακίνηση containers για το 2012 ήταν η Σαγκάη, από όπου διακινήθηκαν 32,5 εκατ. teu, σημειώνοντας αύξηση κατά 2,5% σε σχέση με το 2011. Ακολούθησε το λιμάνι της Σιγκαπούρης με 31,6 εκατ. teu και αύξηση κατά 5,7% σε σχέση με το 2011, ενώ τρίτο στη λίστα βρέθηκε το Χονγκ Κονγκ με 23,1 εκατ. teu, αλλά με πτώση κατά 5,2% σε σχέση με το 2011.

Το λιμάνι της Σένζεν βρέθηκε στη τέταρτη θέση με 22,9 εκατ. teu, σημειώνοντας αύξηση κατά 1,6% και του Μπουσάν στη 5η θέση με 17 εκατ. teu και αύξηση κατά 5,2% σε σχέση με το 2011. Στην έκτη θέση βρέθηκε το λιμάνι του Νίνγκμπο με 16,8 εκατ. teu και αύξηση κατά 14,3% σε σχέση με το 2011, ενώ στην έβδομη θέση το λιμάνι του Γκουανγκζού με 14,7 εκατ. teu και αύξηση κατά 2,2%.

Το Κινγκντάο βρέθηκε στην όγδοη θέση με 14,5 εκατ. teu και αύξηση κατά 11,4%, ενώ στην ένατη θέση το λιμάνι του Λος Άντζελες με 141, εκατ. teu με αύξηση 0,9%. Την πρώτη δεκάδα κλείνει το Ντουμπάι με 13,3 εκατ. teu και αύξηση κατά 2,1%.

Αναπόφευκτα, λόγω της ύφεσης, ο αριθμός των containerships, που οι εταιρείες τα «δένουν» λόγω έλλειψης ζήτησης, αυξάνεται. Όπως αναφέρει η Alphaliner, την προηγούμενη εβδομάδα «δεμένα» παρέμεναν 280 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 804.000 teu, από 739.000 teu μια εβδομάδα πριν.

Copyright © 1999-2021 Premium S.A. All rights reserved.