ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

«Νότια» συμμαχία στη ναυτιλία

10:02 - 14 Μαϊ 2013 | Ναυτιλία
«Νότια» συμμαχία στη ναυτιλία
Τη σφυρηλάτηση της στενής συνεργασίας των μεγάλων ναυτικών δυνάμεων της ΕΕ, δηλαδή, της Ελλάδας, της Κύπρου και της Μάλτας αποφάσισαν σε συνάντηση που είχαν ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης, ο Υπουργός Συγκοινωνιών και Έργων της Κύπρου, Τάσος Μητσόπουλος και ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών της Μάλτας, Joe Mizzi.

Στόχος η διαμόρφωση κοινού μετώπου σε μια σειρά από θέματα για τα οποία υπάρχουν κινήσεις στην Ε.Ε. και στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, που βρίσκονται σε απόλυτη αντίθεση με τα συμφέροντα των μεγάλων ναυτιλιακών δυνάμεων και των εφοπλιστών του νότου.


Τα κύρια ζητήματα που συζητήθηκαν αφορούσαν:

  • Την Ολοκληρωμένη Θαλάσσια Πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης
  • Την προεδρία της Ελλάδας στο Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατά το πρώτο εξάμηνο του 2014 και οι προτεραιότητες σε θέματα ναυτιλιακής πολιτικής
  • Την πρόταση κανονισμού για την ανακύκλωση πλοίων στο Συμβούλιο της Ε.Ε. και στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο
  • Την υπό διαμόρφωση νομοθετική ρύθμιση για την παρακολούθηση και αναφορά των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου από τα πλοία εντός των ορίων της Ευρωπαϊκής Ένωσης
  • Το διαδικαστικό πλαίσιο διαμόρφωσης θέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο πλαίσιο των επιτροπών του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ)

Οι τρεις υπουργοί συμφώνησαν στην περαιτέρω εξέταση θεματικών αντικειμένων ναυτιλιακής πολιτικής και με άλλα ενδιαφερόμενα κράτη-μέλη της Ε.Ε.


Η πρωτοβουλία του κ. Μουσουρούλη, έχει το βλέμμα της στραμμένο στην ελληνική προεδρία του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ενωσης (το πρώτο εξάμηνο του 2014) , καθώς τότε η ελληνική πλευρά θα επιδιώξει σε μία σειρά θεμάτων αιχμής για την ευρωπαϊκή και διεθνή ναυτιλία, που είναι στην επικαιρότητα και έχουν διχάσει τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, να περάσει θέσεις υπέρ του ελληνικού εφοπλισμού.

 

Η κόντρα για τα διαλυτήρια πλοίων

 

Καυτό ζήτημα αποτελεί η πρόθεση από κράτη του Βορρά να προωθηθεί μέσα από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο διάταξη που προβλέπει την επιβολή φόρων επί των πλοίων, προκειμένου να επιδοτηθεί η διάλυση πλοίων σε ευρωπαϊκά ναυπηγεία, κάτι που συναντά την αντίδραση της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας. Επιπλέον κάποιες χώρες στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο επιδιώκουν για λόγους ανταγωνισμού, είτε προστασίας του περιβάλλοντος να δημιουργήσουν μια «μαύρη λίστα» διαλυτηρίων, όπου όποιος πλοιοκτήτης θα καταφεύγει θα αντιμετωπίζει κυρώσεις. Μια τέτοια πρόταση απειλεί να μειώσει τα έσοδα από για τις ναυτιλιακές από τις διαλύσεις πλοίων, που γίνονται κυρίως στην Ινδία, Μπανγκλαντές, Κίνα και Τουρκία και αποφέρουν σε μια περίοδο στενότητας σημαντικά έσοδα. Στόχος των παραδοσιακά ναυτιλιακών κρατών-μελών της Ε.Ε. είναι η διατήρηση κατά το δυνατόν του σχεδίου κειμένου που έχει διαμορφωθεί ήδη στο Συμβούλιο από τις τεχνικές επιτροπές και η αποφυγή συμπερίληψης σε αυτό των «προβληματικών» τροπολογιών του Ευρ. Κοινοβουλίου.


Οι εκπομπές καυσαερίων


Επιπλέον, ο συντονισμός ενόψει της αυστηροποίησης των διαδικασιών παρακολούθησης των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου από τα πλοία, βρέθηκε στο επίκεντρο της διυπουργικής συνάντησης. Κατά τη διάρκεια της ελληνικής προεδρίας στο Συμβούλιο της Ε.Ε. θα υπάρξει πρωτοβουλία για το θέμα, ώστε να συνδυαστεί ο στόχος για περισσότερο φιλικά στο περιβάλλον πλοία, με την οικονομική βιωσιμότητα των ναυτιλιακών.


Παράλληλα στόχος των μεγάλων ναυτιλιακών δυνάμεων της Ε.Ε, που βρίσκονται απέναντι - και λόγω μνημονίων με το βορρά και δη τη Γερμανία - είναι να μη μεταβληθεί το υφιστάμενο συντονιστικό πλαίσιο των κρατών-μελών της Ε.Ε. εν όψει των συνόδων των Επιτροπών ή Υποεπιτροπών του ΙΜΟ. Σήμερα η διαδικασία διασφαλίζει τον αυτόνομο ρόλο των κρατών-μελών του ΙΜΟ που είναι και μέλη της Ε.Ε. Έτσι καθίσταται πιο εύκολο να «περνούν» οι θέσεις των κρατών μελών κι όχι των Βρυξελλών, που συχνά βρίσκονται σε αντίθεση με ό,τι θέλει ο Νότος.

 

mousouroulis427 140513


Μετά το πέρας της συνάντησης, οι τρεις υπουργοί έκαναν τις ακόλουθες δηλώσεις:

 

Κ. Μουσουρούλης: «Μετά από πρόσκλησή μου, είχα τη χαρά να φιλοξενήσω σήμερα τους ομολόγους μου Υπουργούς της Κύπρου και της Μάλτας, με τους οποίους μοιραζόμαστε κοινές θέσεις και απόψεις για πολιτικές που αφορούν στις θαλάσσιες πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι βασικοί άξονες που υποστηρίζει η ελληνική ναυτιλιακή διοίκηση είναι η ποιότητα, η ασφάλεια και η βιωσιμότητα της ναυτιλιακής δραστηριότητας. Πάνω σε αυτές τις τρεις πτυχές συζητήσαμε και διερευνήσαμε από κοινού πεδία συνεργασιών. Μάλτα, Κύπρος και Ελλάδα είναι παραδοσιακές, ισχυρές ναυτιλιακές δυνάμεις της Ευρώπης. Είναι σημαντικό ότι διαγνώσαμε πολλά πεδία συνεργιών και συνεργασιών, τα οποία θα αποδειχθούν πολύτιμα, λαμβάνοντας υπόψη ότι η χώρα μας από την 1η Ιανουαρίου 2014 αναλαμβάνει την προεδρία του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης και θα έχει τη δυνατότητα να προωθήσει και να ολοκληρώσει, ελπίζω, πολιτικές που αφορούν στα ζητήματα της ναυτιλίας και των λιμένων».

 

Τ. Μητσόπουλος: «Ευχαριστώ θερμά τον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, τον αγαπητό φίλο Κώστα Μουσουρούλη, για την πρωτοβουλία της φιλοξενίας αυτής της πολύ χρήσιμης και παραγωγικής συνάντησης εδώ στον Πειραιά. Είχαμε την ευκαιρία να ανταλλάξουμε πολύ εποικοδομητικές απόψεις για θέματα κοινού ενδιαφέροντος, λαμβάνοντας υπόψη ότι έχουμε κοινά συμφέροντα να προωθήσουμε, αλλά και κοινές προκλήσεις να διαχειριστούμε. Ιδιαίτερα τώρα, εν όψει και της επερχόμενης ελληνικής προεδρίας το πρώτο εξάμηνο του 2014. Είναι γνωστό ότι οι τρεις χώρες αντιπροσωπεύουν τους τρεις μεγαλύτερους στόλους της Ε.Ε. και συνεπώς οφείλουμε να συντονιστούμε για να διατηρήσουμε την ανταγωνιστικότητα των στόλων μας, με απώτερο πάντα στόχο την ανάπτυξη και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.»

 

J. Mizzi: «Ήταν μια εποικοδομητική συνάντηση. Ήταν μια συνάντηση που αποδεικνύει ότι οι τρεις χώρες κινούνται στην ίδια γραμμή. Όπως γνωρίζετε, οι τρεις χώρες μας έχουν πολύ σημαντικά νηολόγια. Με τη συζήτηση που κάναμε σήμερα φάνηκε ότι έχουμε κοινά σημεία και ότι μπορούμε να εργαστούμε από κοινού για την επίτευξη των στόχων μας».

 

Διαβάστε επίσης:

 

Τελευταία τροποποίηση στις 12:54 - 14 Μαϊ 2013
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.